BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Na lange tijd terug de mogelijkheid een bmw te kopen.

Forum voor alle F30 serie vanaf vanaf 2012 - heden.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
TheFlyingDutchMen
Neutraal
Posts: 8
Joined: 08 Jul 2014 06:30
Type Auto: Bmw 520ia

Na lange tijd terug de mogelijkheid een bmw te kopen.

Post by TheFlyingDutchMen »

Hallo iedereen,

Na 9 jaar geen bmw meer te kunnen kopen omwille van een scheiding en meer andere problemen is er in het gezin weer plaats voor een nieuwe bmw.

Het zit zo ik ben 24 jaar en woon in het 2de appartement van mijn moeder, zij woont samen met mijn zus van 18 in haar groter appartement.

Nu voor de scheiding reed zij al lang bmw. Zij is begonnen met een e21 316 coupe in 1978, daarna reeds ze een e30 324td coupe, vanaf de e34 525tds nam zij telkens zijn wagen over toen zijn lease weer een nieuwe auto verzorgde, dus haar lijst gaat verder tot e39 525td, daar heeft ze tot 2006 mee gereden en toen zijn ze gescheiden.

Mijn vader ( die dus nu gescheiden zijn ) reed ondertussen een e12 520i, e28 518i, e34 520i, e34 facelift 525tds, e36 318i touring e39 525td, e39 520d touring.

Na de scheiding was het minder makkelijk voor een vrouw alleen dus heeft mijn moeder toch een mooie nieuwe renault megane II grand tour gekocht een 1,5 diesel met 106pk waar we tot op de dag van vandaag mee rijden.

We zijn niet van plan deze weg te doen want het is een heel degelijke auto, maar nu mijn zus ook rijd wordt het tijd voor terug een 2de auto in het gezin.

We hadden een jaar of 2 geleden ook een bmw al kunnen kopen maar dat zou een 316i ofzo zijn zonder opties, nu zitten we in de positie om een mooi redelijk goed gevulde bmw te kiezen.

Dus nu is mijn vraag wat voor motor enz moeten wij kiezen, welke opties enz.

Mijn idee is dat een F11 320xd een mooie begin is, de renault moet niet aanvoelen alsof hij volledig kansloos is, ik bedoel dus als de bmw weg is omdat 1 van ons 3 die meeheeft, dat de renault ook nog lekker rijd.

Groter als een 3 serie is lastig omdat de 2 garage's in het appartementsblok gewoon niet heel breed zijn, een 5 serie zou kunnen maar heeft ook niet zoveel zin, mijn moeder is 1,65 en mijn zus 1,55m, dus vanachter is genoeg plaats als 1 van hen beide daar moet zitten.

Is een 320xd dan een goeie motor? Welke opties zijn een goed idee? Waar moet ik nog op letten?

Nog een belangrijk punt, mijn moeder is nu met pensioen moeten gaan omwille van een vergroeide rug door haar beroep. Nu vind ik dus 1 punt heel belangrijk bij de nieuwe auto, hij MOET zo comfortabel zijn als mogelijk. En liefst een automaat, daar vroeg mijn moeder om.

De volgorde van belangrijkheid is dus deze:

1) Veiligheid ( Alle opties die kunnen bijdragen wil ik )
2) Betrouwbaar
3) Comfortabel ( Als we naar het zuiden van Frankrijk rijden mag zij geen zere rug hebben )
4) Sportief is niet zo belangrijk, hij mag vlotter zijn dan de renault maar moet ook niet vliegen.

Kwa kilometer heb ik nog geen idee, maar ik rijd per dag 100km, mijn zus werkt nog niet, mijn moeder niet meer.

Het is dus ook een verassing, mijn moeder weet dat er een nieuwe auto bijkomt, omdat ik eigenlijk altijd weg ben met de renault, ik weet dat zij graag terug bmw rijd, zij met haar pensioen heeft het budget er niet echt voor, mijn zus ook niet, maar ik heb goed werk en een mooie financiële meevaller dus ik ben in de mogelijkheid haar weer met een mooie bmw te laten rijden.

Nog een punt: hoger als een 320 ga ik best niet, want mijn zus, moeder en ik gaan allemaal verzekerd zijn op die auto en aangezien mijn zus maar 18 is ( ze rijd heel rustig en veilig, ik weet dat en mijn moeder, maar de verzekeringen denken anders he ).

Sorry voor de lange post, maar ik wilde toch even mijn verhaal doen en hoe belangrijk het voor mij is een mooie en goeie bmw te vinden.

Het budget dat ik trouwens voor ogen heb is 66.000€.
Post Reply

Return to “2012+ (F30, F31, F34, F35)”