BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Pookhoes wordt warm

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topic Author
Fredvanvliet
Neutraal

Pookhoes wordt warm

Post by Fredvanvliet »

Hallo,
misschien een hele stomme vraag, maar is het normaal dat je pookhoes warm wordt na een flink stuk rijden. Ik hoorde van iemand dat dit met olie in de versnellingsbak te maken had, en het zou niet goed blijken te zijn. Ik weet niet of dit lulkoek is of werkelijkheid. Wie kan mij vertellen hoe het echt zit???

alvast bedankt!!!

iGora
1e Versnelling

Post by iGora »

ik heb t bij mezelf nog nooit opgemerkt of gevoeld...

miss even je versnellingsbak olie nalaten checken, tevens gelijk vervangen?

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

aangezien je dit pas hebt geplaatst...

kijk eens naar buiten..
het zonnetje schijnt best goed en alle zon komt op jouw pookhoes terecht.
Oh en andere plaatsen als je lang stil staan :(

Dat wordt dus gewoon super warm !
( zie bovenkant stuur )
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

Lijkt mij gewoon een normaal verschijnsel na of tijdens het rijden.
Zitten toch bewegende delen in een bak wat zorgt voor frictie en warmte net als je blok, warmte trekt omhoog, zodoende zal je pookhoes wel iets opwarmen.
Versnellingsbak olie is meestal lifetime olie, hoef je niet te verversen
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Ikke
3e Versnelling

Post by Ikke »

:lol: wat een larie :lol: Sorry, maar ik kon me even niet inhouden...

Ter info de versnellingsbak bevindt zich niet onder de versn.pook. Al zou de versnellingsbak kokend heet worden dan is het onwaarschijnlijk dat deze warmte zich via de schakelstangen naar jouw pookhoes geleiden. :lol:

Mijn interieur is nu ook warm, en de auto staat al 4 uur stil. Zoals boven al gezegd wordt het stuur verbrand je nu je handen aan, en dat ligt niet aan de wrijving van de wielen. :lol:

D@NNY
3e Versnelling

Post by D@NNY »

Nou ik kom net terug van een ritje, de pookhoes en de gehele brug zijn gewoon warm. Je uitlaat loopt er ook onderdoor.
Dus zo'n larie is het niet :wink:

bimmer
4e Versnelling
Type Auto: 318i (E46)

Post by bimmer »

De warmte van de uitlaat of bak zou niet voelbaar moeten zijn in het interieur. Mede door het hitteschild.

Ik heb met een kokende motor gereden in de winter (thermostaat kapot) en geloof het of niet, het was echt steen en steenkoud in de auto. Brrrr. Zo koud dat de ramen van binnen bevroren. Ben overigens benieuwd of de auto nu nog rijdt. :shock:

Dus ik zeg ook larie, er zal mischien wat warmte afgegeven worden maar niet zodanig dat je echt een hele warme hoes krijgt.

-René-
1e Versnelling

Post by -René- »

en hoe voelt de rest van het interieur aan qua warmte dan... mijn interieur is ook warm, vooral met zwart leer is het bijna niet uit te houden in dat ding... En misschien doordat je hebt gevoelt dat het rondom je pook warm is, je misschien teveel gefixeert bent op dit gedeelte van je interieur... zou niet weten waarom de middenconsole zo warm zou worden, tja of je moet al je bekabeling van je geluidinstallatie erdoorheen hebben getrokken...

iGora
1e Versnelling

Post by iGora »

En zit dat dikke schuim rubberen ding er nog in?

E36_freak
1e Versnelling

Post by E36_freak »

Ik heb dat ook bij mijn bmw, bij sommige interieur delen voel je de warmte die afkomstig is van de uitlaat en/of motor.
Meestal rond de schakelpook.
Bij mijn vorige coupe heb ik hetzelfde gehad.

Waarschijnlijk werkt je hitteschild niet meer optimaal. :wink:
Je hebt auto's en je hebt BMW

Mike
1e Versnelling
Type Auto: BMW e39 530i EXE [A] Oxfordgrün - BMW e36 320i Coupé Calypsorot

Post by Mike »

Ik heb mijn hitteschild erondervandaan gehaald, binnenin is niets te voelen van de warmte, ook niet met dit weer?

D@NNY
3e Versnelling

Post by D@NNY »

Ik heb het ook niet over tig graden verschil, maar je voelt wel iets.

Ikke
3e Versnelling

Post by Ikke »

Ik heb vandaag de pookhoes eraf gehaald na een lange rit en eens aan de pook en kunstof geleiders gevoeld. Maar het is niet warmer dan normaal.

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

mensuh...

t komt gewoon omdat de zon erop schijnt door de ruiten heen... die houden de warmte vast en bepaalde delen ( vooral leer en metalen ) worden dan n stuk warmer dan de rest van je auto ( stof en kunstof ).

Vandaar dat je pookhoes ( leer ) warm wordt, net als een aantal andere dingen hoogst waarschijnlijk.

en idd... warmte van buitenaf ( motor / uitlaat / cat ) komen echt niet naar binnen toe. Tenzij je zo'n slangetje vanuit je uitlaat via de raampjes naar binnen laat komen. :evil:

Ya Know.....
It Is What It Is

dB-Mike
3e Versnelling

Post by dB-Mike »

Dan zit het probleem heel ergens anders maar niet in je bak
Je bak en je uitlaat zitten op een te hoedane afstand dat deze geen invloed kunnen hebben op een pookhoes
Zelfs als men het hitteschild (wat bedoeld is om antieroestlaag te beschermen i.p.v. cabine wat ben hier suggereerd) verwijderd is de warmte verwaarloosbaar door rijwinden en wind bij stilstaan
Als de hoes warm word zou ik toch het probleem gaan zoeken bij wat anders
Bijv een verwarming voor interieur welke ergens lekkage heeft waardoor deze de tunnel verwarmt i.p.v cabine (bijv bij de rechter voet bestuurder of linkervoet passagierzijde)
-
Mike
There's no place like the carseat...!!!
Locked

Return to “Archief”