BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Climate control ventilator regeling probleem

Forum voor alle F30 serie vanaf vanaf 2012 - heden.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
andrew787
Neutraal
Posts: 1
Joined: 04 Oct 2022 14:38
Type Auto: BMW 318i (2016)

Climate control ventilator regeling probleem

Post by andrew787 »

Beste BMW rijders/lezers,

(BMW F30 318i 2016)
Sinds een paar weken blaast de blower minder sterk. Dus als ik hem op maximaal zet (dus niet max airco) dan blaast ie heel gering en maakt het niet zoveel uit welke stand hij staat.

Probleem komt voor als “AUTO” is geactiveerd. De temperatuur staat aan beide kanten ingesteld op 20gr en A/C staat aan. Overigens verwarmt hij goed maar heb in de zomer wel een keer gehad dat het ondanks op AUTO en airco aan bloedheet werd in de auto.

Afgelopen vrijdag had ik een soort brommend geluid aan de voorkant maar weet niet of dat met het probleem te maken heeft.

Wanneer werkt de blower goed? Bij de volgende situatie blaast de ventilator voldoende

- Max airco (MAX A/C): dan werkt het prima en blaast normaal zeer koude lucht

- AUTO programma uit. Dan werkt de regeling wel en blaast de blower goed, ook op de hoogste stand.

- Ruiten ontdooien / ontwaseming stand werkt de blower ook normaal en dus blaast hij hard

- Aan / uit van de automatische luchtcirculatieregeling heeft geen effect. Staat bij mij standaard op "A".

Mijn idee is dat de sensor van de "AUTO" regeling niet meer goed werkt. Ook las ik ergens dat er een kleine ventilator zit die lucht blaast langs de sensor om de binnentemperatuur te bepalen, die dan vuil is. Maar geen idee waar die dan zit.

Hopelijk weet iemand wat het kan zijn!

Alvast bedankt
Post Reply

Return to “2012+ (F30, F31, F34, F35)”