BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Zoveelste Productiefout

Forum voor alle Z4-serie modellen van 2003 tot 2008.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Kirsten_
Neutraal
Posts: 9
Joined: 19 Oct 2011 15:40
Type Auto: 5 serie 525i incl. M ('89) en Z4 2.0 Roadster ('06)
Location: Alkmaar
Age: 32

Zoveelste Productiefout

Post by Kirsten_ »

Hallo mede- BMW fans!

Al ben ik op dit moment niet geheel fan meer.. Onwijs genieten van een rondje in onze Z4 doe ik nog wel, maar... Ik ben dan ook meer dan verdrietig ( lees: Woest en gefrustreerd ) dat onze Z de zoveelste productiefout heeft..
Het is diep triest; na een kapotte dynamo a €2000,- , kapotte vering a € 1500,- heeft de motor van onze kap het nu ook al begeven.. Wéér een productie fout en wéér ruim €800,- voor een reparatie..

Ik vroeg mij af of wij de enige pechvogels zijn met al deze bekende fouten bij de Z4 en uiteraard of iemand een minder dure reparatie hiervoor weet, want ik begin het erg zat te worden.

Ik hoor het graag!
Groet Kirsten

WdePundert
3e Versnelling
Posts: 631
Joined: 07 Aug 2011 14:06
Type Auto: 118I
Contact:

Re: Zoveelste Productiefout

Post by WdePundert »

Een collega van me heeft een Z3 en gaat daarmee bijna maandelijks naar de garage. Steeds wordt alles zonder mopperen onder garantie gerepareerd, maar leuk is het zeker niet. Details van de mankementen heb ik helaas niet.
Verba volant, scripta manent.

eric-328
2e Versnelling
Posts: 289
Joined: 26 Jun 2005 11:29
Type Auto: BMW X5 4.4i, BMW E36 323ti Racer, BMW e36 325i Cabriolet, Megane GT
Location: Nuth

Re: Zoveelste Productiefout

Post by eric-328 »

Wat heeft de Z4 gelopen? Zou wel kijken voor een ander adres voor de reparaties. De bedragen die jij noemt zijn erg fors. Mijn X5 heeft een watergekoelde dynamo en het is een rotklus om te vervangen en dit kostte "maar" 1000" Euro..
Fun is not a straight line

arthurbmwz4
Neutraal
Posts: 12
Joined: 06 Oct 2014 19:30
Type Auto: bmw z4 coupe

Re: Zoveelste Productiefout

Post by arthurbmwz4 »

lijkt me ook erg duur, ik zou naar een speciliast gaan ipv bmw garage

duikie
Neutraal
Posts: 22
Joined: 16 Sep 2014 20:40
Type Auto: e46 330ci
Age: 58

Re: Zoveelste Productiefout

Post by duikie »

Dakpomp is een bekend euvel aan de Z4 E85. Schijnt met de afwatering te maken te hebben. in duitsland zit een man die dat netjes oplost en dan de pomp gelijk verplaatst. Daarna treed het nooit meer op.Volgens mij heet die man pixelrichter.

http://www.pixelrichter.de/umbau-pumpe.html
Post Reply

Return to “Z4 (E85, E86)”