BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Temperatuurmeter werkt incorrect? Bmw e34

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
JDV
Neutraal
Posts: 1
Joined: 12 Jan 2019 14:51
Type Auto: Bmw e34 1994

Temperatuurmeter werkt incorrect? Bmw e34

Post by JDV »

Hoi allemaal,

Ik bezit sinds kort een bmw e34 525i (non vanos) uit '94 en heb een probleem met mijn temperatuurmeter.

Het zit namelijk zo: mijn temperatuurmeter blijft tijdens het rijden in het blauwe gebied hangen, en bij stilstaan loopt de meter iets omhoog, maar lang niet zoals het hoort. Als ik na een 10-15 minuten na koud starten de radiateurslangen voel lijken deze gewoon warm te worden zoals het hoort. Ik heb de thermostaat en temperatuursensor (blauwe plug) al vervangen, zonder verbeteringen.
Ik kan dus op dit moment niet goed inschatten wanneer de motor op bedrijfstemp. Is en wanneer hij bijvoorbeeld te warm wordt. Wat zou het probleem kunnen zijn?

Edit: misschien handig om er bij te vertellen: het blok is afkomstig uit een e36 en waarschijnlijk de ecu ook.

Alvast bedankt!

DannysedanE36
1e Versnelling
Posts: 187
Joined: 02 Jun 2013 23:32
Type Auto: E28 E34Touring, E36

Re: Temperatuurmeter werkt incorrect? Bmw e34

Post by DannysedanE36 »

Hoi J , deed de meter het in het begin wel goed? Zou het dan misschien de printplaat of de meter zelf kunnen zijn? Een heel goed test- en reparatieadres is Ivo Christov in Franeker, https://www.e28.nl/
Groeten, Danny
Post Reply

Return to “1988 - 1996 (E34)”