BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Even voorstellen

Nieuw Hier? dan kan je je hier voorstellen.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Enrico
2e Versnelling

Even voorstellen

Post by Enrico »

Hallo mede liefhebbers van het mooiste/beste merk ter wereld.

Mijn naam is Eric aka Enrico wonende te Amsterdam en in het bezit van een E36 316i uit 1994. Geen speciaal model, geen extra franje, zelfs geen extra opties.
Wat is er dan zo speciaal aan deze auto, zal je denken? Mijn vader kocht hem in 1996 (helaas moest hiervoor een prachtige E30 wijken) en ik heb hem begin vorig jaar, nadat ik hem eigenlijk al dagelijks gebruikte) overgenomen van mijn pa. Sentimentele waarde dus vooral.
Daarnaast rijdt hij gewoon nog helemaal prima dus zie voorlopig geen rede "haar" weg te doen.

Het is daarnaast ook de bedoeling om de auto helemaal op te knappen en hem als toekomstige oldtimer in concours staat te houden. :D

Vorig jaar de nodige onderdelen vervangen en nu zitten er weer wiellagers aan te komen. Daarnaast moet de motorkap gespoten worden.
Toen mijn vader hem kocht zat de motorkap onder de steenslag en wilde hem alleen kopen als dit hersteld zou worden. Helaas was de BMW dealer bij een beunhaas langsgeweest en bladderd sinds 2004 de lak er af.

Daarnaast zit er een welbekende jaloezie kras op de zijkant (voor naar achter) en begint er zich wat roest te vormen in 2 wielkasten. Plan is dus om hem volledig te laten spuiten. (wie nog een adresje weet, graag!)

Ik heb een kleine hyves pagina gemaakt voor mijn trouwe beestje. :lol:
Daar zal in de loop van de tijd meer en meer info komen te staan.

http://bonniemw.hyves.nl

gr,
Enrico

Tinus
Neutraal

Post by Tinus »

Welkom, en suc6 met je 1.000.000 km te behalen :wink:
316i-E30-Alpenweiz 2

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

Leuk initiatief, maarreh.....Zolang je er maar oneindig nieuwe onderdelen en veel geld in pompt haalt elke auto de miljoen kilometers wel......
Helemaal eerlijk is het niet helemaal dus, ik zie het als een overgespoten carrosserie met alleen maar nieuwe onderdelen zeg maar, dan kan je de 2 miljoen wel halen.
"Ja mijn auto heeft een miljoen km gelopen" nee gelul,onderhand is de hele auto qua onderdelen al een keer vervangen. :wink:
Last edited by D@NNY on 06 Aug 2008 12:51, edited 1 time in total.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Topic Author
Enrico
2e Versnelling

Post by Enrico »

Ja, maar dat is met elke auto zo. Onderdelen slijten nou eenmaal. Zijn weinig auto's die helemaal standaard tot de 60.000 komen. Maar goed, voor mij is het gewoon een leuk doel.
De bedoeling is wel om gewoon zoveel mogelijk origineel te houden. Dus geen witte knipperlichten en dat soort dingen.

De motor is, op de bougies na, helemaal origineel, daar is nog nooit wat aan vervangen, dus ja, tot nu toe echt 316.600 km gelopen. ;)

Ik moet trouwens zeggen dat BMW onderdelen lang mee gaan. Ze is nu 14 en nu pas zijn veel onderdelen aan vervanging toe. Helaas kwamen ze vorig jaar even allemaal tegelijk. :( Dat was dan het enige minpuntje :roll:

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

+300.000 is al een hele prestatie :wink:
Heb ik nog even te gaan!
Ennuhh.....Een ongeluk komt nooit alleen, wet van Murphy, alles gaat tegelijk kapot, of op momenten dat het niet schikt.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Topic Author
Enrico
2e Versnelling

Post by Enrico »

D@NNY wrote:+300.000 is al een hele prestatie :wink:
Heb ik nog even te gaan!
Ennuhh.....Een ongeluk komt nooit alleen, wet van Murphy, alles gaat tegelijk kapot, of op momenten dat het niet schikt.

Gelukkig heb ik die Wet van Murphy net gehad. ;) (hoop ik :shock: ) Het kwam tegelijk en het schikte niet.

Vorig jaar vervangen: Schokdempers rondom, wiellager rechtsachter, spoorstangen L+R en fuseekogels L+R voor.
Dit jaar vervangen: radiator, visco-koppeling, beide motorsteunstangen, termostaat, inlaatslang (deze was gaan scheuren vanwege de motorsteunen), achterruit verwarming gemaakt en uitlaat gelast.

Wat nog moet:
slot bestuurderskant, ABS sensor, ruitensproeiervloeistofpompje en sinds kort dus 2 andere wiellagers.

Als ik mensen mijn kmstand vertel, het eerste wat ze dan vragen is: "Is het een diesel?" :lol:
Op hoeveel staat die van jou D@nny?

eshy

Post by eshy »

Leuk autotje, en die kmstand van 316000 is ook wel geinig inderdaad...
Ik heb op dit moment een 2 serie 8 liter :wink: (280dkm)

Mercedes dieseltjes halen inderdaad het miljoen zo... Het moeilijkste is denk ik nog altijd de tijd... Al rijd je 50dkm per jaar, dan nog ben je 20 jaar bezig, lol

Nogmaals, leuk initiatief, maar hoe wil je die sponsoren showen dan? Ik neem aan dat je een originele auto niet gaat bestickeren?

Topic Author
Enrico
2e Versnelling

Post by Enrico »

Klopt. En juist vanwege het feit dat er veel gereden moet gaan worden, wil ik dus kijken of er ludieke acties ondernomen kunnen worden om dat proces wat te versnellen. :wink:

Hoe we de sponsoring gaan doen zijn we ook nog mee bezig. Tis echt allemaal in het begin stadium en er zal met de tijd een "echte" website komen.
Mochten er natuurlijk mensen hier zijn met hyves, dan mag je natuurlijk altijd lid worden. Dat is gewoon gratis hoor. Haha. :lol:

eshy

Post by eshy »

Tja, je kunt er wel een aanhangwagen achter hangen, maar dat komt denk ik niet ten goede van die 784.000 km die je nog moet rijden...

Topic Author
Enrico
2e Versnelling

Post by Enrico »

Haha! Ik heb niet eens een trekhaak! :)

Damn, 684000km...... das toch nog best een hoop! :o

eshy

Post by eshy »

684000 bedoel ik inderdaad.

Ach, het is maar 17,06842341667914358436891750262 keer de wereld rond :wink:

Tinus
Neutraal

Post by Tinus »

Als je gaat beginnen aan die wereldrein kun je mij even droppen in Italië?
Lekker warm 8)
316i-E30-Alpenweiz 2
Post Reply

Return to “Stel je even voor”