BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Update BMW navigatie

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Robbie
Neutraal
Posts: 2
Joined: 12 Jan 2014 16:35
Type Auto: BMW 5

Update BMW navigatie

Post by Robbie »

De update voor een BMW navigatie is duur heel erg duur als je het vergelijkt met de losse navigatiesysteemen zoals je die van bijvoorbeeld TomTom kunt kopen. Waarom eigenlijk? Met een TomTom kun je meer, zoals eigen stemmen toevoegen in plaats van de mevrouw met het Belgisch accent, je eigen en bijgewerkte poi's etc. En dan ook nog eens lifetime updates tegenwoordig.
Of kan dat ook allemaal op het navigatiesysteem professioneel van de BMW 5 serie?

Topic Author
Robbie
Neutraal
Posts: 2
Joined: 12 Jan 2014 16:35
Type Auto: BMW 5

Re: Update BMW navigatie

Post by Robbie »

En nog iets. Is bij iedereen bekend dat BMW verouderde kaarten verkoopt als nieuw? Kijk maar eens als je toevallig ook in een BMW uit 2012 rijdt of knooppunt Lankhorts er op staat.
In mijn BMW staat het er niet op! Ik wordt als ik vanuit richting Leeuwarden naar Hoogeveen wil over binnendoornweggetjes gestuurd. Van Hoogeveen richting Leeuwarden hetzelfde.
Nu zullen niet alle veranderde wegen er onmiddellijk op staan maar knooppunt Lankhorst is een van de belangrijkste knooppunten in de snelweg van Zwolle richting Groningen en Leeuwarden (A28 en A32).
Het knooppunt is in de nieuwe constellatie al in 2008 op de schop gegaan en op 9 september 2009 officieel geopend.
De kaarten in mijn nieuwe auto zijn dus minimaal 4 jaar oud.
Ik kan me niet voorstellen dat dat eenmalig is. Dat moet ook voor de kaarten in oudere en recentere BMW's gelden.
BMW wil echter van niets weten. Ze willen me gewoon laten betalen voor een update. (Van weer 4 jaar oud? ;)
Zijn er meer mensen die hier tegenaan gelopen zijn?

Smotske
1e Versnelling
Posts: 160
Joined: 28 Jun 2013 20:15
Type Auto: E87 120d High Executive
Age: 30

Re: Update BMW navigatie

Post by Smotske »

Ik had in m'n 1 serie kaarten van 2004 in zitten. Ook oud. Heb nu, via minder legale weg, de kaarten van 2014. Traffic info, flitsers kan, poi's. Werkt toppie. Heb ik via Marktplaats. Daar bieden ze veel nieuwe kaarten aan.

Kan ook via de dealer, maar van dat geld koop je een leuke e36...

jacky51
Neutraal
Posts: 1
Joined: 12 Jul 2015 09:27
Type Auto: BMW 2 active tourer

Re: Update BMW navigatie

Post by jacky51 »

Ben sinds 9 juli 2015 in het bezit van een 218i Active Tourer in de High Executive uitvoering. Het "Professional" navigatiesysteem is totaal niet up to date! Zo ontbreekt de totale haak om Leeuwarden; een weg die al sinds februari volop in gebruik is. Navraag bij de dealer leerde mij dat pas in 2016 een update wordt uitgevoerd. Ik vind dit totaal onacceptabel en BMW onwaardig! Mijn simpele TomTom update zichzelf om de paar maanden. Ik roep alle gebruikers op om massaal te gaan klagen bij BMW Nederland. dit moet toch beter kunnen!

hbiesheuvel
Neutraal
Posts: 6
Joined: 28 Nov 2014 13:32
Type Auto: 218dA Active Tourer Executive Sport Line

Re: Update BMW navigatie

Post by hbiesheuvel »

Net geupdate naar 2016-2 Europe ROUTE
Ook nu is een 3 jaar oude rotonde nog steeds niet opgenomen in de kaart...

hbiesheuvel
Neutraal
Posts: 6
Joined: 28 Nov 2014 13:32
Type Auto: 218dA Active Tourer Executive Sport Line

Re: Update BMW navigatie

Post by hbiesheuvel »

zojuist de "update service USB", nieuw beschikbaar via connected drive, geactiveerd. De nieuwe kaart 2017-1 gedownload (15 Gig!!) en tijdens de rit naar huis op het systeem gezet. Tot mijn verbazing nog steeds geen doorgetrokken A4 tussen Schiedam en Delft. Wat is in hemelsnaam de basis voor BMW's kaartmateriaal?!

GreyFox
Neutraal
Posts: 1
Joined: 25 Jun 2018 11:22
Type Auto: 116d

Re: Update BMW navigatie 2018-1 of 2018-2

Post by GreyFox »

L.S. (25 juni 2018)
Ik heb door de garage een USB-kaartupdate aangeboden (te betalen) gekregen van de versie 2018-1 terwijl de versie 2018-2 ook al voorhanden is, maar nog niet bij de dealer ligt.
De LAATSTE automatische update is uitgevoerd half 2017. Dit terwijl BMW 4x per jaar aangeeft. EN geen automatische update van de 2018-1 versie dus. De navigatie en Connected Drive zijn ingesteld voor een automatische update. Kennelijk zit hierin een fout.
Indien ik via ConnectedDrive een update laad, krijg ik ook versie 2018-1 aangeboden. Raar toch!

Ik kan helaas geen maanden nog wachten, omdat het abonnement 31 juli 2018 afloopt.

Kortom:
a. ik krijg niet de laatste bestaande versie.
b. ik moet handmatig heel veel handelingen verrichten om de update in de navigatie te krijgen
c. ik kreeg een "installatie handleiding" voor automatische installatie van 5 regels. Die werkt niet. Ik heb zelf een handleiding stap-voor-stap samengesteld met screendumps van 8 kantjes A4.

Conclusie: hier en daar schort het aan informatie en beschikbaarheid.

Wilco
Neutraal
Posts: 2
Joined: 28 Jun 2018 22:52
Type Auto: BMW X1

Re: Update BMW navigatie

Post by Wilco »

Bij mij wil die nog steeds niet versie 2018-2 downloaden.
Inmiddels een Tomtom 5200 aangeschaft omdat ik mij erger aan het feit dat er zo weinig updates beschikbaar zijn en die dan ook nog verouderde info bevatten.

Vespaman
Neutraal
Posts: 4
Joined: 04 Dec 2018 20:17
Type Auto: 218 Cabrio

Re: Update BMW navigatie

Post by Vespaman »

Kijk eens op bmw-navigatie-update.nl Heb daar nu al een paar jaar update's besteld voor de 1 serie. (DVD versie).
Werkt echt perfect. Inderdaad lopen de kaarten wat achter, maar dat is met ieder fabriekssysteem. Bij Renault en VW is het een zelfde laken een pak.

BruijnPC
Neutraal
Posts: 1
Joined: 03 Jan 2019 10:44
Type Auto: BMW X1 Xdrive High Exc.

Re: Update BMW navigatie

Post by BruijnPC »

Ik heb een BMW X1 Xdrive High exc. van april 2017 met Navigatie plus, dus 3 jaar updates 4 x per jaar is mij verteld.
Helaas heb ik maar 1 x een update kunnen downloaden en installeren en dat is 2018-1. Steeds kijk ik via BMW connectdrive of er een update beschikbaar is, maar nu al een jaar staat ng steeds 2018-1 klaar.....en steeds krijg je een activeringscode..... :( .
De kaart van de 2018-1 "update" waren al 2 tot 3 jaar oud toen ik de versie installeerde, dat brengt je hopeloos in de moeilijkheden af en toe.
Ik heb al enkele keren mijn frustraties geuit bij BMW Nederland en in München. Je krijgt alleen informatie dat er aan gewerkt wordt en voor de rest krijg je geen informatie. Je dus betaald voor een optie waar je niets aan hebt. Ik heb mijn geld voor de optie teruggevraagd maar daar krijg je geen antwoord op.

Wie heeft er wel updates voor gelijksoortige BMW's verkregen en hoe?

Wilco
Neutraal
Posts: 2
Joined: 28 Jun 2018 22:52
Type Auto: BMW X1

Re: Update BMW navigatie

Post by Wilco »

Ik heb hetzelfde. Beloofde mij 3x updates per jaar. Helaas 2018 maar één update. Inmiddels Tomtom aangeschaft. Frequent een update en nog waarschuwingen voor snelheidscontroles toe. :-)
Inmiddels begrepen dat BMW een contract met Tomtom heeft afgesloten om de toekomstige systemen door TT te laten voorzien. Goede keuze. Helaas voor mij te laat.

Eddy2019
Neutraal
Posts: 2
Joined: 30 Jan 2019 16:08
Type Auto: BMW X1 Orange Edition

Re: Update BMW navigatie

Post by Eddy2019 »

Waarom gebruiken jullie niet de gratis Waze. Handig en makkelijk in gebruik dan die in mijn BMW X1.
Post Reply

Return to “Algemeen”