BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

ABS lampje en 12v kabel versterker

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
anotrax
Neutraal
Posts: 4
Joined: 18 Jun 2014 15:09
Type Auto: BMW 318i E36

ABS lampje en 12v kabel versterker

Post by anotrax »

Hallo allemaal,

ik heb even 2 vraagjes,

ik heb mijn ABS lampje branden van mijn BMW 318i uit 97" waar kan ik dit allemaal zoeken? of is het verstandiger om even 20 euro te besteden aan het uitlezen hiervan?

en waar kan ik het beste een 12v kabel van de accu onder de motorkap naar de kofferbak langs leggen? ik mis de bass in de auto :)

Raymond64
1e Versnelling
Posts: 121
Joined: 06 Sep 2014 09:23
Type Auto: 525 Touring E39
Location: Zandvoort en Borculo
Age: 59

Re: ABS lampje en 12v kabel versterker

Post by Raymond64 »

Uitlezen kan nooit kwaad natuurlijk, al denk ik dat er gewoon een censor kapot is.
Kabel via dorpel rand Is het makkelijkst.
Er ligt overigens achter ook gewoon 12v her en der, ff zoeken.

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: ABS lampje en 12v kabel versterker

Post by Speedy540 »

Uitlezen kan ik wel doen voor je eventueel.

Let wel als hij blijft branden is het apk afkeur.

Kabel 12v misschien door een van de dorpels?
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

Topic Author
anotrax
Neutraal
Posts: 4
Joined: 18 Jun 2014 15:09
Type Auto: BMW 318i E36

Re: ABS lampje en 12v kabel versterker

Post by anotrax »

oke, ik zal hem even laten uitlezen dan ik hoopte al wel op de sensoren,

en via de dorpels wil ik hem wel leggen maar ik kom niet van de motor ruimte naar binnen , er zit 1 gaatje bij de zekeringen in de motor ruimte naar binnen , helaas krijg ik mijn kabel daar niet door zonder al te veel geweld. of moet ik hem daar gewoon door heen drukken? en achter in de kofferbak heb ik geen accu zitten, vind het beetje link om hem door te voeren op een slot of lamp 12v omdat dat allemaal kleine dunne kabeltjes zijn en deze van de versterker toch wel redelijk groot is ( Vergelijkbaar met ongeveer 6 of 7 kleine kabeltjes aan elkaar gebundeld.

Topic Author
anotrax
Neutraal
Posts: 4
Joined: 18 Jun 2014 15:09
Type Auto: BMW 318i E36

Re: ABS lampje en 12v kabel versterker

Post by anotrax »

ooh en speedy ik lees net dat je hem wel voor mij uitlezen wilt. ik denk dat het te ver rijden is :) ik kom uit nieuwe pekela te Groningen als je hier in de buurt woonde was het inderdaad goedkoper. me vader heeft ook wel een OBD uitlezer alleen ik vertrouw dat spul toch niet zo.

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: ABS lampje en 12v kabel versterker

Post by Speedy540 »

Das inderdaad een eindje rijden. Zelf heb ik de beschikking over bmw dis. En kan dus ook sensoren afzonderlijk controleren.
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”