BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Booskijkers E36

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topic Author
Kennethk
Neutraal

Booskijkers E36

Post by Kennethk »

Geachte heren (en dames),

Ik heb booskijkers gekocht voor me e36 alleen hebben jullie nog tips/foto's hoe je ze het beste kunt bevestigen? wacht weer in volle spanning af :D

Greetzzz

MikeE36T
2e Versnelling

Post by MikeE36T »

Tja, wil je ze ooit nog verwijderen misschien? Dan kun je ze met Pattex Powerstrips vastmaken. Dan kun je ze zonder schade ooit nog verwijderen.

Zo heb ik het destijds bij mijn E36 coupe gedaan.

Tegenwoordig vind ik booskijkers niet meer kunnen, en heb ze dus ook van mijn Touring afgehaald waar ze op zaten toen ik hem kocht.

Deze zaten met ruitenkit vast. Ik heb ze er in hun geheel af kunnen halen, alleen bleef er dus wel een dikke kitrand op de koplampen achter.

Met een raamkrabber (waarmee je verf van een raam kunt krabben) heb ik de kit voorzichtig verwijderd, dit is perfect gelukt. Gelukkig waren mijn koplampen van Bosch, dus met koplampglazen van echt glas ipv plexiglas. Op plexiglas kun je sneller krassen maken met kit eraf krabben.

Ben je niet van plan om ze ooit nog te verwijderen, dan kun je ze vastkitten. Maar bedenk dan wel dat indien je een knipperlichtje wilt vervangen, je knipperlichtunit daarover gedemonteerd moet worden, en bij booskijkers die over koplamp EN knipperlicht vallen moeten deze booskijkers daarvoor ook verwijderd worden.

Dus kitten zou ik persoonlijk sowieso nooit doen.
[ external image ]
1999 E36 318i Turbo Touring [ external image ] Sport Edition

Topic Author
Kennethk
Neutraal

Post by Kennethk »

Denk dat die strips het beste zijn ja,er zit standaard aan de binnenkant van de booskijkers wel een dus laagje plakzooi,alleen das niet genoeg,en moet eventueel als ik nieuwe voorlampen of knipperlichten neem,ze wel eraf kunnen halen. Maar goed,hoef die dingen dus niet bij te werken als het goed is? moet passen toch?

bimmer
4e Versnelling
Type Auto: 318i (E46)

Post by bimmer »

Normaal hebben ze een goede pasvorm. Bij mij zijn ze gelijmd omdat ik niet wil dat ze erafgejat worden. En met veel geduld krijg je ze er ook goed af als ze gelijmd zijn. (als je ze ooit wil overzetten)

MikeE36T
2e Versnelling

Post by MikeE36T »

bimmer wrote:Normaal hebben ze een goede pasvorm. Bij mij zijn ze gelijmd omdat ik niet wil dat ze erafgejat worden. En met veel geduld krijg je ze er ook goed af als ze gelijmd zijn. (als je ze ooit wil overzetten)
Vastlijmen om diefstal te voorkomen heeft geen zin. Sterker nog, de kans op meer kosten voor jou is daardoor alleen maar groter geworden.

Net als met antenne's. Die lijmen mensen ook nog wel eens vast.

Maar wat doet een dief die jouw booskijkers of antenne niet los krijgt? Die wil hem er met geweld vanaf rukken, dus meer schade dan anders. En lukt het hem helemaal niet, dan trekt ie uit woede een kras over je auto.

Dit verzin ik zelf niet, dit is een feit.
[ external image ]

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

of net als mij....

geen booskijkers of antenne zodat ze die ook niet kunnen jatten :wink:
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

dennisjuh01
Neutraal

Post by dennisjuh01 »

hehe bij mij net zo :lol:
maar als ik ze zou monteren zou ik ze ook met sterke tape vast zetten.

MikeE36T
2e Versnelling

Post by MikeE36T »

Mikey wrote:of net als mij....

geen booskijkers of antenne zodat ze die ook niet kunnen jatten :wink:
Precies, booskijkers heb ik er meteen van afgehaald, en antenne zit in m'n ruit.

Maar goed, was ook maar een voorbeeld.

Ze kunnen bij een E36 ook vrij simpel je voorbumper of spiegels jatten.

Gebeurt ook vaak zat.
[ external image ]

Topic Author
Kennethk
Neutraal

Post by Kennethk »

Toen ik me bmw ne een week had waren me mistlampen al gejat in het eerste weekend s'nachts,ik was zo pissed off dat ik het ervoor over had om s'nachts om een hoekje te gaan staan wachten om die flikkers te kunnen snappen tijdens het jatten....o o o wat had ik daar voor over gehad zeg. Kansloze figuren!!

Maar goed bedankt voor de tips,ik gaat s ff kijken of ik die dingen erop krijg. Thanx heren

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

nja... ze hebben wel me m3 spiegels kapot getrapt waardoor ik nu weer met originele spiegels rond rij :(

Ya Know.....
It Is What It Is

Gert-jan
1e Versnelling

Post by Gert-jan »

Op mijn oude bmw zaten ze vast geschroeft in de kunstof achterzijde van de lampen. Dit was geen pretje als je ze weg wou halen, dus daarom maar laten zitten. Dus ik zou ze ook met goede tape vastzetten zodat je ze nog een x kan verwijderen als je iets anders wilt of ze niet meer wil.
Bmw ///M

MikeE36T
2e Versnelling

Post by MikeE36T »

De betere E36 booskijkers hebben een uitsparing erin met een kunststof blokje eronder.

Dit blokje kun je op je koplamp lijmen, en booskijker zit dan met 1 schroef op dat blokje vastgeschroefd, en de rest dan met dubbelzijdig tape.

Op deze manier heb je nog meer stevigheid, maar kun je ze toch ooit nog verwijderen voor het verwisselen van een lampje bijvoorbeeld.

Maar dan zit dat blokje alsnog op je koplamp vastgelijmd.
[ external image ]

eshy

Post by eshy »

Late reactie, en een irritante kick omhoog, maar:

Ik had voor mijn huidige BMW 318i E36, een Honda Civic 1.5dxi 16v. Hierop had ik ook booskijkers. Ik heb op mijn huidige BMW (nog) geen booskijkers, maar op die Civic wel. Deze kun je ook heel eenvoudig vastmaken met klittenband! Bij onder andere de Hema hebben ze verpakkingen met 1 meter zelfklevend klittenband (beide zijden!). Deze knip je op maat, en de ene zijde plak je op de lamp, de andere zijde op de booskijker. Je kunt ze zo verwijderen, en toch zit het bijna muurvast. Als je ze over wilt plaatsen hoef je maar 1 zijde te vervangen.
Een aantal tips mbt het gebruiken van het klittenband:

- Gebruik de kant met stekels liever niet op de lamp, maar op de booskijker. Als je de booskijker verwijdert en je hand op de stekels legt, kun je daar schaafwonden van krijgen! En een wond is niet fijn, aangezien onder de motorkap niet de beste hygiene geldt.

-Ben je een centenknijper, gebruik dan links de stekelige kant voor op de lamp, en rechts de wollige kant. Als je ze dan overplaats, heb je van bijde zijden hetzelfde nodig. Hierdoor verbruik je niet onnodig veel klittenband, en scheelt je per 10 auto's al gauw € 1,99 :P

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

mja dat zit je toch nog met een laag klittenband op je koplamp die neem ik aan ook erop zit geplakt met goeie lijm ??

mij lijken die strips eigenlijk het beste resultaat.

ps @ web de hele e36 is redelijk gemakkelijk mee te nemen dus als je je echt overal zorgen over moet gaan maken kom je nooit meer aan slapen toe :wink:

Ya Know.....
It Is What It Is

web
2e Versnelling

Post by web »

Mikey wrote:ps @ web de hele e36 is redelijk gemakkelijk mee te nemen dus als je je echt overal zorgen over moet gaan maken kom je nooit meer aan slapen toe :wink:
?? Ik had hier nog niet gepost hoor.

Ben er ook wel een beetje bang voor moet ik zeggen, dat zo'n BMW een vandalisme magneet is :(

1 van de redenen dat ik de modificaties heel subtiel houd... dus geen woeste bumpers en spoilers, dufkijkers, bestelbus-tint, chromen spinners of ander 'fout' spul... trek je ook geen verkeerde aandacht...
E39 540i6 Touring arktissilber
Locked

Return to “Archief”