BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

F30 Probleem met aandrijving

Forum voor alle F30 serie vanaf vanaf 2012 - heden.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Timo
Neutraal
Posts: 1
Joined: 07 Jan 2024 11:58
Type Auto: F30

F30 Probleem met aandrijving

Post by Timo »

Hallo allemaal,

Ik heb laatst een F30 gekocht uit 2014. Het is een 316 benzine met 85.000 op de klok. Helaas loop ik nu tegen een probleem aan. Als ik met de auto ga rijden gaat het in het begin prima. Motor loopt prachtig, automaat schakelt ook mooi. Als de motor op temperatuur begint te komen en ik moet bijvoorbeeld stoppen voor een verkeerslicht dan begint de motor te schokken en krijg ik de melding dat er een probleem is met de aandrijving. Ik kan nog wel thuis komen maar de motor is in een veilige modus gegaan waarin hij echt rijd als een natte krant. Motor heeft dan ook geen vermogen meer.

Zijn er mensen die dit probleem ook hebben gehad?

Groet, Timo

Richard B
Neutraal
Posts: 2
Joined: 08 Feb 2024 13:08

Re: F30 Probleem met aandrijving

Post by Richard B »

Hallo Timo, Das niet mooi, had vorige week hetzelfde met mijn 3GT 320i, blijkt de turbo te zijn die af en toe uitvalt. Heb een revisie turbo gevraagd en wordt met 2 weken gemonteerd, prijs indicatie € 1750,-
Post Reply

Return to “2012+ (F30, F31, F34, F35)”