BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

velgen + banden

Forum voor alle BMW 2-serie modellen van 2014 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Niels 88
Neutraal
Posts: 1
Joined: 12 Sep 2021 15:21
Type Auto: M235i

velgen + banden

Post by Niels 88 »

velgen + banden
Bericht door Niels 88 » 12 sep 2021, 16:20

Goedemiddag,

Sinds +/- een maand ben ik de trotse eigenaar van een M235i en ik wil hier graag een extra setje velgen en banden voor gaan aanschaffen voor de winter, het liefst zwart.

Nu kom ik er alleen niet helemaal uit wat ik wel/ niet moet doen.
Momenteel heb ik 18'' wielen, een standaard breedset met de volgende banden maten:
voor: 225/ 40R18
Achter: 245/ 35 R18
Dit lijken mij de dus ook verschillende velgenmaten te zijn (heb ze er niet afgehaald)

Nu ben ik bij verschillende velgenspeciaalzaken geweest om me te oriënteren maar de een geeft aan dat ik echt een breedset moet hebben, de ander zegt dat dit niet nodig is.
Een breedset in deze maat is moeilijk te vinden is mij wel duidelijk geworden.

Nu denk ik persoonlijk wanneer ik rondom gelijke velgen en banden monteer dat:
1: het rij gedrag veranderd flink
2: de achterwielen zullen erg naar binnen vallen of de voorwielen naar buiten (als dat al past) en dat is natuurlijk geen gezicht.
Met spacers wil ik liever niet werken omdat ik in het voorjaar en de zomer gewoon de huidige velgen en banden er weer op zet.

Nu zie ik zat M235's met 19'' wielen dus dit lijkt me ook geen probleem?

Mijn vraag is dus eigenlijk moet ik wel of niet een breedset hebben en wat kan ik maximaal kwijt kwa banden breedte?

Alvast enorm bedankt.
Post Reply

Return to “2 Series”