BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Chippen??? Of iets anders?

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Topic Author
Gert-jan
1e Versnelling

Post by Gert-jan »

@web, Dank u!

Inderdaad was M3 iets teveel van het goede, en niet met deze kmstand betaalbaar te vinden.(mijne heeft nu 129000 op de klok)

Ik las op een ander forum dat m50 intake wel intressant is maar dat je dan ook een uitgeboord gasklephuis nodig zou zijn?

Ik kwam op MP een kant en klare tegen, maar zie dat ie er alweer af is (nu net) :oops: Maar hij vroeg ook 350,00 terwijl via andere forums (bv z3forum) er M50 intake zo'n 100-150 euro mogen kosten. Maar ben zelf niet zo handig om hem om te bouwen naar een m52 passende motor heb wel pdf'jes gelezen hoe het moet maar word hem niet door mij ben ik bang.

Weet niet of er op ons forum mensen zijn die hier ervaring mee hebben of dit kunnen doen?

Alvast bedankt! :wink:
Bmw ///M

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

die inlaat aanpassing is op dit forum volgens mij al 2x toegepast.

of 3x weet niet zeker meer.

Dus die is wel te doen in ieder geval. En het levert wat op.

Mocht je het niet kunnen of dergelijke kan je altijd de pdf samen met het inlaat stuk en je bmw bij een garage brengen waar ze het kunnen uitvoeren voor je :wink:

verder idd een turbo of supercharger erop dat wil ook nog wel, maar kost ook wat :(
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

Topic Author
Gert-jan
1e Versnelling

Post by Gert-jan »

Updateje,

M50 spruitstuk is binnengekomen, ga de sprong in het diepe maken... Nee gekheid, er zijn genoeg inbouw handleidingen te vinden op inet en het is al een aangepaste M50 dus moet goed komen.

Ik ga eerst eens even kijken hoe ie loopt met aléén het M50 spruitstuk, mocht dit niet denderend zijn of mocht ik weer eens meer willen ga ik er nog een rvs Spaghetti spruitstuk opzetten en laten fine(chip) tunen omdat je dan en de inlaat en uitlaat hebt veranderd.

Ik hou jullie op de hoogte :wink:
Bmw ///M

hyper
1e Versnelling

Post by hyper »

Graag, klinkt zeer interessant, zou je er ook de 0-100 tijden bij kunnen vermelden?

Topic Author
Gert-jan
1e Versnelling

Post by Gert-jan »

ongetwijfeld, houd er wel rekening mee dat het een automaatje is he :wink:

Hoop dat het er allemaal eind volgende week in zit.
Bmw ///M

hyper
1e Versnelling

Post by hyper »

Ja, daarom... heheh
Nou had ik een offtopic vraagje, op autoweek.nl staat dat een 528i handbak er 7.5 seconden over doet van 0 naar 100, en dat een automaat dat doet in 9.1 seconden. Als ik me het goed herriner won jij laatst van een maat van je met een 328i handbak, zal dat dan ook wel het geval zijn met de 5 serie?

web
2e Versnelling

Post by web »

Niet alle 2.8's lopen even goed, de een is VEEL sneller dan de ander. Kan o.a. te maken hebben met versleten luchtmassameter, slechte brandstof of dat soort zaken. Dus je kunt niet zomaar uit het verhaal van Gert-jan de conclusie trekken dat een automaat sneller is dan een handbak !! Dat is-ie namelijk absoluut niet. Je kunt alleen waarschijnlijk wel zeggen dat die van hem GOED loopt, en die van z'n maat misschien wat minder. Of die kan gewoon niet schakelen :lol:

Ik heb wel eens in een 528 proefgereden die gewoon TRAAG was... niet vooruit te fikken. En op dezelfde dag eentje waarvan ik dacht WOW... echt snel! Bijna een 540... Enorme verschillen dus.

Kortom maak jezelf niks wijs, een automaat is echt wel langzamer - gemiddeld! Maarja ook bij de 528 kan een goedlopende automaat best sneller zijn dan een mindere met handbak.
E39 540i6 Touring arktissilber

hyper
1e Versnelling

Post by hyper »

Duidelijk antwoord web.
Stel dat ik dan een trage 528i koop, die kan je dan toch gewoon normaal laten lopen door de door jou genoemde punten te vervangen?

web
2e Versnelling

Post by web »

Denk het wel, maar garanderen kan ik het je niet. Misschien zie ik nog een oorzaak over het hoofd, maar LMM en brandstof komt voor, dat weet ik zeker! Wordt ook op de (vreselijk drukke) usa forums als veel voorkomende problemen gezien en toen ik het daar zelf vroeg (een aantal maanden geleden) kwamen ze inderdaad ook daarmee.

Met mijn 540 had ik erg veel geluk, dat bleek puur aan slechte brandstof te liggen. Afgetankt met 98, 150 kilometer gereden en het was weer de raket die het hoort te zijn 8) Ook op 95 trouwens, daarna.
E39 540i6 Touring arktissilber

Topic Author
Gert-jan
1e Versnelling

Post by Gert-jan »

Ik bedoelde er ook mee dat een automaatje trager is als een officiele goede handbak. Met dat maatje en z'n handbak zat niehiel verschil, maar bleef wel net wat voor. Nu scheeld het misschien ook dat mijne 2 jaar jonger is als die van hem, en ik er over het alegemeen wat zuiniger op ben.

Nu scheeld het ook nog wat het verschil is met hand of automaat, bij de 328 is dat maar 0,5 sec. Als het bij de 528 1.6 sec is red je dat niet tegen handschakelen ben ik bang...
Bmw ///M

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

nouja ligt er natuurlijk ook aan hoe snel hij schakelt en idd hoe goed bijde auto's nog zijn...

iedere auto is idd hellaas niet even goed onderhouden waardoor je af en toe een vertekend beeld kan krijgen van de werkelijkheid die het ooit was.

Ya Know.....
It Is What It Is

hyper
1e Versnelling

Post by hyper »

Nog nieuws Gert? Hoe zit het met de mods?

Topic Author
Gert-jan
1e Versnelling

Post by Gert-jan »

Hey Hyper, ik kon mijn auto pas gister wegbrengen dus moest helaas nog even wachten..... :cry:

Maar als het goed is kan ik hem vanavond ophalen (aangezien ik tot 18:00 moet werken)

Ik hou jullie op de hoogte :P
Bmw ///M

hyper
1e Versnelling

Post by hyper »

Oke! :) succes

Topic Author
Gert-jan
1e Versnelling

Post by Gert-jan »

Nou, de beeemer is weer terug bij zijn baasje :P

Heb hem gister opgehaald en alles zit er weer op! :D

Mijn eerste reactie?

:twisted: :shock: :twisted:

Echt bruut! had ik eigenlijk vanaf dag 1 al moeten doen!

Je merkt echt dat ie gewoon doorknalt van versnelling naar versnelling en voor je het weet rij je veeeeeeeeeeels te hard :oops:

Fototjes van het inlaatstuk zet ik in mijn andere topic KLIK

Verder zal ik voor de liefhebbers kijken wat dit met een sprintje doet en dergelijk maar doe ik op een vrije dag zodat ie lekker warm kan rijden e.d. :wink:
Bmw ///M
Post Reply

Return to “Algemeen”