BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

X1 remt niet op de motor

Forum voor alle BMW X-serie modellen van 2000 - heden.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
fba
Neutraal
Posts: 5
Joined: 13 Nov 2014 13:13
Type Auto: BMW X1 Type F48
Age: 70

X1 remt niet op de motor

Post by fba »

Ik heb geen probleem maar wel iets dat me opvalt aan mijn nieuwe (2e-hands) BMW X1 sDrive 20i Automaat High Executive uit 2017: als ik het gas loslaat (D-stand) remt de auto nauwelijks af op de motor, maar loopt héél langzaam uit. Is natuurlijk geen probleem, want dat betekent dat je al héél lang vóór het stoplicht je gas kan loslaten, en wel moet opletten om op tijd de rem in te trappen. Nogmaals, eigenlijk geen probleem maar in mijn 40-jarige auto-'carrière' heb ik nog nooit een auto gehad (ook geen automaat) die dit gedrag vertoonde. Is dit normaal of is er eigenlijk toch iets aan de hand ? Of moet ik alleen maar blij zijn eigenlijk ??? ;)

FrankV
Neutraal
Posts: 3
Joined: 23 Oct 2018 11:00
Type Auto: X1 sDrive 2.0

Re: X1 remt niet op de motor

Post by FrankV »

Dit doet mijn X1 ook als ik de Eco Pro stand heb ingeschakeld. Bij gas loslaten, schakelt de automaat naar neutraal en loopt de motor stationair. Dit hoort ook zo in deze modus.
In welke modus staat jouw X1?

Topic Author
fba
Neutraal
Posts: 5
Joined: 13 Nov 2014 13:13
Type Auto: BMW X1 Type F48
Age: 70

Re: X1 remt niet op de motor

Post by fba »

Sorry voor mijn late reactie: ik rijd altijd in de Comfort-stand, dat vind ik het fijnst. In mijn oude BMW-1 was de eco-pro-stand enigszins 'slomig', en de sport-stand vond ik helemaal niet nodig. Dus in mijn X1 ook maar de Comfort-stand gekozen, hoewel wellicht de Eco Pro-stand ook zou kunnen (maar niet geprobeerd.....)
Post Reply

Return to “X1, X3, X5 & X6”