BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Radio niet aan

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
sebastiaan1
Neutraal
Posts: 1
Joined: 12 Oct 2013 19:28
Type Auto: E39

Radio niet aan

Post by sebastiaan1 »

Hallo leden,

Ik heb een probleem met mijn E39 530D touring van 2001. De radio is spontaan, aldus mijn vrouw, tijdens het rijden uitgevallen. Hij is met geen mogelijkheid meer via het 16:9 scherm aan te zetten. Het rood/oranje lampje gaat ook niet branden als op de linkerdraaiknop druk. Het navigatiesysteem en de boardcomputer doen het nog wel zonder geluid....

Ik heb het volgende al gedaan maar geen succes.

Alle zekeringen nagelopen.
Diverse malen de accupolen losgehad.
Electrisch gedeelte contact slot vervangen.
BM 24 radio is vorig jaar al vervangen, maar ik denk/hoop niet dat deze het is, aangezien hij niet de welbekende bijhorende symptomen heeft vertoond. En toen die kapot was brande het oranje lampje nog wel.

Heeft iemand nog enig idee?? Ik woon sinds januari in Zweden en ga woendag met de BMW voor 2 weken terug naar Nederland, en dat wordt anders wel een hele lange reis zonder muziek.

Alvast bedankt,

SebastiaanSebastiaan1

Berichten: 1
Geregistreerd: 12 okt 2013, 19:00
Mijn BMW: E39
E-mail Sebastiaan1Omhoog
--------------------------------------------------------------------------------
Snel reagerenOnderwerp: Verberg snel reageren

marcus525tds
1e Versnelling
Posts: 81
Joined: 26 Oct 2008 14:39
Type Auto: e34, 530i en e39 523i
Location: lichtenvoorde

Re: Radio niet aan

Post by marcus525tds »

probeer eens een standaard Radio in te bouwen. Wanneer je daar wel geluid/Radio hebt, zit het toch in de 16:9 Radio combinatie.
Zit de stekker achterin de Radio niet los? Omdat je ook geen geluid hebt?
Ipod aansluiten als externe bron gaat wel?

sterkte en goede reis :)

Peterx300
Neutraal
Posts: 2
Joined: 07 Apr 2014 09:32
Type Auto: E39

Re: Radio niet aan

Post by Peterx300 »

Is dit probleem inmiddels opgelost? Ik heb dit namelijk ook. En hoe hilarisch ook hier is mijn wederhelft die dit meemaakt
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”