BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Eerst driften dan sleutelen..................
Moderator: Moderator Team
Eerst driften dan sleutelen..................
Halo daar,
Na een leuk middagje driften bij ons in de buurt op een bieten opslag plaats.
Begonnen de problemen.
Het vermogen was weg en dacht o jee dat gaat geld kosten. Na veel overleg met een kennis/monteur bleek het niet zo erg te zijn. Dat wil zeggen geen ontstekings probleem of blok gescheurd. Nee de motor liep onregel matig en stotterde. Na veel zoeken bleek hij ergens valse lucht aan te zuigen. en bij verkwistend gas geven gaf hij een kleine back fire. Dit koste enige moeite om het probleem te vinden maar het is gelukt. Het ging om een slang onder het spruitstuk, er zat een scheurtje in.
Tja je moet er wat voor over hebben zullen we maar zeggen.
Heb wel een burn out video op mijn telefoon gemaakt maar weet niet hoe ik hem jullie kan laten zien.
Wel een paar foto's van het risico van even flink gassen.
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Na een leuk middagje driften bij ons in de buurt op een bieten opslag plaats.
Begonnen de problemen.
Het vermogen was weg en dacht o jee dat gaat geld kosten. Na veel overleg met een kennis/monteur bleek het niet zo erg te zijn. Dat wil zeggen geen ontstekings probleem of blok gescheurd. Nee de motor liep onregel matig en stotterde. Na veel zoeken bleek hij ergens valse lucht aan te zuigen. en bij verkwistend gas geven gaf hij een kleine back fire. Dit koste enige moeite om het probleem te vinden maar het is gelukt. Het ging om een slang onder het spruitstuk, er zat een scheurtje in.
Tja je moet er wat voor over hebben zullen we maar zeggen.
Heb wel een burn out video op mijn telefoon gemaakt maar weet niet hoe ik hem jullie kan laten zien.
Wel een paar foto's van het risico van even flink gassen.
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Top van 233 Km.
-
ronald 2002
- 2e Versnelling
Een gare slang die tijdens driften de geest geeft had het bij normaal gebruik ook wel een keer opgegeven. Waar het zwaar voor is, is vooral onderstel en ophanging. Van motorsteunen tot differentieel, aandrijfassen en subframe ophangpunten. Toch zullen normaal alleen dingen het (versneld) begeven die toch al niet zo super meer waren. Dus ja, je kan tegen extra kosten aanlopen maar je houdt als je alles herstelt wel een betere auto over dan voor het driften, want het enige wat stukgaat zijn dingen die toch al matig waren.
Oftewel, niet gaan driften als je rood staat
Oftewel, niet gaan driften als je rood staat
E39 540i6 Touring arktissilber
ligt eraan :.....
als je dit vaker wilt gaan doen... prepareer je auto speciaal voor te driften... !!!
als je dit nou 2/3 x per jaar doet... dan zeker doen !!
kost je alleen wat rubber !!!
als het goed is gebeurd er voor de rest niets met je auto tenzij je onderdelen al gaar zijn....
als je dit vaker wilt gaan doen... prepareer je auto speciaal voor te driften... !!!
als je dit nou 2/3 x per jaar doet... dan zeker doen !!
kost je alleen wat rubber !!!
als het goed is gebeurd er voor de rest niets met je auto tenzij je onderdelen al gaar zijn....
===========================
Ya Know.....
It Is What It Is
Ya Know.....
It Is What It Is
-
Robinadriaensen
- 1e Versnelling
Gestemd op: nee het is sonde voor je auto,
maar als het regent kan ik het ook niet laten om in iedere haakse bocht even door mijn zij-ruitje te kijken 8)
als je niet allemaal met je koppeling gaat shcieten en veel overtoeren maakt kan het in de regen (minder bandenslijtage) niet veel kwaad denk ik zo.
ik heb wel een paar tientjes over voor een beetje extra FUN
maar als het regent kan ik het ook niet laten om in iedere haakse bocht even door mijn zij-ruitje te kijken 8)
als je niet allemaal met je koppeling gaat shcieten en veel overtoeren maakt kan het in de regen (minder bandenslijtage) niet veel kwaad denk ik zo.
Groeten Robin
[ external image ]
Stel je even voor: Mijn eerste BMW, E36 sedan
Eerste project: Robin's E36 Sedan Project
Audio Showcase: BMW Project Primeiro
[ external image ]
Stel je even voor: Mijn eerste BMW, E36 sedan
Eerste project: Robin's E36 Sedan Project
Audio Showcase: BMW Project Primeiro
Regen is een goeie... minder voorspelbaar (veel grotere verschillen tussen goedkope troep en echte banden, en grote verschillen tussen soorten asfalt, dieper of minder diep water, vieze of schone weg... enz) dus moeilijker in de hand te houden dan een droge drift, maar minder grip betekent wel lagere snelheden, dus minder schade als het misgaat en minder harde klappen voor je onderstel.
Maar eigenlijk moet je gewoon NIET driften op de openbare weg, daar zijn circuit/drift dagen voor. Foto hierboven geeft het goeie voorbeeld
Maar eigenlijk moet je gewoon NIET driften op de openbare weg, daar zijn circuit/drift dagen voor. Foto hierboven geeft het goeie voorbeeld
E39 540i6 Touring arktissilber
-
ronald 2002
- 2e Versnelling
koppeling laten schieten?Robinadriaensen wrote:Gestemd op:
ik stuur direct in en geef gelijkertijd gas.
hoef niets metmijn koppeling te doen.
ook niet als het droog is.
2002 '75 +m3 '93+530D'02
Preciesronald 2002 wrote:koppeling laten schieten?Robinadriaensen wrote:Gestemd op:
ik stuur direct in en geef gelijkertijd gas.
hoef niets metmijn koppeling te doen.
ook niet als het droog is.
Bocht inzetten gas er op en pompen en glijden
-
-
Nat wegdek bespaard banden maar is wel onberekenbaarder als droog
Je hebt vele malen meer controle op droog
Maar jah kijk je op de centen dan ga je nat driften
Witte vlakken zijn van die leuke beginners punten
Stuur inzetten over een verdrijvingsvlak en hij glijd uit zichzelf hoef je weinig te doen (bij een rotonde bijv)
Alleen CIRCUIT IS DE DRIFTPLEK niet de openbare weg
Maar mocht je denken van wil 1x proberen wat het is doe dan op een weg waar je niemand hinderd en waar je zo min mogelijk schade oploopt (verlaten parkeerplaats bijv)
Maar doe het liefst niet op de openbare weg daar heb je alleen maar de andere weggebruikers mee
-
-
Ben vaak bij de NL Driftseries met Olaf Comijs en andere
En om een echte driftwagen te hebben moet je veel wijzigen
Vrienden van mij zijn bezig in die sport en die verbouwen de volledige wagen
Neem nou bijv een 525 van mijn maatje
Alle interieur er uit
Rolkooi er in
Bitumen er uit (scheelt maar 200Kg)
Verlagen
Andere Vering
Dif wijzigen
En nog veel meer
There's no place like the carseat...!!!
525 lijkt me nou niet de meest ideale drift bmw...
beetje zware bak vs. een 3 serie
zeker als je ze bijde evenveel prepareerd / stript...
maar idd zo af en toe kan je wel lekker op je vermogen driften, maar let op dat je dit doet wanneer je alleen bent !!!
geen schade aan andere toe kan maken en alleen jezelf en je auto kan crashen....
beetje zware bak vs. een 3 serie
zeker als je ze bijde evenveel prepareerd / stript...
maar idd zo af en toe kan je wel lekker op je vermogen driften, maar let op dat je dit doet wanneer je alleen bent !!!
geen schade aan andere toe kan maken en alleen jezelf en je auto kan crashen....
Ya Know.....
It Is What It Is
Ya Know.....
It Is What It Is
hmmm als een grote bak beter was om mee te driften dan een kleine bestonden de drift classes wel uit bmw 7 serie's ipv 200sx / 350z / rx7 / rx9 / e36 / en dat soort "kleine" auto's
die dan vaak nog een volledig polyester body krijgen
die dan vaak nog een volledig polyester body krijgen
Ya Know.....
It Is What It Is
Ya Know.....
It Is What It Is
ik heb laatst een 2e auto gekocht een mercedes benz c180 w202 123 pk geloof ik. daar heb ik mee zitte driften burnout enz ging allemaal lekker goed tot het punt dat mijn neefje het wou opnemen met zijn telefoontje,dus ik gaf alles wat ik had volop gas en maar doorgumme opeens hoor ik een knal en d8 ik SHITT !!... k kijk rondom de auto (nat weer) banden volop roken waren egt bijna kaal k hoor rare geluiden uit motorkap dus kijk ik er ff naar en zie een dikke plas olie op de motorkap rondom de motor en op de grond ,de stuurbekrachtegingspomp was kappot abs pomp kappot auto volop overtoeren waardoor er een scheur in de blok is ontstaan karterpan gescheurt nokkenas gebroken 12 kleppen krom 4 nog gelukkig heel hgehehe en verder 3 zuigers diep naar de klote krukas kappot en noem maar op egt heel da ding naar de klote k d8 ff na en wist dat het niet meer waard was om het te laten maken dus begon ik maar kij hard te laggen als een sukkel marja was wel een leuk drifje,dus mijn advies NIET driften met je eigen auto.. 
bmw rijder met een straaljager sound enigste in NL!!
eh keeij
je moet met driften ook niet planken... driften gaat er vooral om dat je het gecontroleerd doet. Dat wil zeggen zoveel gas e.d. als nodig is, want teveel n je drift eindigt met een paaltje...
Verder is een van de meest belangrijke dingen van een drift auto de koeling van het blok. Dit wordt een heel stuk warmer dan bij gewoon verkeer dus daar moet rekening mee worden gehouden
je moet met driften ook niet planken... driften gaat er vooral om dat je het gecontroleerd doet. Dat wil zeggen zoveel gas e.d. als nodig is, want teveel n je drift eindigt met een paaltje...
Verder is een van de meest belangrijke dingen van een drift auto de koeling van het blok. Dit wordt een heel stuk warmer dan bij gewoon verkeer dus daar moet rekening mee worden gehouden
Ya Know.....
It Is What It Is
Ya Know.....
It Is What It Is