BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

KNOTSEND geluid X3

Forum voor alle BMW X-serie modellen van 2000 - heden.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
hanzzz
Neutraal
Posts: 1
Joined: 23 Mar 2013 19:09
Type Auto: x3

KNOTSEND geluid X3

Post by hanzzz »

Hallo,
Ik ben ten einde raad met mijn vader zijn X3 en ik ga er proberen uit te geraken via dit forum.
Als nieuweling op dit forum zal ik me eerst even voorstellen; Ik ben Hans, 19 jaar en zit in mijn eerste jaar Autotechnologie in Antwerpen. Ik werk in het weekend in een garage en ken de basis van de techniek en mechaniek in een auto (denk ik toch ;) )
Het zit nu zo: Mijn vader heeft dus een X3 van 2005, voorzien van een 2 liter diesel. Enkele weken na de aankoop van de auto (ondertussen een 2 jaar geleden) merkte hij op dat de wagen bij het naar links sturen af en toe een kort kotsend geluid maakt. Hij is daar toen niet verder op in gegaan en gewoon blijven doorrijden. Enkele weken geleden merkte hij dan toch op dat het geluid zich precies wat vaker en intenser voordeed. Het geluid doet zich vaak voor bij het nemen van een rondpunt en het lijkt van (links) achteraan te komen. Meestal bij het indrukken van de koppeling of accelereren is het duidelijk hoorbaar en misschien zelfs licht voelbaar. Het is niet altijd even goed hoorbaar maar als ik mij er geen zorgen over zou maken zou ik het niet vragen.

Ik ben dan opzoek gegaan naar de mogelijke oorzaak, hierbij hebt ik beroep gedaan bij mijn baas (Hij zei dat er eventueel te weinig boite olie inzat, maar pont was nergens nat dus dit leek hem onwaarschijnlijk), leerkrachten op school (zeiden van alles waarvan de helft op niks sloeg, zoals we wel gewend zijn: wiellager, velg, steekas, schijven, dempers,...), internet (hierbij ben ik enkele keren uitgekomen bij verkeerde of niet de voorgeschreven bandenmaat te gebruiken, waardoor de differentieel het zou begeven met gekke geluiden tot gevolg), BMW verdeler (wou natuurlijk direct een afspraak vastleggen en ...).
Ik weet niet wat ik ervan moet denken, maar volgens mij ligt het aan het differentieel waar spelling op zit door... wie zal het zeggen.

Alvast bedankt !!!
Hans

arnando
Neutraal
Posts: 1
Joined: 11 Jun 2013 22:19
Type Auto: X3

Re: KNOTSEND geluid X3

Post by arnando »

Hallo,

Ik heb 3 maanden geleden ook een X3 gekocht van 2005, 2liter diesel en ik heb ongeveer dezelfde problemen. Vooral bij het optrekken en in de bochten maakt de auto een knotsend geluid, net alsof de remblokken even blijven plakken en terug loskomen ? Volgens mij zijn de problemen begonnen nadat ik mijn winterbanden heb vervangen door de zomerbanden en velgen 18 inch. Zou eerst de auto willen laten uitbalanceren maar dat is mss een verloren kost ? Iemand een ander idee ? ik ben absoluut geen technisch wonder :oops:

alvast bedankt !

ibeaker
Neutraal
Posts: 1
Joined: 11 Oct 2014 19:56
Type Auto: X3 2.0D

Re: KNOTSEND geluid X3

Post by ibeaker »

Tussenbak ,Naar de dealer en melden is bekend in Munchen
Post Reply

Return to “X1, X3, X5 & X6”