BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Wasstraat
Moderator: Moderator Team
-
- 2e Versnelling
Hey harry,
dat was ckr je vraag
,
Een goede spons, goede sop, en een goeie zeem
klaar is kees
dat was ckr je vraag

Een goede spons, goede sop, en een goeie zeem

klaar is kees

http://www.bmwe90forum.nl - Het perfecte forum voor het nieuwe model 3 serie
-
- 2e Versnelling
Natuurlijk eerst afspuiten maar dat is toch logisch dat weet iedereen, of zijn er mensen die zooooooooooooo dom zijn?
en idd zorg dat er geen zand, korrels, steentjes op je lak en/of spons zitten ..

en idd zorg dat er geen zand, korrels, steentjes op je lak en/of spons zitten ..
-
- 1e Versnelling
- Type Auto: bmw e30 316
ja oke maar je hebt van die mensen
om het even nog leuker te maken: een vriend van mij heeft een uitgebouwde civic. als hij deze gaat wassen pakt die de spuit met zo'n borstel erop en gaat zijn auto poetsen en dan is die weer klaar...
makkelijk als je zeker je auto opnieuw wil spuiten vooral ideaal als schuurpapier volgens mij
dus zo zie je maar wat er rond loopt

om het even nog leuker te maken: een vriend van mij heeft een uitgebouwde civic. als hij deze gaat wassen pakt die de spuit met zo'n borstel erop en gaat zijn auto poetsen en dan is die weer klaar...

dus zo zie je maar wat er rond loopt

Al denk je dat je spons nog zo schoon is, er blijft ALTIJD zand in zitten.
Beter neem je dan een goede washandschoen, zoals de Meguiar's Wash Mitt bijvoorbeeld.
Dan de 2-emmer-methode gebruiken.
1 emmer met schoonwater en shampoo
en 1 emmer met water om de handschoen in uit te spoelen.
En na elke wasbeurt de wash mitt goed uitspoelen of in de wasmachine.
Beter neem je dan een goede washandschoen, zoals de Meguiar's Wash Mitt bijvoorbeeld.
Dan de 2-emmer-methode gebruiken.
1 emmer met schoonwater en shampoo
en 1 emmer met water om de handschoen in uit te spoelen.
En na elke wasbeurt de wash mitt goed uitspoelen of in de wasmachine.
voor je gaat beginnen ( ofja eigenlijk begin je dan ! ) auto goed afspuiten, eventueel met hoge druk reiniger.
Hierna met kokend water en goeie schone spons nog maals afspoelen.
Hierna met kokend water / shampo en andere schone spons de auto poetsen !
Hierna met kokend water en goeie schone spons nog maals afspoelen.
Hierna met kokend water / shampo en andere schone spons de auto poetsen !
===========================
Ya Know.....
It Is What It Is
Ya Know.....
It Is What It Is
-
- Neutraal
In Schiedam heb je BOBS Autowasstraat. Die gebruikt textiele borstels ipv die plastic borstels. Ik ga er met mijn zwart metallic auto altijd doorheen en wordt prachtig schoon (ook velgen worden echt mooi schoon) en geen krassen. Komen ook veel zwarte Range Rovers, Mercedes etc uit de rijke buurt die ernaast ligt 

BMW E36 316i Coupe
-AC Schnitzer Short-Shift
-Pipercross sportluchtfilter
-Autostyle einddemper
-Pilot Xenon 8000k
[ external image ]
-AC Schnitzer Short-Shift
-Pipercross sportluchtfilter
-Autostyle einddemper
-Pilot Xenon 8000k
[ external image ]
-
- 2e Versnelling
Jup, wij zijn er ook minimaal 2x per week te vinden met de e92 coupetobyzitzE36 wrote:In Schiedam heb je BOBS Autowasstraat. Die gebruikt textiele borstels ipv die plastic borstels. Ik ga er met mijn zwart metallic auto altijd doorheen en wordt prachtig schoon (ook velgen worden echt mooi schoon) en geen krassen. Komen ook veel zwarte Range Rovers, Mercedes etc uit de rijke buurt die ernaast ligt

maja met wit moet dat wel

ik ga altijd langs de zelfwasstraat..
-
ik ga altijd de meeste opties na:
*voorwas/reinig (niet te zuinig met water & goed afspoelen zodat er geen grote vuil meer is)
Met de voorwas prgm met ruime hoeveelheid water van alle kanten de borstelspuit(haren van een beest) afspoelen voordat ik met de borstel aan de auto ga beginnen
*borstelwas (zoveel mogelijk rechte lijnen borstelen en niet te hard drukken & werken van boven naar beneden)
*afspoelen (net zolang totdat nergens meer shampoo vanaf zie komen. Ook niet uit de bumperstrips of deurhendels)
*wax (snel heel de auto nalopen en proberen recht vooruit te spuiten, dus niet schuin)
*osmose water (wax afspoelen en klaar is kees... voor de luie onderons ff 120+kmh rijden of langs de fohnapparaat. Of met de wonderzeem de laatste druppels opnemen.)[/u]
-
ik ga altijd de meeste opties na:
*voorwas/reinig (niet te zuinig met water & goed afspoelen zodat er geen grote vuil meer is)
Met de voorwas prgm met ruime hoeveelheid water van alle kanten de borstelspuit(haren van een beest) afspoelen voordat ik met de borstel aan de auto ga beginnen
*borstelwas (zoveel mogelijk rechte lijnen borstelen en niet te hard drukken & werken van boven naar beneden)
*afspoelen (net zolang totdat nergens meer shampoo vanaf zie komen. Ook niet uit de bumperstrips of deurhendels)
*wax (snel heel de auto nalopen en proberen recht vooruit te spuiten, dus niet schuin)
*osmose water (wax afspoelen en klaar is kees... voor de luie onderons ff 120+kmh rijden of langs de fohnapparaat. Of met de wonderzeem de laatste druppels opnemen.)[/u]
Met gewone sponsen heb ik het ook een beetje gehad. De spons zelf is bijna niet schoon te krijgen en het vuil wil er ook niet mee af.
Ik gebruik de wash mitt met 1 emmer, twee emmers kost me teveel extra tijd... uitspoelen, uitwringen, dan weer vers water pakken uit de andere emmer, bleh... zie de buren al staren als ik dat sta te doen
En auto wassen kost zo al tijd genoeg...
Wat ik wel doe is de mitt een beetje uitwringen voordat ik 'm weer in de emmer doop, kort uitspoel en doorga met wassen, zo blijft het water ook best lang schoon. Je bent zo wel eerder door het water heen, ik verbruiik dan ook zo'n beetje de hele emmer als ik de auto was.
Maar ik heb ook niet zo'n swirl-gevoelige kleur, dus ik kan wat stappen overslaan.
Ik gebruik de wash mitt met 1 emmer, twee emmers kost me teveel extra tijd... uitspoelen, uitwringen, dan weer vers water pakken uit de andere emmer, bleh... zie de buren al staren als ik dat sta te doen

Wat ik wel doe is de mitt een beetje uitwringen voordat ik 'm weer in de emmer doop, kort uitspoel en doorga met wassen, zo blijft het water ook best lang schoon. Je bent zo wel eerder door het water heen, ik verbruiik dan ook zo'n beetje de hele emmer als ik de auto was.
Maar ik heb ook niet zo'n swirl-gevoelige kleur, dus ik kan wat stappen overslaan.
E39 540i6 Touring arktissilber