BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

airbag

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
528i
Neutraal

airbag

Post by 528i »

Goeiemorgen medeliefhebbers,

Sinds kort trotse eigenaar van een '93 touring E30 en ben bezig met puntjes op de i.
Er zit een tikje bij de stuurschakelaars, niet leuk
Mijn vraag: kan ik zondermeer het stuur en dus de airbag de- en monteren zonder allerlei narigheid (met accu los.....) ?
Dank u
Groeten
Marc

Ikke
3e Versnelling

Post by Ikke »

Moet kunnen als je de connector rustig loshaalt kun je het stuur verwijderen. Ik ken een paar jongens die hebben het airbagstuur van de e36 vervangen voor een sportstuur. :roll:
-
Wel voorzichtig zijn uiteraard, als de connector geen of slechte verbinding maakt bij het opnieuw installeren dan brandt het airbaglampje op je console. Dan weet je iig dat hij niet werkt. Dus geen lampje, dan heb je het goed gedaan.

psychotronik
1e Versnelling

Post by psychotronik »

Ikke wrote:Moet kunnen als je de connector rustig loshaalt kun je het stuur verwijderen. Ik ken een paar jongens die hebben het airbagstuur van de e36 vervangen voor een sportstuur. :roll:
-
Wel voorzichtig zijn uiteraard, als de connector geen of slechte verbinding maakt bij het opnieuw installeren dan brandt het airbaglampje op je console. Dan weet je iig dat hij niet werkt. Dus geen lampje, dan heb je het goed gedaan.

batterij afkoppelen en eraan beginnen. Anders ga je problemen hebben met dat lampje...

Topic Author
528i
Neutraal

Post by 528i »

Ikke wrote:Moet kunnen als je de connector rustig loshaalt kun je het stuur verwijderen. Ik ken een paar jongens die hebben het airbagstuur van de e36 vervangen voor een sportstuur. :roll:
-
Dank je. Connector zit achter het klepje onder stuur neem ik aan, deze los, accu los, en dan airbagunit lostrekken of losschroeven of....?
er zit -neem ik aan- dan net zo een naafmoer onder als bij E28

Marc
Post Reply

Return to “Algemeen”