BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Achterruit opent vanuit zichzelf

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
brenn
Neutraal
Posts: 1
Joined: 08 Aug 2023 22:45
Type Auto: BMW 325i Touring E91

Achterruit opent vanuit zichzelf

Post by brenn »

Hallo,

Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik heb sinds kort een BMW 325i Touring (2006 E91) en de auto heeft een merkwaardige storing. Elke keer als ik de auto ontgrendel waarmee de portieren van het slot gaan, opent zich ook de achterruit in de achterklep. Kleine moeite om die weer dicht te duwen voor ik instap, maar de storing komt daarna nog 1x terug, meestal binnen een minuut. Klik zegt-ie dan en de ruit staat dan op een kiertje en de binnenverlichting achter springt aan. Kan ik weer uit de riem, uitstappen en wederom dichtdoen. Dit hoeft maar 1x.

Het zal waarschijnlijk een kabelboom-probleempje zijn, maar aangezien ik die opening nooit gebruik (wel de hele 5e deur), hoop ik dat ik de ontgrendeling van de achterruit gewoon kan voorkomen door een zekering eruit te halen, oid.

Weet iemand of die ruit een eigen zekering heeft, of weet hoe anders dit symptoom (tijdelijk) te kunnen omzeilen?

Dank,
Stephan

Hilbert
Neutraal
Posts: 3
Joined: 24 Jan 2024 10:51
Type Auto: Serie 5 E61

Re: Achterruit opent vanuit zichzelf

Post by Hilbert »

Ik heb hetzelfde probleem. In het hele forum zie ik echter weinig reacties.
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”