BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Kosten nieuwe turbo

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
JJ1975NL
Neutraal
Posts: 1
Joined: 25 Jan 2022 15:44
Type Auto: BMW 118i (2017)

Kosten nieuwe turbo

Post by JJ1975NL »

Dag allemaal,

Ik kom hier regelmatig om te kijken, maar had nooit eerder een account aangemaakt of gepost. Maar nu heb ik iets aan de hand waarbij ik graag van jullie kennis gebruik zou willen maken.

Ik heb een BMW 118i uit 2017, vorig jaar maart gekocht vanuit de lease. B38-motor met turbo, rond de 100.000 op de teller. Enige tijd geleden kreeg ik de melding dat er een probleem was met de aandrijflijn. Na uitlezen bij de garage (geen dealer) kwam er een melding over de wastegate uitgerold. Volgens de garage moet er een nieuwe turbo in die 1800 euro kost, met ongeveer 200 euro aan ander materiaal en dan nog de arbeidskosten.

Aangezien ik dit nog nooit aan de hand heb gehad - en sowieso geen grote techneut ben - kan ik niet zo goed een inschatting maken of dit ergens op slaat. Jullie wel? Het is een garage waar ik al tien jaar kom en waar ik doorgaans nooit het idee krijg dat het vel me over de neus wordt getrokken. Veel dank voor jullie hulp alvast.

Frans116i
Neutraal
Posts: 3
Joined: 28 Nov 2022 12:10
Type Auto: 116!

Re: Kosten nieuwe turbo

Post by Frans116i »

Hallo,

Ik heb helaas hetzelfde probleem, ben je hier al wat verder mee gekomen.
Volgens de garage kun je deze turbo oon niet reviceren , terwijl dit bij andere turbo's wel zo is.
Ik ben dus ook nog op zoek naar een revisie bedrijf maar helaas nog niet gevonden.
Post Reply

Return to “1 Series”