BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
[E36 Touring] Update 24.08.08 nieuw interieur
Moderators: Moderator Team, Service Team
Waarom de voorste zijruiten en voorruit minder getint zijn is simpel - zo donker als achter mag op die ruiten niet!
Helaas krijg je een bestelbus / grijs kenteken effect (zeker op een Touring) als je de achterzijruiten toch donker maakt en de voorste niet. Achterruit maakt niet uit IMO omdat die niet in hetzelfde vlak ligt als de zijruiten voor.
Ik zou dus de achterzijruiten dezelfde lichte tint geven als de voorste zijruiten. Strak, mooi en legaal.
Helaas krijg je een bestelbus / grijs kenteken effect (zeker op een Touring) als je de achterzijruiten toch donker maakt en de voorste niet. Achterruit maakt niet uit IMO omdat die niet in hetzelfde vlak ligt als de zijruiten voor.
Ik zou dus de achterzijruiten dezelfde lichte tint geven als de voorste zijruiten. Strak, mooi en legaal.
E39 540i6 Touring arktissilber
ja ik noem het de sjonnie effect. ik hou ook van dat strakke en egale. maar mag je het nu ook zelf doen? en welke folie mag nou wel?? want ik wil ook. maar op al mijn ramen en legaal. snap nog niet veel van dat tintman gebeuren. maarja krijg je ervan als je elke x lazerus achter de pc zit
Als ik slim was geweest dan had ik een pakkende tekst hiervoor verzonnen.
Web, voorste zijruiten zijn helemaal niet getint juist! Gewoon origineel!
Toen ik de auto kocht zat de folie rondom, behalve op de voorruit zelf.
Maar aangezien ze in regio Utrecht best wel streng hierop controleren, heb ik het van de voorste zijruiten laten verwijderen.
Voordeel is nu wel dat men niet zo snel iets in je auto ziet liggen, en als de zon erop staat van de zij- of achterkant, de auto koeler blijft.
Misschien dat ik de folie na de zomer alsnog verwijder.
Auto staat op de foto nog uit zijn achterveren, hij is inmiddels al iets gezakt.
Toen ik de auto kocht zat de folie rondom, behalve op de voorruit zelf.
Maar aangezien ze in regio Utrecht best wel streng hierop controleren, heb ik het van de voorste zijruiten laten verwijderen.
Voordeel is nu wel dat men niet zo snel iets in je auto ziet liggen, en als de zon erop staat van de zij- of achterkant, de auto koeler blijft.
Misschien dat ik de folie na de zomer alsnog verwijder.
Auto staat op de foto nog uit zijn achterveren, hij is inmiddels al iets gezakt.
-
18inch of rims
- Neutraal
Ik heb het nog niet meegemaakt dat ze voor aanlopen bij volledige stuuruitslag.
Schijnt met deze wielen (ivm de hoge ET-waarde) wel vaak voor te komen, maar ik heb het nog niet gehoord bij mij, laat ik het zo zeggen.
Maar ze zullen het hooguit doen tegen de plastic binnenschermen.
En de voorkant zakt niet zoveel meer bij meerdere personen hoor, de achterkant wel.
Die wordt binnenkort nog aangepakt met lagere veren i.c.m. bumpstops tegen het TE ver doorveren.
Schijnt met deze wielen (ivm de hoge ET-waarde) wel vaak voor te komen, maar ik heb het nog niet gehoord bij mij, laat ik het zo zeggen.
Maar ze zullen het hooguit doen tegen de plastic binnenschermen.
En de voorkant zakt niet zoveel meer bij meerdere personen hoor, de achterkant wel.
Die wordt binnenkort nog aangepakt met lagere veren i.c.m. bumpstops tegen het TE ver doorveren.
Paar dingen die ik de laatste tijd veranderd heb. Geen schokkende dingen, maar wilde het toch laten zien.
///M handremgreep is er weer uit, originele zit erin. Heb een zwart lederen handremgreep van een E46 M3 gekocht, die komt erin.
Zwarte niertjes. Nog ongespoten, maar worden nog Cosmosschwarz.
Voor (ja de auto is erg vies op de eerste 2 foto's):
[ external image ]
[ external image ]
Na:
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Echt carbon embleem:
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Rode tellernaalden en ///M-logo op de plek van het ASC-embleem:
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
18-knops OBC met hendel, ingebouwd door Stephan:
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Paar oranje led's in het opbergvakje. Als je in de auto zit zie je ze absoluut niet zitten, maar geven een mooie oranje gloed in het bakje, precies de kleur van de dashboardverlichting. Was een probeersel, maar het staat echt heel mooi.
[ external image ]
Voetverlichting. Dit zijn lichtunits die oorspronkelijk bij een E38 boven de zonnekleppen zitten. 2 lampjes per unit. Aangesloten op binnenverlichting, ze dimmen dus mee aan en uit.
[ external image ]
///M handremgreep is er weer uit, originele zit erin. Heb een zwart lederen handremgreep van een E46 M3 gekocht, die komt erin.
Zwarte niertjes. Nog ongespoten, maar worden nog Cosmosschwarz.
Voor (ja de auto is erg vies op de eerste 2 foto's):
[ external image ]
[ external image ]
Na:
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Echt carbon embleem:
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Rode tellernaalden en ///M-logo op de plek van het ASC-embleem:
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
18-knops OBC met hendel, ingebouwd door Stephan:
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Paar oranje led's in het opbergvakje. Als je in de auto zit zie je ze absoluut niet zitten, maar geven een mooie oranje gloed in het bakje, precies de kleur van de dashboardverlichting. Was een probeersel, maar het staat echt heel mooi.
[ external image ]
Voetverlichting. Dit zijn lichtunits die oorspronkelijk bij een E38 boven de zonnekleppen zitten. 2 lampjes per unit. Aangesloten op binnenverlichting, ze dimmen dus mee aan en uit.
[ external image ]
Uurtje werk ongeveer. Je moet de juiste schema's hebben, en handig zijn met solderen/krimpkous.Gert-jan wrote:goed bezig! ziet er weer gelikt uit 8)
Was het nog moeilijk de 18 knops BC inbouwen?
Ik heb het door iemand laten doen die het vaker gedaan heeft. Was voor hem de eerste keer dat hij het bij een 4-cilinder heeft ingebouwd, dus we zijn ook 1 draad vergeten. Niet alle functies werken dus nog. Maar dan komt na de vakantie wel.
Vorige week zondag dus in Duitsland een nieuw interieur opgehaald.
Vandaag gemonteerd:
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Vandaag gemonteerd:
[ external image ]