BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Nieuwe koelvloeistofdop lekt

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Ymzz.1
Neutraal
Posts: 1
Joined: 06 Dec 2021 16:04
Type Auto: 1994 E36 320i sedan

Nieuwe koelvloeistofdop lekt

Post by Ymzz.1 »

Recentelijk heb ik mijn radiateur vervangen voor een mishimoto performance radiateur. Hiervoor is een extern expansie tankje nodig. Deze heb ik nieuw gekocht + een vuldop.

Toen ik klaar was met vullen kwam ik er achter dat de dop niet goed afsloot. Zodra ik in de radiateurslang knijp ontsnapt er lucht via de dop. De oorzaak hiervan was naar mijn idee gewoon een productiefoutje van de dop.

Dus ik heb nog een nieuwe dop gehaald van een andere fabrikant. Bij deze dop had ik t zelfde probleem maar wel iets minder erg. Ik heb toen de dop deels uit elkaar gehaald en alleen het binnenste deel in de vulnek gedrukt. Vervolgens heb ik er wat zeepsop op gespoten om te zien waar het lek zat.

Toen ik in de slang kneep kwam ik er achter dat de lucht via het midden van de dop ontsnapt. Naar mijn idee lekt de lucht langs het overdruk ventiel naar buiten. Ik heb hier een video van gemaakt:

https://youtu.be/hoTVEKCrskk

Ik kan alleen niet verklaren dat dit bij 2 nieuwe doppen gebeurd. Ik ben radeloos dus ik hoop dat iemand hier mij met dit probleem opweg kan helpen
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”