BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

X5 4.4 i 2001 verkopen en een X5 4.4 i 2005 kopen?

Forum voor alle BMW X-serie modellen van 2000 - heden.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
PetersJ
Neutraal
Posts: 1
Joined: 28 Mar 2013 01:04
Type Auto: X5

X5 4.4 i 2001 verkopen en een X5 4.4 i 2005 kopen?

Post by PetersJ »

Hallo, Wij hebben als tweede auto een X5 4.4.i (Nederlandse auto, met alle opties die te bestellen waren in 2001; nwprijs 104.000). Ondanks dat deze auto ons meer dan goed bevalt en zelfs beter dan mijn lease 530d, denken we er over om een iets nieuwer type te kopen. Onze huidige X5 heeft 126.000 km gelopen, altijd dealer onderhouden, en heeft eigenlijk geen problemen. Omdat wij de 2e eigenaar zijn, kunnen we nu van de eerste eigenaar weer een X5 4.4 i kopen uit 2005 (142.000 km). Nu vraag ik me af of dit nu wel zoveel voordelen heeft, omdat ik geen extra's opties zie t.o.v. ons huidige model, en de rijeigenschappen -voor zover 15 km iets kan zeggen- lijken identiek. Voorts kreeg ik van een andere X5 rijder te horen dat onze huidige X5, omdat hij altijd netjes onderhouden, laag in kilometers, en wij ca. 4.000-8.000 km per jaar rijden een betere keuze is dan een nieuwer model met meer kilometers omdat er geen wezenlijke verschillen zitten in het rijden van de X5. Ik twijfel echter omdat ik buiten het rijden er in, geen goed vergelijkend oordeel kan vormen. Iemand op dit forum een suggestie? Alvast dank, JP

eric-328
2e Versnelling
Posts: 289
Joined: 26 Jun 2005 11:29
Type Auto: BMW X5 4.4i, BMW E36 323ti Racer, BMW e36 325i Cabriolet, Megane GT
Location: Nuth

Re: X5 4.4 i 2001 verkopen en een X5 4.4 i 2005 kopen?

Post by eric-328 »

Wanneer de huidige auto bevalt zou ik hem zeker houden. Nu weet je wat je hebt en bij een andere is het afwachten. Daarbij zijn reparaties aan de 4.4i al snel vrij prijzig. Jullie huidige X5 heeft daarbij minder gelopen.
Verschil tussen de 2 types zit hem met name in de versnellingsbak. Het faceliftmodel heeft een 6bak tov de 5-bak voor de 2001. Het verbruik is daarbij IETS gunstiger. Het uiterlijk van de facelift is ook wat frisser, maar dat is een kwestie van smaak. facelift heeft een verbeterde ophanging, maar is in mijn optiek vrijwel niet waarneembaar.
Vreemd punt; Hoewel de 2005 op papier meer pk's heeft dan de 2001 treft de 2001 naar mijn mening net wat beter. Kan met de overbrenging van de bak te maken hebben maar is wel opvallend.

Die paar duizend Euro die je bij moet leggen lekker in de zak laten, kun je weer mooi een paar 100 km mee rijden ;-)
Fun is not a straight line
Post Reply

Return to “X1, X3, X5 & X6”