BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Gasklep E39. Foutcode F160&F161

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
balkan_gladiator
Neutraal
Posts: 1
Joined: 09 Apr 2011 20:55
Type Auto: BMW 520i
Location: Amersfoort
Age: 52

Gasklep E39. Foutcode F160&F161

Post by balkan_gladiator »

Beste liefhebbers,

ik heb een probleem met mijn 520i uit 2001. Af en toe zakt het vermogen in als ik optrek, de auto gaat dan in noodprogramma. Als ik de auto opnieuw start dan kan ik gewoon weer rijden alsof er niets gebeurd is. Het vreemde is dat ik dit gedrag veel minder/nooit heb als het buiten lekker koel is, als de buitentemparatuur boven de 18 graden komt dan heb ik dit euvel een paar keer per dag.

Ik heb zelf diagnosesoftware van carsoft en deze geeft de volgende foutcodes:

160 - Signal after KAT Bank 2 or Throttle valve postition control: stuck
161 - Throttle valve postition control: stuck permanently

In mijn beste engels lees ik dat de gasklep stuk is. Ik vermoed dat de KAT bank 2 een lambda sensor is??

Mij vraag is: heeft iemand ervaring met bovenstaande foutcodes? Als de diagnose een code 161 laat zien kan ik er dan van uit gaan dat de gasklep echt stuk is of doet schoonmaken ook wonderen?
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”