BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
opties op een bmw 118
Moderator: Moderator Team
Hoeveel kilometers maak je?
- Weinig, veel stadsverkeer -> sportonderstel !!
- Veel, veel snelweg -> stuurbediening radio !!
Ik heb het allebei op de 540 (het voordeel van niet leasen
) en merk dat op de langere ritten de comfortopties heel belangrijk zijn (o.a. stuurbediening dus, heerlijk!) maar dat op korte ritjes de sportiviteit belangrijker is (sportonderstel dus!)
Op lange ritten gaat stuiteren op een sportonderstel vervelen (met name in kleinere auto's - een 5-serie heeft zo'n lange wielbasis dat-ie een subtiele sportoptie nog wel kan hebben zonder stuiterbak te worden)
En op korte ritten ben je toch al niet echt relaxed aan het cruisen, dus dan maakt het ook geen r**t uit waar de radioknoppen zitten!
Dus... laat het afhangen van wat je ermee moet gaan rijden!
- Weinig, veel stadsverkeer -> sportonderstel !!
- Veel, veel snelweg -> stuurbediening radio !!
Ik heb het allebei op de 540 (het voordeel van niet leasen

Op lange ritten gaat stuiteren op een sportonderstel vervelen (met name in kleinere auto's - een 5-serie heeft zo'n lange wielbasis dat-ie een subtiele sportoptie nog wel kan hebben zonder stuiterbak te worden)
En op korte ritten ben je toch al niet echt relaxed aan het cruisen, dus dan maakt het ook geen r**t uit waar de radioknoppen zitten!
Dus... laat het afhangen van wat je ermee moet gaan rijden!
E39 540i6 Touring arktissilber
-
- 2e Versnelling
gezien je een leasebak krijgt zal je dus wel een aantal km's gaan maken...
ik zou hier meer voor comfort en luxe kiezen i.p.v. sportief uiterlijk.
je moet met deze auto toch voornamelijk bij klanten / zakenrelaties langs gaan neem ik aan en dan wil een standaard uiterlijk wel in je voordeel werken
besides... als jij veel moet rijden in een luxe bak of een in sportieve bak.... is wel een verschil...
In een luxe bak rij je toch veelal wat pretiger en relaxer dan in een sportieve bak waar je toch sneller geneigd bent om nja anders te rijden en als je dan lange afstanden moet rijden of veel km's moet maken wil dit nog wel eens een verschil maken...
ik zou hier meer voor comfort en luxe kiezen i.p.v. sportief uiterlijk.
je moet met deze auto toch voornamelijk bij klanten / zakenrelaties langs gaan neem ik aan en dan wil een standaard uiterlijk wel in je voordeel werken

besides... als jij veel moet rijden in een luxe bak of een in sportieve bak.... is wel een verschil...
In een luxe bak rij je toch veelal wat pretiger en relaxer dan in een sportieve bak waar je toch sneller geneigd bent om nja anders te rijden en als je dan lange afstanden moet rijden of veel km's moet maken wil dit nog wel eens een verschil maken...
===========================
Ya Know.....
It Is What It Is
Ya Know.....
It Is What It Is
-
- 2e Versnelling
Dichter bij je werk gaan wonen?racoon wrote:IK maak een km of 220 per dag enkel heen en terug reis geen klanten/zaken relaties bezoeken.
...
cruisecontrol lijkt me geen optie met alle files die ik dagelijks tegen kom.

Ik vind 120 per dag nog goed te doen omdat ik niet veel files tegenkom, maar 220 file? Dat zou ik niet lang volhouden hoor... grote bewondering als jij dat wel kan!
Kan me trouwens niet voorstellen dat in die 220km geen relatief rustige stukken zitten waar cruise control handig is... als dat allemaal druk en file is ben je zeker 4 of meer uur per dag alleen al aan reistijd kwijt?
Anyway, meer comfort-opties dan sport-opties doen dus...
Geen (optie)prijslijst meegenomen bij de dealer? Voor ons is dat gissen hoor, toch beter even die prijslijst meepakken denk ik...racoon wrote:Iemand enig idee wat de multifunctionele stuur kost, red ik dat met 500 euro?
Marcel
Zwart is mooier maar wordt wel veel sneller lelijk (vies/krasserig) dus als je niet iemand bent die trouw elke week (of met jouw kilometers misschien wel vaker) de auto wast zou ik voor dat donkergrijs gaan! Als je iemand bent die de auto netjes wast en soms eens poetst, dan is zwart veel mooier!racoon wrote:Wat vinden jullie van deze kleur, of toch liever in het zwart?
Dat donkergrijs rijdt echt iedereen al mee... geen apartere kleuren die je mooi vindt? Al dat donkergrijs, donkergroen en donkerblauw maakt de file zo saai...
-
- 2e Versnelling
Volgens mij heb je ook beige bekleding in stof..
Dit heeft de 3 serie namelijk wel.. en neem je metallic lak?
Dan zou ik saphirschwarz nemen..
En anders Gewoon schwarz.
Ik zie nu dat je grijs en zwart kan in stof..
maar ik zou het dan echt niet weten.. ik zou denk gaan voor grijs..
Maar dat is mijn mening..
En hoe zit het met je velgen, Of wieldoppen?
-
- 2e Versnelling
Als je er niet uit komt met je velgen, vraag ons gerust om de meningracoon wrote:Ga inderdaad voor saphirschwarz dit omdat er in mijn bussines pakket metallic lak zit, ben nog niet uit welke v elgen ik neem.BmwFreakieNL wrote:Volgens mij heb je ook beige bekleding in stof..
Jammer dat er geen beige bekleding is,

Groetjes!
-
- 2e Versnelling
Huh? Strafbedrag? Ze hebben nog niets gedaan, maar jou wel 27 euro laten afrekenen? Voor een afspraak die stond maar niet door kon gaan omdat je de verkeerde veren had? Heb je die veren ook bij die dealer besteld?
Ik had ze de schijt laten krijgen en naar een andere dealer gegaan. Strafbedragen doe ik niet aan.
Ik had ze de schijt laten krijgen en naar een andere dealer gegaan. Strafbedragen doe ik niet aan.
Klopt! Excuseer! Snap niet hoe dat kan, want dit topic van jou open ik voor het eerst nu.racoon wrote:volgens mij verkeerd topic.MikeE36T wrote:Huh? Strafbedrag? Ze hebben nog niets gedaan, maar jou wel 27 euro laten afrekenen? Voor een afspraak die stond maar niet door kon gaan omdat je de verkeerde veren had? Heb je die veren ook bij die dealer besteld?
als er geen navigatie in kan komen en je moet hem los halen erm... TomTom ben ik wel tevreden over..
heb die tegenhangers uitgeprobeerd maar in ieder geval gemerkt dat het merendeel van die dingen te vaak uitvalt !
heb die tegenhangers uitgeprobeerd maar in ieder geval gemerkt dat het merendeel van die dingen te vaak uitvalt !
Ya Know.....
It Is What It Is
Ya Know.....
It Is What It Is