BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Foutcodes X5 e70

Forum voor alle BMW X-serie modellen van 2000 - heden.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Vincent538
Neutraal
Posts: 1
Joined: 17 Feb 2021 00:24
Type Auto: Bmw x5 3.0si

Foutcodes X5 e70

Post by Vincent538 »

Beste forum leden,

Ik ben nieuw op dit forum want ik zoek wat antwoorden.

Ik heb een bmw x5 3.0si uit 2007, deze is altijd dealer onderhouden. Nu kwam er laatst het motor managment lampje aan(op mijn simpele obd2 scanner p0420 en p0430.), vervolgens ben ik naar de dealer geweest deze hebben ze uitgelezen en vertelde mij dat dit de katalysator of o2 sensor was of een lekke uitlaat maar ze verwachten een defecte katalysator van bank 1.

Hiervoor maakte ze een offerte van €1800 wat ik erg prijzig vond voor iets wat niet direct effect geeft op mijn motor. Vervolgens ben ik online gaan kijken naar alternatieve oplossingen tegen het vervelende cel lampje. Hier heb ik een cel fooler gevonden met een mini katalysator deze zijn geplaatst op beide na kat o2 sensors. Vervolgens na een rit naar huis van circa 100km kreeg ik direct weer een cel en las ik hem direct uit en kreeg ik naast de p0420/0430 codes De code p2270.

Nu is mijn vraag aan jullie hebben jullie hier ervaring mee en wat kan ik het best doen?
Post Reply

Return to “X1, X3, X5 & X6”