als ik tussen de 90 en 100 km/h rijdt gaat de auto trillen en de laatste tijd wordt het steeds meer, ik voel het nu ook best veel in het stuur,
en als ik op een oneffen klinkerweg rijd, komen er soms wat klappen/bonken van de voorwielophannging/veerpoten?
en met nat weer en ik rijdt door een plas bijvoorbeeld aan de bermkant dan ontspoord de auto vrij erg.
daarbij slijten bijde voorbanden heel erg schuin af aan de buitenkant, aan de binnenkant zit redelijk wat profiel en aan de buitenkant komt het canvas er al doorheen.
weet iemand wat de oorzaak is van dit alles is? misschien iemand ervaring mee gehad?
ik heb op het forum al meerdere berichten gelezen van trillingen, maar omdat ik sommige punten waar ik last van heb nog ben tegen gekomen post ik hier een bericht.
[ external image ]
hier nog met normaal profiel
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
BMW 520i trilt en banden slijten zeer schuin af
Moderator: Moderator Team
Re: BMW 520i trilt en banden slijten zeer schuin af
Ik vrees dat je toe bent aan een setje nieuwe draagarmen, de E34 staat er om bekend dat deze klachten voortkomen uit de voortrein (slijtage speling e.d)
En na montage laten uitlijnen dan zullen je klachten niet meer voorkomen Succes
En na montage laten uitlijnen dan zullen je klachten niet meer voorkomen Succes
E34 520i Granitsilber
E39T 523i Oxfordgrun
E34 520iA Calypsorot
E39T 523i Oxfordgrun
E34 520iA Calypsorot
-
- 4e Versnelling
- Posts: 1941
- Joined: 23 Apr 2008 17:05
- Type Auto: E36 320i Sedan
- Location: Heerlen
- Age: 42
Re: BMW 520i trilt en banden slijten zeer schuin af
controleer ook even je spoorstangen anders rijd die nog niet heel lekker als je met de draagarmen klaar bent
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Re: BMW 520i trilt en banden slijten zeer schuin af
De beschreven problemen lijken niet noodzakelijkerwijs in verband te staan met dezelfde oorzaak.
Het trillen kan veroorzaakt worden door een probleem met de uitlijning, het ontsporen van de auto bij het rijden door een plas valt waarschijnlijk te wijten aan slijtage van de band. Het is aan te raden om een specialist te bezoeken om de klachten te identificeren en te verhelpen! Succes
Het trillen kan veroorzaakt worden door een probleem met de uitlijning, het ontsporen van de auto bij het rijden door een plas valt waarschijnlijk te wijten aan slijtage van de band. Het is aan te raden om een specialist te bezoeken om de klachten te identificeren en te verhelpen! Succes
Alle banden voor BMW en actualiteiten over banden op http://www.rezulteo-banden.nl Volg ons ook op Twitter @rezulteo_banden en op Facebook
-
- 4e Versnelling
- Posts: 1941
- Joined: 23 Apr 2008 17:05
- Type Auto: E36 320i Sedan
- Location: Heerlen
- Age: 42
Re: BMW 520i trilt en banden slijten zeer schuin af
Ik heb nog nooit gehoord dat een auto trilt bij slechte uitlijning wel natuurlijk dat die niet spoort.
Trillen kan uitbelanceren zijn maar aangezien het een BMW is en TS niet aangeeft dat die een stoep is opgegaan kan je bijna ervanuit gaan dat er een kogel kapot is.
Het is en blijft natuurlijk een BMW
Trillen kan uitbelanceren zijn maar aangezien het een BMW is en TS niet aangeeft dat die een stoep is opgegaan kan je bijna ervanuit gaan dat er een kogel kapot is.
Het is en blijft natuurlijk een BMW
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Re: BMW 520i trilt en banden slijten zeer schuin af
het is inmiddels verholpen,
aan 1 kant was de fusee kogel kapot, zat wel meer dan 10 cm. speling, leek net ofdat je het wiel er zo af kon halen,
daarbij was een stuurarm kapot gegaan en beide schokbrekers waren lek.
het is nu gelukkig verholpen, rijdt echt heel stuk beter, maar wel 750 euro lichter maar dat hoord erbij
aan 1 kant was de fusee kogel kapot, zat wel meer dan 10 cm. speling, leek net ofdat je het wiel er zo af kon halen,
daarbij was een stuurarm kapot gegaan en beide schokbrekers waren lek.
het is nu gelukkig verholpen, rijdt echt heel stuk beter, maar wel 750 euro lichter maar dat hoord erbij