BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

slecht respons bij vol gas

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
bimmer
4e Versnelling
Posts: 1256
Joined: 24 Jan 2005 18:16
Type Auto: 318i (E46)
Location: Brunssum
Age: 45
Contact:

slecht respons bij vol gas

Post by bimmer »

Ik heb de auto (e46 318i) nu 1 jaar en rijdt eigenlijk alleen binnendoor. Omdat ik vandaag naar Duitsland moest had ik de kans om eens een stukje autobahn te rijden. De auto gaat dan in enkele seconden van 120 naar 160, 2x met de ogen knipperen. Dat is natuurlijk geweldig. Maar bij 170 gaat het ineens heel anders, als ik dan het gas nog verder intrap lijkt het net alsof 1 cilinder wegvalt. :nee: Versnellen zit er dan haast niet meer in.

Ik heb nu ook een paar x met optrekken vol gas gegeven en het vreemde is dat hij reageert alsof ik maar miniem gas geef, laat ik het gaspedaal iets los naar half gas dan speert hij er weer vandoor. Omdat ik mijn autos nooit aftrap heb ik eigenlijk nog niet eerder opgemerkt dat de auto zo reageert. Het kan dus zijn dat dit al 1 jaar of nog langer zo is. Iemand een idee wat dit kan veroorzaken? Hij loopt verder perfect stationair en bij normaal gebruik is hij echt ontzettend vlot.

mmukhtar
Neutraal
Posts: 6
Joined: 13 Dec 2010 12:35
Type Auto: BMW 316i / E46

Re: slecht respons bij vol gas

Post by mmukhtar »

Hi Bimmer,

Ik weet niet of dit probleem nog speelt bij jou, maar ik heb een soortgelijk probleem met een bmw 316i uit 2003.
Het is nog niet definitief, maar ik begrijp dat het de lambdasonde kan zijn of de luchtmassameter.
Ben benieuwd of je er inmiddels achter bent gekomen.

Groet,

Mohsin.

Topic Author
bimmer
4e Versnelling
Posts: 1256
Joined: 24 Jan 2005 18:16
Type Auto: 318i (E46)
Location: Brunssum
Age: 45
Contact:

Re: slecht respons bij vol gas

Post by bimmer »

Sinds gisteren ben ik erachter.

Het lag aan beide. De lambdasonde zorgde ervoor dat vol gas niet meer reageert. Maar na deze vervangen te hebben hield de auto nog steeds in.

Gisteren een nieuwe lmm en tada, hij rijdt weer zoals het hoort. Is gelijk een heel andere auto.
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”