BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Bmw 120i lci 2007 n43b20

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
bmw325icabriovanos
Neutraal
Posts: 40
Joined: 27 Dec 2013 01:16
Type Auto: 325i cabrio
Age: 43
Contact:

Bmw 120i lci 2007 n43b20

Post by bmw325icabriovanos »

Beste mensen,
Ik heb een bmw 120i met wat sensoren die geen waarde geven wanneer ik er uitleesapparatuur aan hang. De luchtmassa meter, en de motor rpm sensor geven geen enkele waarde aan. De auto rijd ook op een blinde map en lijkt alles aan te passen kwa brandstof inspuiten op basis van zn lambdas.
Kortom auto rijd behoorlijk shitty.
Nu heeft de auto deze problemen sinds ik de auto heb en het verhaal gaat dat de auto ooit problemen met de welbekende distributiekettingspeling en faalende kettinggeleider had.. gevolg was dat de olietoevoer bij de pomp geblokkeerd is geweest met de reststukken van de geleider.
De krukaslagers zijn vervangen, de ketting en de geleider incl spanner.
Sindsdien heeft de auto niet meer goed gereden..
Ik kwam er een tijdje geleden achter dat de egr waarschijnlijk sinds die klus nooit meer aangesloten had gezeten.. deze erin gedaan en alles gereset.
Nu bleven er verschillende meldingen opduiken betreft inlaatspruitstukdruk enzo maar geen meldingen betreft mn airflow sensor. Ook tijdens stationair draaien de luchtmassameter stekker lostrekken maakte geen enkele indruk op de motor. Nog geen overslaan of stotterje ofzo... voelde me negeert en ging mn uitleesapparatuur er weer bijpakken.
Na wat door de sensoren en live feedback te neuzen kreeg ik geen enkele waarde( rijdend of stationair) van mn motor rpm of mn luchtmassameter (kg/u)..
Uit voorzorg al beide vervangen met geen resultaat.
Nou ben ik bang dat we te maken hebben met een beetje lomp werk personeel bij het sleutelen en dat er een een kabel (of 2) beschadigd is.
Nu zou ik geholpen zijn met het volgende..
Iemand die voor mijn ecu ( Siemens MSD 80.2) een pin layout heeft of weet waar ik die kan vinden zodat ik kan controleren of alle signalen vanaf de sensoren binnenkomen in de ecu. En dan specifiek die vanaf de luchtmassameter en de motor rpm naar mn ecu lopen..
Ook zou het handig zijn als iemand weet of er ergens nog een soort stekker zit in de kabel van de ecu naar die sensoren..
Ik kreeg ook foutmeldingen op de lambdas.. maar verwacht omdat die out of range zijn vanwege het geen idee hebben hoeveel lucht ie binnen krijgt.

Ik heb het contact van de luchtmassameter en de luchtmassameter stekker al gecontroleerd.. ook krijg ik pas een foutmelding betreft mn luchtmassameter wanneer ik deze eraf trek. ( nog steeds geen verschil in hoe de motor loopt)
Ik heb kwa draadkleur wel een kandidaat gevonden bij de ecu, geen verbinding meetbaar met elkaar.. wil em wel met een eigen draadje overbruggen vanaf de luchtmassameter naar de ecu maar wil graag even zeker weten waar wat van is.
Thanx alvast !
Gr Joshua
[ external image ]
If you ain't boosting shit, you can't even roll with us.
Post Reply

Return to “1 Series”