BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Ombouw standaard naar sport stoelen

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
JohnvR
Neutraal
Posts: 4
Joined: 15 Jan 2013 10:46
Type Auto: E87 118d
Location: Zuid Limburg

Ombouw standaard naar sport stoelen

Post by JohnvR »

Heeft iemand al eens geprobeerd om de E87, etc, basic stoelen om te bouwen naar sportstoelen? Zo ja, is er een DIY?

Op basis van de ETK heb ik namelijk de indruk dat het frame voor beide gelijk is en alleen leder, foam en kappen afwijken... En natuurlijk de verwarmingselementen, additionele steun + schakelaar/hendel voor de steun van bovenbeen.

Zie:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E87N/ ... wse/seats/

helaas ben je wel dik 800e per stoel kwijt :(
The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Re: Ombouw standaard naar sport stoelen

Post by 325i »

Ik heb een half leder sportinterieur in een standaard 116i van 2011 gezet en stelt niks voor als je een klein beetje handig bent.
De achterbank en achterpanelen zijn eventjes werk en verder valt het reuze mee.

Interieurs heb ik regelmatig voor een hele goede prijs dus als je intresse hebt kan je mij een pm sturen en hou ik het in de gaten voor je maar ze komen heel regelmatig
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Dominicus
Neutraal
Posts: 3
Joined: 09 Mar 2013 16:16
Type Auto: 118icabrio aut

Re: Ombouw standaard naar sport stoelen

Post by Dominicus »

Hallo,
Weet u of er bedrijven zijn die de ombouw van gewone naar sportstoelen uitvoeren?
Bezit een 118i cabrio met airbags in de stoelen en stoelverwarming.
Ben vooral in verlenging van zitvlak( dus meer steun voor de benen) geinteresseerd,
Alvast dank voor uw reactie

Wouter

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Re: Ombouw standaard naar sport stoelen

Post by 325i »

Ik wil het tegen betaling wel inbouwen voor je hoor echt veel werk is het niet dus als je een beetje handig bent kan je geld uitsparen.
Volgens mij weet ik voor een cabriolet nog een beige leder interieur mocht je intresse hebben dan kan ik even navragen of het er nog is
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Dominicus
Neutraal
Posts: 3
Joined: 09 Mar 2013 16:16
Type Auto: 118icabrio aut

Re: Ombouw standaard naar sport stoelen

Post by Dominicus »

L.s,
het gaat om zwart lederen (voor) stoelen. mocht iemand een idee hebben hoe de zitting te verlengen ,of 2 zwart lederen sportstoelen +verwarming en airbag in de aanbieding hebben dan hoor ik het graag

groet
wouter

Topic Author
JohnvR
Neutraal
Posts: 4
Joined: 15 Jan 2013 10:46
Type Auto: E87 118d
Location: Zuid Limburg

Re: Ombouw standaard naar sport stoelen

Post by JohnvR »

@325: ik bedoel het fysiek ombouwen van de basic stoelen naar sportstoel, niet het uitwisselen van de stoelen ;-)
Het frame is in de basis gelijk, maar leder en een aantal onderdelen zijn anders.

Ik hou me aanbevolen voor zwart leder sportstoelen, electrisch met memory, stoelverwarming en als het kan de electrische lendesteun. In de e87 zitten nu basic zwart leder met memory en stoelverwarming die ik dan eventueel wil 'omruilen'.
Een ding ga ik niet doen: de ebay-hoofdprijs betalen voor dergelijke stoelen. :roll:

@wouter/dominicus: op ebay staat een setje a €2100 euro, zwart leder, alleen de M-sportstoelen voor de e87, wel electrisch, verwarmd en met lendesteun :cry:
The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Re: Ombouw standaard naar sport stoelen

Post by 325i »

Zwart leder wel of niet electrisch moet je kunnen kopen voor 1500euro maximaal.
Ik verkoop ze meestal tussen de 1200euro en 1500euro en dan is het meestal nog echt nieuw anders kost het minder
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Peter87
Neutraal
Posts: 5
Joined: 05 Nov 2014 15:58
Type Auto: 1 serie E87

Re: Ombouw standaard naar sport stoelen

Post by Peter87 »

Even een oud topic omhoog halen,
@325i: Ik lees dat je eerder in een 116i een ander interieur hebt geplaatst. Heb je toen de accu losgekoppeld gehad of was dit niet nodig ivm airbags in de voorstoelen. Ik ben van plan ze van het weekend erin te zetten, de achterbank heb ik al geplaatst.

Emieltjuh
1e Versnelling
Posts: 186
Joined: 04 Apr 2013 21:37
Type Auto: BMW 1-Serrie 118i
Location: Lelystad
Age: 45

Re: Ombouw standaard naar sport stoelen

Post by Emieltjuh »

Peter87 wrote:Even een oud topic omhoog halen,
@325i: Ik lees dat je eerder in een 116i een ander interieur hebt geplaatst. Heb je toen de accu losgekoppeld gehad of was dit niet nodig ivm airbags in de voorstoelen. Ik ben van plan ze van het weekend erin te zetten, de achterbank heb ik al geplaatst.
Als je met het elektrische systeem aan de gang gaat haal je de minpool van de accu uit voorzorg los.
Ik heb trouwens mijn interieur ook vervangen.. Suc6 het is niet moeilijk !!
Geld moet rollen, anders hadden ze het wel vierkant gemaakt!!!
>>>>Showroom E81<<<<
[ external image ]

robertsabee
Neutraal
Posts: 1
Joined: 05 Nov 2018 20:26
Type Auto: f30

Re: Ombouw standaard naar sport stoelen

Post by robertsabee »

325i wrote: 20 Mar 2013 23:04 Zwart leder wel of niet electrisch moet je kunnen kopen voor 1500euro maximaal.
Ik verkoop ze meestal tussen de 1200euro en 1500euro en dan is het meestal nog echt nieuw anders kost het minder
Hoi 325, ik zoek sportstoelen voor de f30. Sattlebraun met geheugen. Ben jij nog actief op dat vlak en kan je me er aan helpen?
Post Reply

Return to “1 Series”