BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Gordels e36 Coupé
Moderator: Moderator Team
-
Mike
- 1e Versnelling
- Type Auto: BMW e39 530i EXE [A] Oxfordgrün - BMW e36 320i Coupé Calypsorot
Gordels e36 Coupé
Mijn gordels (voor) rollen niet helemaal goed meer automatisch op, moet ze een klein beetje helpen af en toe....is het nu gewoon kapot of kan het nog met een smeerseltje weer goed lopen? en er is zo'n zwart dingejte afgebroken die tegenhoud dat dat klikgeval helemaal naar beneden glijd
de APK komt er namelijk aan...
PS: van de bestuurderstoel is de hendel om deze naar voren te doen afegbroken (was al dat ik m kocht) is dit APK afkeur?
de APK komt er namelijk aan...
PS: van de bestuurderstoel is de hendel om deze naar voren te doen afegbroken (was al dat ik m kocht) is dit APK afkeur?
-
denniswpels
- 1e Versnelling
-
denniswpels
- 1e Versnelling
Als het goed is heb je per stoel 2 hendels zitten, 1 aan de buitenkant(die bij jou afgebroken is) en 1 aan de binnenkant van de stoel. Tenminste zo zit het bij mijn coupé. Zo kan je diegene die achter het stuur zit de rechterstoel naar voren klappen zonder ver te hoeven reiken met zijn handen. En vanuit de passagier stoel hetzelfde.....handig toch?
E46 318i Touring
-
dennisjuh01
- Neutraal
ik kom jullie te hulp,
check www.rdw.nl daar staat het complete apk regelgeving boek
edit voor jullie gezocht:
De autogordels moeten zijn voorzien van een goed werkende sluiting en een goed werkende blokkering. Oprolmechanismen moeten zodanig functioneren dat de gordel aanligt na het omdoen ervan.
check www.rdw.nl daar staat het complete apk regelgeving boek
edit voor jullie gezocht:
De autogordels moeten zijn voorzien van een goed werkende sluiting en een goed werkende blokkering. Oprolmechanismen moeten zodanig functioneren dat de gordel aanligt na het omdoen ervan.
Last edited by dennisjuh01 on 26 Feb 2008 18:28, edited 1 time in total.
Dat klopt inderdaad, je hebt helemaal gelijk.denniswpels wrote:Als het goed is heb je per stoel 2 hendels zitten, 1 aan de buitenkant(die bij jou afgebroken is) en 1 aan de binnenkant van de stoel. Tenminste zo zit het bij mijn coupé. Zo kan je diegene die achter het stuur zit de rechterstoel naar voren klappen zonder ver te hoeven reiken met zijn handen. En vanuit de passagier stoel hetzelfde.....handig toch?
Maar veel 3-deurs auto's hebben alleen een hendel aan de buitenzijde, en dan is het volgens mij wel afkeur?
-
dennisjuh01
- Neutraal
-
Mike
- 1e Versnelling
ok dus de gordels is geen probleem maar de hendel wel
dan draai ik er voorlopig wel een schroef in met iets eromheen ofzo? ik heb niet 1..2..3..een andere stoel
ik ben ook gewend van mn ouder BMW (e30) dat er binnen en buiten hendels zaten maar bij deze heb ik dit niet helaas
ieder geval bedankt voor de reacties!
ik ben ook gewend van mn ouder BMW (e30) dat er binnen en buiten hendels zaten maar bij deze heb ik dit niet helaas
ieder geval bedankt voor de reacties!
-----PS: van de bestuurderstoel is de hendel om deze naar voren te doen afegbroken (was al dat ik m kocht) is dit APK afkeur?------
Heb laatst een auto'tje van mijn vrouw voor de apk gehad. De leuning van de stoel zat los. En ik heb hem vast gelast. De leuning kon niet meer naar voren toe om iemand te laten instappen.(geen probleem geen kids). Maar dit is geen afkeur zolang de leuning of stoel maar niet los zit.
Vorig jaar was dit wel afkeur geweest(volgens de APK meester). Nu dus niet.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Groet Alain
TIP: GERAFELDE GORDELS EVEN MET EEN AANSTEKER AFBRANDEN
Heb laatst een auto'tje van mijn vrouw voor de apk gehad. De leuning van de stoel zat los. En ik heb hem vast gelast. De leuning kon niet meer naar voren toe om iemand te laten instappen.(geen probleem geen kids). Maar dit is geen afkeur zolang de leuning of stoel maar niet los zit.
Vorig jaar was dit wel afkeur geweest(volgens de APK meester). Nu dus niet.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Groet Alain
TIP: GERAFELDE GORDELS EVEN MET EEN AANSTEKER AFBRANDEN
Last edited by M3alain on 27 Feb 2008 21:54, edited 1 time in total.
Top van 233 Km.
-
Mike
- 1e Versnelling
Ok, de gordels moeten gewoon goed vastzitten wanneer je zit, in welke snelheid de gordels automatisch terugrollen is niet van belang als ze maar terugrollen.
De hendel is idd APK afkeur, maar nu kwam ik vandaag op het idee daar de rechterstoel voorzien is van 2 hendels heb ik de linker gedemonteerd en in de bestuurderstoel gemonteerd.
beide stoelen kunnen nu gewoon naar voren kantelen, en ik bestel binnenkort gewoon even een nieuwe hendel want zo hoort het natuurlijk niet
De hendel is idd APK afkeur, maar nu kwam ik vandaag op het idee daar de rechterstoel voorzien is van 2 hendels heb ik de linker gedemonteerd en in de bestuurderstoel gemonteerd.
beide stoelen kunnen nu gewoon naar voren kantelen, en ik bestel binnenkort gewoon even een nieuwe hendel want zo hoort het natuurlijk niet