BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Derde remlicht gaat tegelijk aan met achterlicht

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
herman71
Neutraal
Posts: 29
Joined: 04 Jul 2009 20:07
Type Auto: BMW
Age: 52

Derde remlicht gaat tegelijk aan met achterlicht

Post by herman71 »

Beste BMWkenners,

Ik had/heb ook last van het bekende probleem m.b.t. het derde remlicht van mijn E61 uit 2005.
Na het doormeten van het derde led remlicht bleek deze te werken, het probleem zit dus in de bekabeling.
Na een paar uurtjes de gehele bekabeling door te lopen, spoiler eraf, speaker etc. niets gevonden.
Uiteindelijk besloten om een nieuwe kabel te trekken vanaf het rechterachterremlicht naar het derde remlicht.

Kabels gesoldeerd en alles werkt weer.....echter wanneer ik mijn (automatische) verlichting aanzet dan gaan uiteraard de achterlichten aan maar nu ook het derde remlicht. Deze licht flauw op en wanneer ik rem wordt deze feller.

Heb ik nu de verkeerde kabel gesoldeerd of is het aansluiten aan het rechterachterremlicht niet de oplossing?
(Het achterlicht bestaat uit een gewoon lampje en een Duplo lampje).

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groet,
Herman
BEEMERFAN

RM525
Neutraal
Posts: 28
Joined: 01 Mar 2015 12:18
Type Auto: BMW 525 D

Re: Derde remlicht gaat tegelijk aan met achterlicht

Post by RM525 »

Heb je bedrading in het scharnier rechts achter gecontroleerd of deze niet stuk is?

rm525

Topic Author
herman71
Neutraal
Posts: 29
Joined: 04 Jul 2009 20:07
Type Auto: BMW
Age: 52

Re: Derde remlicht gaat tegelijk aan met achterlicht

Post by herman71 »

Tis gemaakt.
Ik heb de kabelboom helemaal los gemaakt en er was een duidelijke kabelbreuk van het derde remlichtkabel.
Stukje kabel ertussen, solderen en klaar is de BMW weer.

Groet,
Herman
BEEMERFAN
Post Reply

Return to “2004 - 2009 (E60,E61)”