BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Tikkend geluid onderkant N52 motor

Forum voor alle BMW X-serie modellen van 2000 - heden.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Venzi
Neutraal
Posts: 1
Joined: 17 Oct 2023 21:52
Type Auto: Bmw X3 2.5 Si

Tikkend geluid onderkant N52 motor

Post by Venzi »

Beste mede BMW fanaten!

Ja het is zover, mijn eerste BMW. De overstap gemaakt van een Volvo S40 naar een BMW x3 2.5 Si uit het jaar 2007.

Auto rijdt subliem, comfortabel en wat hoger op zijn pootjes, precies wat ik zocht, maaar. Wel eentje met ik denk dus wat gebreken...

Een kleine 1000km gereden in 2 weken tijd en nu dienen de eerste problemen zichzelf aan, waarvan ik dus graag jullie mening wil horen hoe of wat.

Er komt een flinke tik uit de motor, en niet de bekende tik van de klepstoters maar aan de onderkant.. dit is zowel warm als koud hoorbaar. Deze gaat ook mee in het toerental.

[youtube]https://youtu.be/y8I7Q2QfZ20?si=zQJcSec3G8qlOLF_[/youtube]

Ook verbruikt de auto wat koelvloeistof, dit zal los van dit geluid staan vermoed ik, maar ik wil het toch even vermelden.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen en enigsinds een idee hebben waar ik zou kunnen zoeken.

Mijn dank is groot!
[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]
Post Reply

Return to “X1, X3, X5 & X6”