BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

rijbewijs ingevorderd ...

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

web
2e Versnelling

Post by web »

Eerste keer krijg je 'm meestal vlot terug als je er meteen achteraan gaat...
E39 540i6 Touring arktissilber

amit
1e Versnelling

Post by amit »

idd. eerste keer is meestal snel. maar je boete zal wel flink worden want je zal een schikkingsvoorstel van de officier van justitie krijgen. en die dingen zijn meestal pittig!!
Als ik slim was geweest dan had ik een pakkende tekst hiervoor verzonnen.

hyper
1e Versnelling

Post by hyper »

waar gaat het toch heen met dit land.. ze moeten naar china kijken daar rijdt bijna de helft zonder kenteken of met een afgeplakt kenteken.
daar wordt brandstof gesubsideerd ipv er belasting op te zetten.
ik was gister met de golf 4 tdi van m'n moeder en ik had geen kado gekocht voor moederdag ( het was 00.00 u ) dus ik dacht laat ik de tank maar is volgooien.. hij zat op helft.. pas na 50 euro tanken zat ie vol.. ( 1.36 p / l ) Nog een half jaartje en diesel wordt nog duurder dan benzine man!

Topic Author
webmaster
Eigenaar
Eigenaar
Type Auto: F36 430i ('17)+ f30 328i ('12) (beide full options)

Post by webmaster »

hyper wrote:Hoe komt het dat je je rijbewijs zo snel mocht ophalen webmaster?
Ik dacht altijd dat als je rijbewijs ingevorderd was dat het dan maanden kon duren voordat je em terugkreeg.
Ik heb aangegevemn dat ik me rijbewijs nodig heb voor me werk,
ik ben mede-eigenaar van een internet bedrijf in Bergen.
Dus ik moet klanten bezoeken door heel nederland en ik moet ook personeel kunnen ophalen of wegbrengen.

web
2e Versnelling

Post by web »

webmaster wrote:Ik heb aangegevemn dat ik me rijbewijs nodig heb voor me werk,
Dat hoor je vaker, mooi voor jou dat ze daar gevoelig voor zijn, maar ik vind het wel raar hoor. Alsof mensen die hun rijbewijs minder hard nodig hebben, harder gestraft moeten worden voor dezelfde overtreding (rechtsongelijkheid...!)

Vooropgesteld dat jij je rijbewijs van mij sowieso had mogen houden, zou ik als ik daarover ging toch iets hebben van "Rijbewijs nodig voor je werk? Dat had je dan eerder moeten bedenken..."
E39 540i6 Touring arktissilber

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

idd maar dat laatste zinnetje van je web... dat hoor je wel eens vaker uit de monden van die mensen in blauw...

en eerlijk gezegd.. hebben ze gelijk ! rijbewijs nodig voor werk of andere dingen ?? wees er dan zuinig op !

verder natuurlijk wel weer fijn dat je je rijbewijs snel terug hebt gekregen !!
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

Flugelmeister
Neutraal

Post by Flugelmeister »

Als het de eerste keer is dat je jouw rijbewijs moet inleveren krijg je hem meestal binnen 2 weken weer terug. Is het de 2e keer of meer heb je een groter probleem.

Topic Author
webmaster
Eigenaar
Eigenaar
Type Auto: F36 430i ('17)+ f30 328i ('12) (beide full options)

Post by webmaster »

Voor degene die het nog niet wisten,

Ik had me rijbewijs een week later weer terug,

kosten: 480 euro ....

Iedereen kan een verzoek tot versnelt teruggave indienen en moet dan be-argumenteren waarom je hem eerder terug wil.

daarnaast scheelt het dan wel of je hem kwijtraak met optrekken op een lege weg of dat je zwaar bezopen achter het stuur zat of met 140 door de bebouwde kom raced ....

lijkt mij logisch ;)

@wannaBeamer:

het lijkt me niet meer dan normaal als je voor de 3e keer je rijbewijs kwijtraakt dit wat langer duurt voor je deze terug krijgt ( indien je hem nog terug krijgt)
Maar mensen die voor het eerst hun rijbewijs ingevorderd zien worden krijgen deze meestal binnen 2 weken weer terug.

eshy

Post by eshy »

Eehr?
Als een agent ter plekke je rijbewijs invordert, dan doet hij dat in naam van de officier van justitie. De officier van justitie mag je rijbewijs maar 2 weken ingetrokken houden. De rechter daarentegen kan beslissen om je rijbewijs langer ingevordert te houden, of de rijbevoegdheid in zijn geheel in te trekken... Bij een snelheidsovertreding is er nog geen sprake van een misdrijf, en zal er dus vrijwel nooit een rechter aan te pas komen.

170 op een lege snelweg (snelheidsovertreding), of 170 in de spits (neigt naar artikel 5) is dus ook een degelijk verschil!

EDIT: ik zie dat ik een klein foutje heb gemaakt:
rijbewijsterug.nl » Help, ik reed te snel wrote: Wees gerust, u bent niet te enige. Elk jaar overschrijden duizenden automobilisten de maximumsnelheid met meer dan 50 kilometer per uur. En in al die gevallen is de politie wettelijk verplicht het rijbewijs in te vorderen.

Na invordering wordt het rijbewijs doorgezonden naar de officier van justitie, die binnen tien dagen moet beslissen wat ermee gebeurt. Afhankelijk van de ernst van de overtreding kan dat leiden tot een inhouding van maximaal 9 maanden. De officier is overigens wettelijk verplicht de zaak binnen 6 maanden aan de rechter voor te leggen. U krijgt dan een dagvaarding thuisgestuurd.
... [ingekort]
[/quote]
Post Reply

Return to “Algemeen”