BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
REMSCHIJVEN M3?
Moderator: Moderator Team
Forum rules
BMWForum.nl is geen marktplaats.nl, tegen het verkopen van auto's en eventueel onderdelen hebben wij geen bezwaar, mits je je even netjes voorstelt en geen spullen aanbiedt met commerciële doeleinden zonder overleg met de beheerder(s).
Om je spullen aan te bieden moet je minimaal 10 berichten hebben geplaatst, dit om te voorkomen dat mensen zich alleen maar registeren om hun spullen te verkopen.
BMWForum.nl is geen marktplaats.nl, tegen het verkopen van auto's en eventueel onderdelen hebben wij geen bezwaar, mits je je even netjes voorstelt en geen spullen aanbiedt met commerciële doeleinden zonder overleg met de beheerder(s).
Om je spullen aan te bieden moet je minimaal 10 berichten hebben geplaatst, dit om te voorkomen dat mensen zich alleen maar registeren om hun spullen te verkopen.
-
Roberto *M3*
- Neutraal
- Posts: 46
- Joined: 22 Apr 2008 20:17
- Location: almere
REMSCHIJVEN M3?
Ben alvast op zoek naar nieuwe remschijven heb zelf het een en ander uitgezocht, maar heeft iemand een suggestie. Ik kan namelijk heel weinig vinden buiten de dealer om....
voor de E46 m3 dan!!
BMW 4 life and There's Noyhing You Can Do About It!!
-
D@NNY
- 3e Versnelling
- Posts: 952
- Joined: 24 Apr 2008 10:19
- Type Auto: E-36 316i coupé 1997
- Location: Den Haag
- Age: 47
- Contact:
Ik zou ABSOLUUT naar de BMW dealer gaan, ik heb zoveel gekloot gehad met remmen en schijven omdat ik voor een zacht prijsje op de eerste rang wilde zitten.
Een stuur wat trilt tijdens het remmen, rem pedaal wat mee trilt, kromme schijven, slechte kwaliteit, het is allemaal klote wat ze elders aanbieden.
Wil je besparen, doe dat dan zeker niet op kwaliteit.
Neem origineel BMW, zeker voor een M3!!!!!
Bestel ze anders, haal ze op, en zet ze er zelf onder, dit heb ik gedaan.
Tevens belangrijk dat je de blokken en de schijven tegelijk vervangt, zodat ze nieuw op elkaar in kunnen werken, anders gaat het ook niet helemaal top.
Begrijp dat je aan de kosten denkt, doe ik ook, maar koop dan een Daewoo of een Daihatsu, dan kan je naar de Kwik-Fit voor een paar remmetjes.
Klinkt misschien lullig, maar ik heb het zelf ondervonden helaas.
Een stuur wat trilt tijdens het remmen, rem pedaal wat mee trilt, kromme schijven, slechte kwaliteit, het is allemaal klote wat ze elders aanbieden.
Wil je besparen, doe dat dan zeker niet op kwaliteit.
Neem origineel BMW, zeker voor een M3!!!!!
Bestel ze anders, haal ze op, en zet ze er zelf onder, dit heb ik gedaan.
Tevens belangrijk dat je de blokken en de schijven tegelijk vervangt, zodat ze nieuw op elkaar in kunnen werken, anders gaat het ook niet helemaal top.
Begrijp dat je aan de kosten denkt, doe ik ook, maar koop dan een Daewoo of een Daihatsu, dan kan je naar de Kwik-Fit voor een paar remmetjes.
Klinkt misschien lullig, maar ik heb het zelf ondervonden helaas.
Last edited by D@NNY on 26 Apr 2008 09:41, edited 2 times in total.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
-
325i
- 4e Versnelling
- Posts: 1941
- Joined: 23 Apr 2008 17:05
- Type Auto: E36 320i Sedan
- Location: Heerlen
- Age: 43
Sandtler GT voor als je iets extras wilt en echt kwaliteit
Setje Sandtler schijven zijn denk ik bijna net zo duur als de orginele alleen deze zijn veel beter en veel mooier kwa looks.
Kijk het is zeker niet top of the brakes maar zeker een perfecte vervanger voor het orgineel.
Movit is uiteraard beter maar dan ben je een paar duizend euro kwijt
Setje Sandtler schijven zijn denk ik bijna net zo duur als de orginele alleen deze zijn veel beter en veel mooier kwa looks.
Kijk het is zeker niet top of the brakes maar zeker een perfecte vervanger voor het orgineel.
Movit is uiteraard beter maar dan ben je een paar duizend euro kwijt
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
-
Roberto *M3*
- Neutraal
- Posts: 46
- Joined: 22 Apr 2008 20:17
- Location: almere
hehe snap wat je bedoelt!!!! maar ben zeker niet van plan om B schijven aan te schaffen. ik weet gewoon dat die dealers hier me een oor aannaaien!! Ik had eerst een vriend die bij Klaas Visser werkte in Lelystad (BMW dealer) . Hij bestelde eerst altijd mijn spullen met 40 % korting!!!! 8)D@NNY wrote:Ik zou ABSOLUUT naar de BMW dealer gaan, ik heb zoveel gekloot gehad met remmen en schijven omdat ik voor een zacht prijsje op de eerste rang wilde zitten.
Een stuur wat trilt tijdens het remmen, rem pedaal wat mee trilt, kromme schijven, slechte kwaliteit, het is allemaal klote wat ze elders aanbieden.
Wil je besparen, doe dat dan zeker niet op kwaliteit.
Neem origineel BMW, zeker voor een M3!!!!!
Bestel ze anders, haal ze op, en zet ze er zelf onder, dit heb ik gedaan.
Tevens belangrijk dat je de blokken en de schijven tegelijk vervangt, zodat ze nieuw op elkaar in kunnen werken, anders gaat het ook niet helemaal top.
Begrijp dat je aan de kosten denkt, doe ik ook, maar koop dan een Daewoo of een Daihatsu, dan kan je naar de Kwik-Fit voor een paar remmetjes.
Klinkt misschien lullig, maar ik heb het zelf ondervonden helaas.
maar sinds een jaar werkt hij ergens anders! dus geen korting meer voor mij, jammer genoeg
heb nu dus al geinformeerd en ben dus 1100 euro kwijt exclusief erop zetten!! (doe ik zelf
Ik heb ook een alternatief! en dat is uit Amerika laten komen! LAGE DOLLAR!!!
hier een link van weer iets anders uit Amerika!
http://www.turnermotorsport.com/html/de ... 3BRAKEPACK
http://www.turnermotorsport.com (alles voor je BMW!) heeft iemand hier al iets bestelt????
BMW 4 life and There's Noyhing You Can Do About It!!
http://www.offenga.nl
Bel deze jongens eens die zijn ookm gespecialiseerd in BMW. En mijn ervaring is dat deze jongens niet duur zijn.
groetjes bulldog
Bel deze jongens eens die zijn ookm gespecialiseerd in BMW. En mijn ervaring is dat deze jongens niet duur zijn.
groetjes bulldog
automaterialenhandel gaan en zoeken naar de merk ate. dat is de merk die als het goed is af fabriek ook gebruikt word. maak je motorkap open en zoek naar de remvloeistofreservoir (leuk woord voor galgje) en kijk op je remklauw, als het goed is moeten op beide dingen een ate merktekentje zitten. een leuk voorbeeld: setje rembokken voor een e36 320 kosten bij de dealer iets van 100 euro. automaterialenhandel koop je precies dezelfde blokken voor 45 euro. alleen dan zonder bmw doosje.
kijk anders ff op de ate site
kijk anders ff op de ate site
Als ik slim was geweest dan had ik een pakkende tekst hiervoor verzonnen.
ooh bericht was niet compleet zie ik nu, bijna alle remsystemen van bmw zijn van ate(af fabriek dan). sommige modellen zijn van lucas. maar ik gok dat de m3 ate gebruikt. een andere merk zou ik idd ook niet gebruiken. volgens mij kan je voor 1100 euro leuke brembo dingetjes halen 
Als ik slim was geweest dan had ik een pakkende tekst hiervoor verzonnen.
-
Roberto *M3*
- Neutraal
- Posts: 46
- Joined: 22 Apr 2008 20:17
- Location: almere
Ja precies, snap je!!!! voor dat geld kom je inderdaad in de buurt van een brembo kit!!! 8)
Maar bedankt voor alle hulp!!! 8)
wat denken jullie als ik die spullen uit Amerika laat komen zou dat goed zijn??? (die van de link turner motorsport??)
groetjes M
Maar bedankt voor alle hulp!!! 8)
wat denken jullie als ik die spullen uit Amerika laat komen zou dat goed zijn??? (die van de link turner motorsport??)
groetjes M
BMW 4 life and There's Noyhing You Can Do About It!!
Ja maar pas op... USA M3 schijnt weer andere remmen te hebben dan de europese. Ze hebben bij turner ook de europese schijven, als upgrade... dus ik ga er vanuit dat de USA 'minder' zijn.Roberto *M3* wrote:Ik heb ook een alternatief! en dat is uit Amerika laten komen! LAGE DOLLAR!!!![]()
Wat je ook bestelt in de VS... geef dus duidelijk aan dat het een "Euro M3" betreft.
En houd er rekening mee dat je invoerrechten en BTW betaalt over het aankoopbedrag EN over de verzendkosten.
Verder geen probleem, in de VS bestellen.
E39 540i6 Touring arktissilber
-
Roberto *M3*
- Neutraal
- Posts: 46
- Joined: 22 Apr 2008 20:17
- Location: almere
Klopt de amerikaanse remschijven zijn anders tevens de pk's b.v.de amerikaanse m3 heeft b.v. 330 pk!! euro heeft 343pk.web wrote:Ja maar pas op... USA M3 schijnt weer andere remmen te hebben dan de europese. Ze hebben bij turner ook de europese schijven, als upgrade... dus ik ga er vanuit dat de USA 'minder' zijn.Roberto *M3* wrote:Ik heb ook een alternatief! en dat is uit Amerika laten komen! LAGE DOLLAR!!!![]()
Wat je ook bestelt in de VS... geef dus duidelijk aan dat het een "Euro M3" betreft.
En houd er rekening mee dat je invoerrechten en BTW betaalt over het aankoopbedrag EN over de verzendkosten.
Verder geen probleem, in de VS bestellen.
Ik heb een vriend in amerika zitten, hij gaat het kopen en stuurt het dan naar mij. de bedoeling is als sample dan!!! dus ga dan geen btw of wat dan ook betalen
BMW 4 life and There's Noyhing You Can Do About It!!
-
Roberto *M3*
- Neutraal
- Posts: 46
- Joined: 22 Apr 2008 20:17
- Location: almere
Thanks man!! maar geen m3 schijven hier.amit wrote:http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... _start_sho
p&lnk=../nl/ao_sel&mrk=&mdl=&typ=&blk=&vp=&cat=r
BMW 4 life and There's Noyhing You Can Do About It!!
-
325i
- 4e Versnelling
- Posts: 1941
- Joined: 23 Apr 2008 17:05
- Type Auto: E36 320i Sedan
- Location: Heerlen
- Age: 43
Brembo voor 100euro zuigt dus dat zou ik niet doen.
Wat betreft die schijven op die link ik weet niet.
Ik ging iig voor een setje sandtler GT-A
http://www.sandtler.de
Ik zie alleen niet zo vlug m3 E46 staan maar ze kunnen ze vast wel leveren.
Wel de GT-A schijven deze zijn ook 2 delig en bedoelt voor echt hard te kunnen remmen.
Setje schijven voor een m3 E36 kost in ieder geval 333euro.
Maar dan heb je wel wat.
Wat betreft remblokken is voor straatgebruik orgineel gewoon het beste.
Wil je ook net dat beetje meer moet je eens kijken naar Ferodo blokken
Als je een complete remmenset wilt met klauwen en al kan ik je MOVIT aanraden.
Maar das een stuk prijziger
Wat betreft die schijven op die link ik weet niet.
Ik ging iig voor een setje sandtler GT-A
http://www.sandtler.de
Ik zie alleen niet zo vlug m3 E46 staan maar ze kunnen ze vast wel leveren.
Wel de GT-A schijven deze zijn ook 2 delig en bedoelt voor echt hard te kunnen remmen.
Setje schijven voor een m3 E36 kost in ieder geval 333euro.
Maar dan heb je wel wat.
Wat betreft remblokken is voor straatgebruik orgineel gewoon het beste.
Wil je ook net dat beetje meer moet je eens kijken naar Ferodo blokken
Als je een complete remmenset wilt met klauwen en al kan ik je MOVIT aanraden.
Maar das een stuk prijziger
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Samples en Gifts enzo zijn allemaal ook belast. Er glipt wel eens wat tussendoor maar reken jezelf niet te snel rijk. Wat wel helpt is de waarde lager aan laten geven op de pakbon (wel realistisch blijven!) door je vriend in de VS, en de originele factuur enzo UIT het pakket halen (ze maken regelmatig pakketten open!)Roberto *M3* wrote:Ik heb een vriend in amerika zitten, hij gaat het kopen en stuurt het dan naar mij. de bedoeling is als sample dan!!! dus ga dan geen btw of wat dan ook betalen
Bv. de schijven als gewone 320i schijven aangeven... kost minder dan de helft van het M3 spul waarschijnlijk, blijft realistisch voor een set schijven en blokken, en bespaart je toch een boel invoerrechten.
E39 540i6 Touring arktissilber
