BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
BMW Z4 Cabrio zonder airco
Moderator: Moderator Team
-
- Neutraal
- Posts: 4
- Joined: 02 Nov 2012 13:54
- Type Auto: BMW Z4
BMW Z4 Cabrio zonder airco
Hallo Iedereen,
Ik ben Frank en momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe auto. Ik heb een mooie Z4 gevonden met als enige nadeel, dat hij geen airco heeft. Hoe staan jullie hier tegenover. Gebruik je de airco in een cabrio veel? Is er misschien iemand hier die ook een aircoloze BMW Cabrio rijdt? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik wil de auto wel als dagelijkse auto gebruiken.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Groeten Frank
(Als ik een aankoop heb gedaan zal ik mij verder voorstellen)
Ik ben Frank en momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe auto. Ik heb een mooie Z4 gevonden met als enige nadeel, dat hij geen airco heeft. Hoe staan jullie hier tegenover. Gebruik je de airco in een cabrio veel? Is er misschien iemand hier die ook een aircoloze BMW Cabrio rijdt? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik wil de auto wel als dagelijkse auto gebruiken.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Groeten Frank
(Als ik een aankoop heb gedaan zal ik mij verder voorstellen)
-
- 3e Versnelling
- Posts: 631
- Joined: 07 Aug 2011 14:06
- Type Auto: 118I
- Contact:
Re: BMW Z4 Cabrio zonder airco
Ik heb wel ooit een ander merk cabrio zonder airco gehad. In de zomer, bij mooi weer mis je die natuurlijk niet, maar als het regenachtig weer was waren mijn ruiten snel beslagen. Een airco biedt dan wel uitkomst.
Verba volant, scripta manent.
-
- 4e Versnelling
- Posts: 1941
- Joined: 23 Apr 2008 17:05
- Type Auto: E36 320i Sedan
- Location: Heerlen
- Age: 42
Re: BMW Z4 Cabrio zonder airco
z`n auto zonder airco zou ik nooit kopen.
Ik zelf gebruik eigenijk nooit een airco maar ik denk dat je de auto nooit meer verkocht krijgt zonder airco.
En ik snap dat je hem niet koopt om weer te verkopen maar ik denk ook niet dat je er de komende 20 jaar mee wilt rijden of wel?
Ik zelf gebruik eigenijk nooit een airco maar ik denk dat je de auto nooit meer verkocht krijgt zonder airco.
En ik snap dat je hem niet koopt om weer te verkopen maar ik denk ook niet dat je er de komende 20 jaar mee wilt rijden of wel?
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Re: BMW Z4 Cabrio zonder airco
Hi Frank,
Ik heb sinds ong. een jaar een Z4 cabrio (1996, soft top) met airco.
Heb de airco echter niet heel vaak gebruikt, reden daarvan vooral ook dat ik een prikkelend gevoel in mijn neus krijg van de lucht die eruitkomt; ik kreeg toen het vermoeden dat het filter vervangen moet worden. Navraag bij de dealer bevestigde dit (waarschijnlijk vervanging v interieurfilter en schoonmaken filterhuis, of zoiets, nodig; dit moet ik nog laten doen overigens).
Als de auto verder wel aan je wensen voldoet en de prijs ook nog mooi, dan zou ik niet perse weten waarom je 'm niet zou moeten kopen, want als het warm is, gaat bij mij de kap open i.p.v. airco aan.
Maar goed, maybe zijn er gevallen dat je de kap eens een keer liever dicht wil, als je op een snelweg in de zomer vaststaat met uitlaatgassen om je heen...maar ja, dan kun je ook nog van de snelweg afgaan, lekker binnendoor toeren.
Is er veel verschil in prijs t.o.v. uitvoeringen met airco?
Misschien is verkoopwaarde 'later' een goed argument om eentje met airco te zoeken, zoals werd gezegd, dat weet ik eigenlijk niet, dan zou je eventueel misschien nog door moeten zoeken. Maar anders kun je 'm binnenkort al rijden
Het is ook wat voor jou echt belangrijk is.
Ik geniet v elke rit met die auto (al zou de benzineprijs wel stuk lager kunnen, maar ik zocht bewust een 2.0 l versie, vanaf 2006, dan met 6 versnellingen en verbruik is OK, als je redelijk aan de snelheden houdt).
Mijn criteria destijds waren:
- 2.0 l motor (voorkeur voor toeren boven scheuren
- roadster model
- 6 versnellingen
- evt. leer (en dan ook stoelverwarming een must, zeker nu heerlijk)
Dacht eerst nog in Duitsland te gaan zoeken, wat meer keus en goedkoper,maar geen tijd en ervaring mee en wel lekker nu gewoon Nederlands uitgegeven auto.
Ik had ook geluk: vond een Z4 van juni 2006 die vrijwel niets gelopen had, aan mijn wensen voldeed en nog een winterkap erbij had.
(binnenkort pas eerste echte beurt ivm olie al meer dan 2 jaar niet vervangen)
Veel succes,
Grtz. Marc
Ik heb sinds ong. een jaar een Z4 cabrio (1996, soft top) met airco.
Heb de airco echter niet heel vaak gebruikt, reden daarvan vooral ook dat ik een prikkelend gevoel in mijn neus krijg van de lucht die eruitkomt; ik kreeg toen het vermoeden dat het filter vervangen moet worden. Navraag bij de dealer bevestigde dit (waarschijnlijk vervanging v interieurfilter en schoonmaken filterhuis, of zoiets, nodig; dit moet ik nog laten doen overigens).
Als de auto verder wel aan je wensen voldoet en de prijs ook nog mooi, dan zou ik niet perse weten waarom je 'm niet zou moeten kopen, want als het warm is, gaat bij mij de kap open i.p.v. airco aan.
Maar goed, maybe zijn er gevallen dat je de kap eens een keer liever dicht wil, als je op een snelweg in de zomer vaststaat met uitlaatgassen om je heen...maar ja, dan kun je ook nog van de snelweg afgaan, lekker binnendoor toeren.
Is er veel verschil in prijs t.o.v. uitvoeringen met airco?
Misschien is verkoopwaarde 'later' een goed argument om eentje met airco te zoeken, zoals werd gezegd, dat weet ik eigenlijk niet, dan zou je eventueel misschien nog door moeten zoeken. Maar anders kun je 'm binnenkort al rijden
Het is ook wat voor jou echt belangrijk is.
Ik geniet v elke rit met die auto (al zou de benzineprijs wel stuk lager kunnen, maar ik zocht bewust een 2.0 l versie, vanaf 2006, dan met 6 versnellingen en verbruik is OK, als je redelijk aan de snelheden houdt).
Mijn criteria destijds waren:
- 2.0 l motor (voorkeur voor toeren boven scheuren
- roadster model
- 6 versnellingen
- evt. leer (en dan ook stoelverwarming een must, zeker nu heerlijk)
Dacht eerst nog in Duitsland te gaan zoeken, wat meer keus en goedkoper,maar geen tijd en ervaring mee en wel lekker nu gewoon Nederlands uitgegeven auto.
Ik had ook geluk: vond een Z4 van juni 2006 die vrijwel niets gelopen had, aan mijn wensen voldeed en nog een winterkap erbij had.
(binnenkort pas eerste echte beurt ivm olie al meer dan 2 jaar niet vervangen)
Veel succes,
Grtz. Marc
-
- Neutraal
- Posts: 4
- Joined: 02 Nov 2012 13:54
- Type Auto: BMW Z4
Re: BMW Z4 Cabrio zonder airco
Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben nu wel serieus aan het kijken voor een Z4. De Z4 zonder airco heb ik laten staan. Ik heb wel een andere op het oog uit 2005 met weinig km's. Wat kan ik hiermee verwachten qua onderhoudskosten en betrouwbaarheid? Is de Z4 een dure auto om op de weg te houden? Zijn er aandachtspunten waar veel Z4's last van hebben?
Ik ben nu wel serieus aan het kijken voor een Z4. De Z4 zonder airco heb ik laten staan. Ik heb wel een andere op het oog uit 2005 met weinig km's. Wat kan ik hiermee verwachten qua onderhoudskosten en betrouwbaarheid? Is de Z4 een dure auto om op de weg te houden? Zijn er aandachtspunten waar veel Z4's last van hebben?
Re: BMW Z4 Cabrio zonder airco
Hi Frank,
Ik las ook dat onderhoudskosten inderdaad prijzig kunnen zijn, maar BMW behoort daarnaast heel betrouwbaar te zijn, zodat je hier niet teveel mee te maken moet krijgen .
De mijne krijgt volgende week zijn eerste olie-change, dus binnenkort kan ik je daarvoor de totale prijs geven.
Laat ik bij dealer doen.
Die rekent ong. €100/uur arbeidsloon, dus niet gering.
Een vriend noemde ook de optie naar een BMW specialist te gaan, die Zouden wat goedkoper zijn.
Met beiden nog geen ervaringen momenteel, maar binnenkort wel als het goed is.
Keep you updated.
Ik las ook dat onderhoudskosten inderdaad prijzig kunnen zijn, maar BMW behoort daarnaast heel betrouwbaar te zijn, zodat je hier niet teveel mee te maken moet krijgen .
De mijne krijgt volgende week zijn eerste olie-change, dus binnenkort kan ik je daarvoor de totale prijs geven.
Laat ik bij dealer doen.
Die rekent ong. €100/uur arbeidsloon, dus niet gering.
Een vriend noemde ook de optie naar een BMW specialist te gaan, die Zouden wat goedkoper zijn.
Met beiden nog geen ervaringen momenteel, maar binnenkort wel als het goed is.
Keep you updated.
-
- Neutraal
- Posts: 4
- Joined: 02 Nov 2012 13:54
- Type Auto: BMW Z4
Re: BMW Z4 Cabrio zonder airco
100 Euro arbeidsloon is op zich niet vreemd bij een dealer. Dat vraagt de Renault-dealer ook.
Re: BMW Z4 Cabrio zonder airco
Tja,blijkbaar zijn velen het normaal gaan vinden, maar ik vind het nog steeds behoorlijk prijzig, gezien feit dat auto's en materialen efficienter worden geproduceerd en veel auto's via computer worden uitgelezen, wat dus nog meer zoekwerk, dus arbeidstijd & -uren scheelt.
-
- Neutraal
- Posts: 4
- Joined: 02 Nov 2012 13:54
- Type Auto: BMW Z4
Re: BMW Z4 Cabrio zonder airco
Uiteraard is het veel geld. Maar ik kijk vooral naar wat het mij scheelt ten opzichte van de Clio rs.
Pfff twijfel twijfel...
Pfff twijfel twijfel...
-
- Neutraal
- Posts: 24
- Joined: 26 Aug 2012 13:38
- Type Auto: E85-2.5 | E81-118d | F31-330d
- Location: Lochristi
Re: BMW Z4 Cabrio zonder airco
Heb je inmiddels al één op de kop getikt ? ik heb zelf een E85-2.5 nieuw gekocht in 2004 full option, sportzetels, t/m de hardtop toe en ik geniet er nog elke dag van om hem in de garage te zien staan . Ik heb namelijk op het moment nog maar 18.400km op de teller staan, dus nog geen kosten aan gehad ook niet.
-
- 4e Versnelling
- Posts: 1941
- Joined: 23 Apr 2008 17:05
- Type Auto: E36 320i Sedan
- Location: Heerlen
- Age: 42
Re: BMW Z4 Cabrio zonder airco
18400km is 9 jaar
dat is nu al een redelijk unieke auto met die kilometers
dat is nu al een redelijk unieke auto met die kilometers
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
-
- Neutraal
- Posts: 24
- Joined: 26 Aug 2012 13:38
- Type Auto: E85-2.5 | E81-118d | F31-330d
- Location: Lochristi
Re: BMW Z4 Cabrio zonder airco
Yep, binnen 3 maand opnieuw naar de schouwing, die gasten kijken daar ook telkens raar op... er staan nu welgeteld 210 km meer op dan bij de vorige schouwing .325i wrote:18400km is 9 jaar
dat is nu al een redelijk unieke auto met die kilometers