BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

X5 E70 water in achterlichten en reactie van BMW

Forum voor alle BMW X-serie modellen van 2000 - heden.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
z3 3.0
Neutraal
Posts: 3
Joined: 03 Feb 2015 22:57
Type Auto: Z3 en X5

X5 E70 water in achterlichten en reactie van BMW

Post by z3 3.0 »

Sinds kort (enige weken) heb ik een X5 E70 uit 2008.
Van het weekend viel mij op dat de beide achterlichten (in de achterklep) vol zitten met water.
Bij het openen van de klep drupt het water eruit.

Bij een beetje onderzoek op het forum en internet leert dat dit een euvel is voor de 2007 en 2008 modellen.
Er is een verkeerde pakking gebruikt. Een soort kit , die na enkele jaren onvoldoende kleeft en lekkages veroorzaakt.
BMW heeft inmiddels gemodificeerde pakkingen uitgebracht en toegepast.

Bij navraag of er een terugroep actie hiervoor is / of onder coulance wordt vervangen , was BMW heel duidelijk.

BMW geeft 2 jaar garantie . Daarna is het voor de klant. Voor mij toch een teleurstellend antwoord. Een premium merk , een auto van 100000€ kan dus gaan lekken na 2 jaar . Dit mag je als klant verwachten ..

Hierbij de reactie van de klantenservice
Wat vervelend om te vernemen dat u met een probleem aan uw BMW X5 bent geconfronteerd. Maar wij kunnen u alleen informeren dat wij hierover niet uw aanspreekpartner zijn. BMW Group Nederland heeft namelijk alleen een adviserende en ondersteunende functie richting de BMW dealerorganisatie. In het algemeen willen wij wel opmerken dat van een tegemoetkoming onder de garantiebepalingen helaas geen sprake meer kan zijn.

Uw BMW kende een fabrieksgarantietermijn van twee jaar, maar deze is inmiddels verstreken. Na het verstrijken van de garantietermijn komt het reparatierisico bij de eigenaar van de BMW te liggen. De BMW dealerorganisatie kent weliswaar een coulancebeleid, maar ook dit is niet onbeperkt of oneindig toepasbaar en geen verplichting. Coulance is een vorm van goodwill en een eventuele toekenning is alleen voorbehouden aan de BMW dealers.

Zeer teleurstellende reactie op een ontwerp fout. Stukje service in dit geval had BMW misschien 1 uurtje gekost.

Inmiddels heb ik de nieuwe pakkingen aangeschaft en ga zelf aan de slag.

Hebben jullie ook last van soortgelijke lekkage gehad ? Tips ?

Chrisvanas
Neutraal
Posts: 1
Joined: 06 Feb 2015 00:08
Type Auto: X5 E70

Re: X5 E70 water in achterlichten en reactie van BMW

Post by Chrisvanas »

Beste,
Ik zit met hetzelfde probleem, kan u mij zeggen waar u de bewuste afdichtingen gekocht heeft ?
Alvast bedankt
Chris

Topic Author
z3 3.0
Neutraal
Posts: 3
Joined: 03 Feb 2015 22:57
Type Auto: Z3 en X5

Re: X5 E70 water in achterlichten en reactie van BMW

Post by z3 3.0 »

Chris

Deze zijn gewoon bij de dealer verkrijgbaar.

Vanaf 2008/9 hebben ze deze nieuwe pakkingen.
Daarom begrijp ik de reactie niet van BMW. Ze hebben zelf ervaren dat het niet goed is en het product verbeterd.
Maar het stukje aftersales onbreekt.
Hierbij de nummers voor de X5 E70
part nummer 63 21 288 974 en 973 (links en rechts)
Post Reply

Return to “X1, X3, X5 & X6”