BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

E36 17 inch velgen en APK

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Ad.G
Neutraal
Posts: 1
Joined: 07 Aug 2023 14:39
Type Auto: BMW 318i E36

E36 17 inch velgen en APK

Post by Ad.G »

Hallo allemaal,

Ik heb al +\- 10 jaar een hele mooie BMW 318I van 1990.
Jammer genoeg zagen de oude velgen er niet goed meer uit.
Dus een tijdje geleden heb ik mijn oude wielen (15inch) vervangen voor een set 17inch originele BMW Velgen.
Prima set, zien er als nieuw uit en hebben onder een Z3 gezeten. Geen problemen met rijden.

Banden zijn nog prima 225\45\17, 4mm profiel. En voor zover ik weet 7.5Jx17 ET41.

Helaas moest ik laatst weer voor APK.
Garage belde mij dat de binnenkant van de banden bij uiterst links of rechts draaiend tegen het spatscherm raken\komen.

Vlgs garage is het ''misschien'' op te lossen door nieuwe banden van 205\45\17 te monteren..., maar zij kunnen niet garanderen dat het dan opgelost is.
Ik heb nog advies gevraagd bij andere garages en bandenzaken, maar niemand kon mij verder helpen.

Garage heeft banden 205\ niet op voorraad, anders had ik gevraagd een wiel uit te proberen. Is iig zonde nieuwe te bestellen en daar geld aan te besteden als het niets oplost


Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen. Vast bedankt, Ad
Post Reply

Return to “Algemeen”