BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Even voorstellen !!

Nieuw Hier? dan kan je je hier voorstellen.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
sportfan27
1e Versnelling

Even voorstellen !!

Post by sportfan27 »

Hallo iedereen, mijn naam is Karel en ik ben sinds vanmiddag de trotse eigenaar van een BMW e39 525i uit 2000. :D :D
De auto heeft 145000 km gelopen en netjes zijn onderhoud gehad zoals ik kon zien in de boekjes en rekeningen.
Het is een Executive uitvoering met M-sport pakket. Mooi zwart lederen interieur, kortom , een schitterende BMW al zeg ik hetzelf.
Ik heb hem gekocht bij BMW vd Hengel in Amsterdam.
Zodra ik foto,s heb zal ik die posten maar als je zelf even googled dan vind je hem ook wel.
Ik ben van plan om een cd-wisselaar te bestellen in Ede want deze zit er helaas niet in .
Verder had ik nog en kleine vraag , met de proefrit op de A10 viel mij iets op , ik had verwacht dat een 6 cylinder weinig toeren zou draaien op de snelweg , 130 km/pu bij 2500 rpm ofzo. Maar hij loopt bij +- 3000 rpm 120 km/ph , is dit normaal eigenlijk ? :?:
Het is handgeschakelde 5-bak.
Verder klonk de motor heerlijk , geen gekke dingen ofzo.

Groeten Karel :lol:

eshy

Post by eshy »

De vraag over het hoge toerenaantal op de snelweg komt hier wel vaker voorbij. Volgens mij hoort dat ook zo. (Gezien de andere vragen)

Als het goed is gaat het om deze auto:

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

/edit:
Natuurlijk ook ff mijn reactie op de auto :)

Ziet er goed uit, mooi kleurtje, leuke velgjes. Houtinleg in interieur is absoluut niet mijn smaak, maar gelukkig verschillen smaken!

Topic Author
sportfan27
1e Versnelling

Post by sportfan27 »

Hoi Eshy , ja dat is hem . De houtinleg vind ik zelf wel mooi gelukkig .
:D :D . Het toerental zal ook wel normaal zijn idd , misschien dat iemand die zelf ook een 525I heeft dit zal bevestigen.

Groet Karel

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

Kijk dit is dus helemaal mijn smaak van E39 wat een geweldige kleur en niet alleen de kleur is erg mooi maar de gehele auto
Echt prachtig ding wellicht ooit eens kanonen velgen eronder maar verder zou ik hem zeker zo laten :ok:

ohh jah natuurlijk ook welkom hier he and have fun :ok:
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Snor
1e Versnelling
Type Auto: E39 525i

Post by Snor »

Hey man, mooie auto hoor, supernetjes. Ik heb zelf ook een E39 525i, maar die van mij draait geen 3000 rpm bij 120, mijne zit rond de 2500 toeren ongeveer. Loopt superstil, en verbruik valt ook nog mee...

Topic Author
sportfan27
1e Versnelling

Post by sportfan27 »

Snor wrote:Hey man, mooie auto hoor, supernetjes. Ik heb zelf ook een E39 525i, maar die van mij draait geen 3000 rpm bij 120, mijne zit rond de 2500 toeren ongeveer. Loopt superstil, en verbruik valt ook nog mee...
hey Snor , heb je een handbak of een automaat ???
En welke wielmaat heb je eronder , dat schijnt ook verschil te maken geloof ik ?

Groet Karel

Tinus
Neutraal

Post by Tinus »

Nette wagen!
Maar wat we eigenlijk willen weten: Hoeveel toeren loopt ie rond de 200 km/h? :wink:

Welkom en have fun, hier en op de weg :D
316i-E30-Alpenweiz 2

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

Mooie wagen, superkleur ook.
Mijn volgende wagen, wellicht een E-46 coupé, moet ook deze of gelijkende kleur hebben. Erg mooi :wink:
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

Vandaag z`n kleur bij Kera de locale BMW dealer gezien in het echt vind ik het nog dikker :ok:
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Snor
1e Versnelling
Type Auto: E39 525i

Post by Snor »

sportfan27 wrote:
Snor wrote:Hey man, mooie auto hoor, supernetjes. Ik heb zelf ook een E39 525i, maar die van mij draait geen 3000 rpm bij 120, mijne zit rond de 2500 toeren ongeveer. Loopt superstil, en verbruik valt ook nog mee...
hey Snor , heb je een handbak of een automaat ???
En welke wielmaat heb je eronder , dat schijnt ook verschil te maken geloof ik ?

Groet Karel
Ik heb een automaat, heb zelfs vandaag rond de 2200 toeren gedraaid bij 120. Gewoon vijfde versnelling, dus ik doe niks bijzonders... Kan best dat 3000 rpm normaal is voor een handbak trouwens.

webmaster
Eigenaar
Eigenaar
Type Auto: F36 430i ('17)+ f30 328i ('12) (beide full options)

Post by webmaster »

Welkom op ons forum

en leuk dat er ook meer 5 serie rijders zich melden :)

Topic Author
sportfan27
1e Versnelling

Post by sportfan27 »

Nou, ik heb hem vandaag eindelijk gehaald :D :D
En wat rijd ie heerlijk zeg , wat loopt die 6 pitter toch lekker stil. :lol:
Wat wel beetje jammer is dat :
1 - Van de 2 sleutels voor de afstandsbediening CV en alarm is er 1 defect. De verkoper was wel zo eerlijk om dit te melden(wel een beetje laat) , hij wist het ook niet zeker dus heb ik de defecte sleutel maar opgeladen in het contact op de terug weg in de hoop dat ie het weer zou doen maar helaas , ook het opnieuw proberen inlezen hielp niet .
Ik heb begrepen dat een nieuwe sleutel ongeveer 160,- euro kost .
2 - Mijn 525i heeft ook last van uitvallende pixels onder de tellers, :cry: gelukkig niet veel . Alles is nog goed leesbaar.
Hier in de buurt (rotterdam) zit ook een bedrijf wat ze kan repareren als het goed is dus dat is iets voor de toekomst.

Verder ga ik morgen een CD-wisselaar halen-Edit (ik ga via de cassette speler een I-Pod aansluiten , lijkt me toch een betere optie en goedkoper ook)edit- en laat ik chromen ringen in mijn tellerhuis zetten.
Ik ben ook nog van plan om andere velgen eronder te zetten maar das pas voor volgend jaar , ik zal morgen wat foto,s proberen te posten !! :D :D

Vliet
1e Versnelling

Post by Vliet »

Mooie kar!! Maar dit is een auto met sportpakket en niet met een M-pakket. Maar dat maakt hem alleen maar zeldzamer, want dit pakket is zeer weinig aangestreept in het optieboekje door de jaren heen (in tegenstelling tot het M-pakket).
--------E36 Power-------

Mickroz
Website Beheerder
Website Beheerder
Type Auto: Volvo V60 D2 Ocean Race

Post by Mickroz »

Hey Karel, je hebt het gevonden :D
Welkom hier men, zie die bimmer van je volgende week wel ff op de zaak!
Forumer (n). 1) One who runs a forum or is an active member of one or more web forums.
[ external image ]
Post Reply

Return to “Stel je even voor”