BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Shayman's Z3
Moderator: Moderator Team
Shayman's Z3
Toen de Z3 uitkwam was ik begin 20 en zei ik tegen mezelf dat ik ooit zo'n auto zou rijden. Vorig jaar was er de gelegenheid en kocht ik een helemaal strakke originele die net een jaartje in NL rondreed. Net een ton op de teller en geen krasje te bekennen.
Zelf langzaam verandert naar persoonlijke smaak en inmiddels staat dit op de stoep:
[ external image ]
[ external image ]
Zelf langzaam verandert naar persoonlijke smaak en inmiddels staat dit op de stoep:
[ external image ]
[ external image ]
Importwagen begrijp ik, dus dan kun je de kilometerstand alleen maar naar raden - op basis van de conditie van de auto. Tenzij er nog een stapel Duits papierwerk bij zit o.i.d.
Maar met een verder goeie auto maakt dat natuurlijk niet uit. Ik zou alleen de originele achterlichten er weer in drukken, dit is niks... verder mooie auto
Maar met een verder goeie auto maakt dat natuurlijk niet uit. Ik zou alleen de originele achterlichten er weer in drukken, dit is niks... verder mooie auto
E39 540i6 Touring arktissilber
Typische Gründlichkeit van onze buren; boekjes zijn niet alleen compleet maar ook nog eens gedocumenteerd. Bij elk beurtje is naast de km-stand ook nog eens vermeld wat er is vervangen tot aan de Zigarettenanzünder toe!web wrote:Importwagen begrijp ik, dus dan kun je de kilometerstand alleen maar naar raden - op basis van de conditie van de auto. Tenzij er nog een stapel Duits papierwerk bij zit o.i.d.
Zoals gemeld ben ik een aardige mierenneuker wat dit aangaat en dus zijn er zeker 40 afgeschoten voor ik een echt goed gevoel had. De meeste 6-pitters had ik mijn twijfels bij en een Z3M paste niet in het budget dus vandaar dat ik nog steeds supertevreden ben met m'n 4-pittertje. Onlangs bij DE Z3-garage geweest (Reeuwijk dus ruim een uur kachelen) en daar gelukkig een bevestiging gekregen van m'n keuze.
Mwoah, de Z wordt gewoon dagelijks gebruikt en ook in de winter. In minder dan een jaar hebben we er al ruim 15K bij gereden en inmiddels heeft ie ook al half Europa gezien, liever zuinig met de bagage dan met de station zulke mooie route's rijden.ouwe wrote:Mooie auto, altijd leuk voor op zondag zo een Z3
Ik koop geen auto om er verliefd naar te staren terwijl hij in de garage staat te verpieteren.
In de winter geen prob, superkachel + stoelverwarming dus wanneer het niet regent dan is het dak gewoon open (alleen ervoor zorgen dat de achterruit warm is), ook bij -15.web wrote:That's the spirit 8)
Hoe rijdt dat dicht en in de winter, heeft zo'n ding een beetje goed (geluids)comfort nog?
Geluid is ook wel ok, afgelopen zomer met m'n vrouw door Duitsland naar Polen en bij 150-160 gewoon kunnen babbelen. CD/radio vervormt wel sterk bij hogere snelheden maar met dak los en die brom uit de uitlaat en aanzuiggeluid flikker je de radio toch net zo lief weg. Geen muziek zo mooi...
... maar toch, een paar maand terug het genoegen gehad een Z3M roadster te mogen rijden en dat is toch nog een stapje geiler. Die huilende 6-pitter + de 4 stortkokers achter maakt je wel heel hebbelijk. Vmax eraf en even aan de laptop voor een Hartge-combi zorgt echt voor een orgastisch gebeuren.
Horizontaal bungee-jumpen noem ik dat.
Het facelift model was sowieso geen optie (lelijke kont) en de toename in vermogen tov de prijstoename vond ik ook veel te gortig.web wrote:Tja, waarom dan geen 2.0i gekocht? Had je tenminste het goeie aantal cylinders
Maar goed, de M komt steeds dichter binnen bereik nu de import de markt aardig verzadigd en er steeds meer overstappen naar een Z4 ( :neenee: waar ik niets van begrijp want dat is een totaal andere auto).