BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

storing luchtmassameter 525d

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
kootje26
Neutraal
Posts: 5
Joined: 23 Dec 2012 16:05
Type Auto: 525d E39

storing luchtmassameter 525d

Post by kootje26 »

Hoi,

Met het vervangen van het luchtfilter merkte ik dat de stekker van de lmm niet aangesloten zat. (Rijd wel goed zo, komt alleen op hogere snelheid vermogen te kort, begint vanaf 170km/u te kruipen

Ik de stekker erop gedaan, totaal geen vermogen meer.
Komt overeen met kapotte lmm. Pierburg besteld, gemonteerd.....geen vermogen.

Zonder lmm loopt ie op zich prima maar je merkt bij acceleratie op hogere snelheid dat je niet versneld zoals je mag verwachten

Nu snap ik het ook niet meer... iemand een idee?

Redhead
2e Versnelling
Posts: 298
Joined: 27 May 2013 22:05
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Re: storing luchtmassameter 525d

Post by Redhead »

Is je wagen gechipt en is er wellicht via de ecu een vaste waarde geschreven? Of zit er een diode met weerstand ergens parallel gemonteerd?
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project

Topic Author
kootje26
Neutraal
Posts: 5
Joined: 23 Dec 2012 16:05
Type Auto: 525d E39

Re: storing luchtmassameter 525d

Post by kootje26 »

ik heb niets van een diode kunnen vinden, ook lijkt hij niet gechipt te zijn.

vooralsnog is het niet zo erg, maar als ik over 7weken met de caravan moet gaan klimmen wil ik wel full power hebben.

tsjabbie
Neutraal
Posts: 12
Joined: 25 May 2006 12:47
Type Auto: 525 TDS autom 97
Location: purmerend
Age: 54
Contact:

Re: storing luchtmassameter 525d

Post by tsjabbie »

dan kan ik je vertellen dat het de luchtmassa meter is dat probleem heb ik ook gehad ik had totaal geen vermogen meer en het rare is 2 weken had ik weer vermogen dan 3 weken weer geen vermogen ik heb op int bedrijf gevonden koste ronde de 210 euro er op gezet en probleem was weg had hem daar voor al uit laten lezen door de bmw dealer en helaas die kon geen fout code vinden met uit lezen hoop dat je hier wat aan hebt
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”