BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Terugkerende problemen met koppeling 318D

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team


Topic Author
Bimlove
1e Versnelling
Posts: 112
Joined: 15 May 2009 17:29
Type Auto: 318dA

Terugkerende problemen met koppeling 318D

Post by Bimlove »

In juni 2009 heb ik een nieuwe 318D touring gekocht en na een maand kreeg ik problemen met de koppeling.
Bij redelijke belasting, een heuvel op of met 4 man in de auto, trilt de koppeling vrij heftig bij het optrekken.
De garage waar ik de auto heb gekocht heeft er nooit iets aan gedaan, ze onderkenden het probleem niet, maar de garage waar ik daarna naartoe ben gegaan heeft afgelopen april besloten de koppeling/vliegwiel/drukgroep etc te vervangen.
Dat ging een tijdje goed, een maand of 2, en de ellende kwam terug.
Laatst in oktober is het hele spul weer vervangen en het is nu weer terug gekomen.

Wat kan dit nou zijn ?
Bye,
Bimlove.

KvW
Neutraal
Posts: 2
Joined: 25 Nov 2010 13:09

Re: Terugkerende problemen met koppeling 318D

Post by KvW »

Ik heb zo'n dergelijk probleem ook, maar niet altijd, heel vreemd.
Als ik m'n koppeling oplaat begint hij inderdaad vreselijk te trillen, druk ik m'n koppeling weer in dan is het weg en laat ik hem opnieuw opkomen dan is er niks aan de hand... ik heb me wel eens laten vertellen dat dat te maken heeft met het diff. echter lijkt me dat sterk !
Ik spreek vanuit stilstand dan zowel in voor- als achteruit !

Ben ook erg benieuwd wat het kan zijn !

Topic Author
Bimlove
1e Versnelling
Posts: 112
Joined: 15 May 2009 17:29
Type Auto: 318dA

Re: Terugkerende problemen met koppeling 318D

Post by Bimlove »

Ik heb het ook voor- en achteruit.
Wat zegt jouw dealer ?
Bye,
Bimlove.

ArnoldC
1e Versnelling
Posts: 229
Joined: 08 Jun 2010 18:07
Type Auto: 318 D Compact (E46)
Location: Middelburg
Age: 31

Re: Terugkerende problemen met koppeling 318D

Post by ArnoldC »

Ik weet in elk geval dat er bij de 1 serie ook wel eens zo'n probleem is geweest, toen was het opgelost met een software update. Misschien dus een herprogrammering?

Topic Author
Bimlove
1e Versnelling
Posts: 112
Joined: 15 May 2009 17:29
Type Auto: 318dA

Re: Terugkerende problemen met koppeling 318D

Post by Bimlove »

Nieuwe software die het zogenaamd op moest lossen heb ik al gekregen, maakte niets uit.
Bye,
Bimlove.

B1M1W8
Neutraal
Posts: 17
Joined: 27 Dec 2008 23:24

Re: Terugkerende problemen met koppeling 318D

Post by B1M1W8 »

Hoi,

Heb precies hetzelfde probleem. Heb hierover ook al eens met Arnold over gecorrespondeerd. Heb een BMW 118i uit 2008 waar na een jaar tijdens vakantie in Frankrijk de koppeling ineens verbrand was. Auto kon niet tegen berg- en filerijden. Volgens BMW in Monaco een bekend probleem, had rijen BMW's 1- en 3 serie met hetzelfde probleem. Na het vervangen ging de koppeling ook steeds schokken met optrekken. Soms wel, soms niet, soms heftig en soms een klein beetje. Vooral in files en als de auto goed warm was. Heb dus ook een softwareupgrade gehad. Auto ging daarna beter rijden, koppel was hoger en volgens mij ook meer PK's (volgens dealer nu vermogen van een 120). Helaas kwam het probleem na een paar maanden weer terug. Vorige maand hebben ze ook alle vier de bobines vervangen want daar schokte hij ook door volgens de dealer. En toch nog steeds schokt hij met optrekken. Had laats ook iets raars toen de auto met de voorkant op een kleine verhoging in de eerste versnelling stond geparkeerd. Plotseling begon de auto heel geleidelijk naar achteren te rijden. Gelukkig zat ik nog in de auto, anders had ik hem midden op straat gevonden. Heel eerlijk gezegd, voor mij echt nooit meer een BMW.

Topic Author
Bimlove
1e Versnelling
Posts: 112
Joined: 15 May 2009 17:29
Type Auto: 318dA

Re: Terugkerende problemen met koppeling 318D

Post by Bimlove »

Nee, voor mij ook nooit meer.
Een hoop geld en teveel gezeur met dat ding.
Ik heb hem nu 1,5 jaar en ben hem al helemaal zat.
BMW maakt rijden geweldig ?
Bye,
Bimlove.

ArnoldC
1e Versnelling
Posts: 229
Joined: 08 Jun 2010 18:07
Type Auto: 318 D Compact (E46)
Location: Middelburg
Age: 31

Re: Terugkerende problemen met koppeling 318D

Post by ArnoldC »

Jammer dat jullie zulke slechte ervaringen met dit merk hebben. Heb het zelf maar 1 of 2x meegemaakt ofzo, of we hebben gewoon weinig klanten die er last van hebben... (werk bij dealer in goes). Je kunt misschien een automaat overwegen, de automaatbakken van bmw zijn perfect en zeer sterk. Aan de andere kant snap ik ook dat je er helemaal klaar mee bent, want je betaalt klauwen geld voor zo'n ding en dan moet het gewoon goed zijn!

Topic Author
Bimlove
1e Versnelling
Posts: 112
Joined: 15 May 2009 17:29
Type Auto: 318dA

Re: Terugkerende problemen met koppeling 318D

Post by Bimlove »

Ik heb een automaat overwogen, maar dat was 4800 euro extra en dat had ik op dat moment niet.
Als ik hem nu inruil, krijg ik er weinig voor terug, afschrijving is hoog.
Automaat is nu dus geen optie.
Maar dan nog, een handbak, nieuw, moet toch ook goed zijn ?
Bye,
Bimlove.

ArnoldC
1e Versnelling
Posts: 229
Joined: 08 Jun 2010 18:07
Type Auto: 318 D Compact (E46)
Location: Middelburg
Age: 31

Re: Terugkerende problemen met koppeling 318D

Post by ArnoldC »

Een handbak moet zeker goed zijn, en zeker bij een diesel hoort de auto dan ook bij het optrekken comfortabel weg te rijden. Inruilen is inderdaad niet de beste optie, dan heb je een berg geld weggegooid, en je eigenlijk laten bashen door een auto... Gewoon terug naar de garage, ze zoeken het maar lekker uit

Topic Author
Bimlove
1e Versnelling
Posts: 112
Joined: 15 May 2009 17:29
Type Auto: 318dA

Re: Terugkerende problemen met koppeling 318D

Post by Bimlove »

Je hebt gelijk, maar ik heb het probleem.
De dealer waar ik de auto heb gekocht kan het probleem niet vinden en de garage waar ik later naartoe ben gegaan heeft zijn best gedaan, maar dat lostte het niet op.
Nog 6 maanden en mijn garantie is voorbij ... ik weet niet meer wat ik nu moet doen.
Bye,
Bimlove.

ArnoldC
1e Versnelling
Posts: 229
Joined: 08 Jun 2010 18:07
Type Auto: 318 D Compact (E46)
Location: Middelburg
Age: 31

Re: Terugkerende problemen met koppeling 318D

Post by ArnoldC »

Ermee naar BMW NL, ik weet echter niet of dat zomaar kan... Je kunt het allicht navragen.

Topic Author
Bimlove
1e Versnelling
Posts: 112
Joined: 15 May 2009 17:29
Type Auto: 318dA

Re: Terugkerende problemen met koppeling 318D

Post by Bimlove »

Kun jij dat eens vragen op je werk, aangezien je bij een dealer werkt ?
Bye,
Bimlove.

ArnoldC
1e Versnelling
Posts: 229
Joined: 08 Jun 2010 18:07
Type Auto: 318 D Compact (E46)
Location: Middelburg
Age: 31

Re: Terugkerende problemen met koppeling 318D

Post by ArnoldC »

Als ik eraan denk, zal ik het morgen eens vragen!
Je hoort ervan

Topic Author
Bimlove
1e Versnelling
Posts: 112
Joined: 15 May 2009 17:29
Type Auto: 318dA

Re: Terugkerende problemen met koppeling 318D

Post by Bimlove »

Top, alvast bedankt.
Enne, aangezien mijn beste vriend in Goes woont, kan ik wat leuks terug doen ;-)
Bye,
Bimlove.
Locked

Return to “Archief”