BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Léon met z'n Oxford Groene E34 Touring

Nieuw Hier? dan kan je je hier voorstellen.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
elsteff1385
Neutraal

Léon met z'n Oxford Groene E34 Touring

Post by elsteff1385 »

Luitjes!

Ik heb er wel al wat topics op dit forum op zitten, maar ik heb nog nooit echt de moeite genomen om mezelf eens voor te stellen, en wat foto's van mn ride te plaatsen.

Bij deze dan...

Mijn naam is Léon Steffann, 22 jaar, ben student (elektrotechnisch ingenieur) en rij sinds januari dit jaar een E34 Touring. Gekocht via marktplaats in Friesland. Waarom de auto's daar zoveel goedkoper zijn weet ik niet, maar voor mijn bolide heb ik maar een prikkie hoeven neertellen.

Hier en daar had ie wat mankementjes. De achterruitwisser deed het niet, alarm deed het niet, ruitensproeier achter niet, airbags niet, en nog wel wat kleine dingetjes. Met andere woorden, een lekker knutselprojectje dus.

Het eerste wat ik gedaan heb is het alarm repareren. lees: een nieuwe batterij in de AB mikken, de stekker in de sirene steken, en voila, alarm in perfect working order. De uitdaging kwam pas bij het programmeren van de 2e AB. Achteraf is dit zonder veel moeite prima gelukt. check hier

Af en toe heb ik tijd gehad om de rest te repareren/aan te passen, hier ga ik niet te lang op in, ik spaar jullie de moeite.

Wat ik zelf aangepast heb:
- Xenon voor (wil nog van die 'knutsel-sjonnie' 8000K af, dat stoort me. wordt 5600 of 6000)
- Afneembare trekhaak erop gezet
- Hertz audio ingebouwd, Pioneer CDspeler, en Miller & Kreisel PushPull Subwoofer (HiFi handgebouwd merk uit de USA, retestrakke bass).check hier
- Bekleding gerepareerd rond de pook en middenconsole
- Leren stuur vervangen (leer was aant afbrokkelen)
- Veerpootbrug erin gezet
- Spaghetti uitlaat erin gezet
- 3e remlicht uit een 2003 Ford Galaxy. mooi plat en lang, past goed bij de auto vind ik.

Wat ik nog van plan ben:
- Chippen. check hier
- Velgjes (E34 M5 velgen, of E39 M5 velgen, ben ik nog niet over uit)
- Spuiten, in diep zwart metallic (liefst nog olielak, geen waterbasis-shit)
- Open uitlaat met een Varex eind-demper. check hier

Dan nog wat foto's (klikbaar)

[ external image ] [ external image ] [ external image ]

[ external image ]

Groet, Léon
Last edited by elsteff1385 on 16 Aug 2008 12:30, edited 1 time in total.

web
2e Versnelling

Post by web »

Super mooie wagen, mooie combinatie kleuren/opties ook!

Leuk om ook wat meer mooie 5-series te zien tussen het 3-serie geweld hier :) En je pakt de dingen grondig aan, da's ook altijd mooi om te zien. Met name je audio... klinkt waarschijnlijk nu al beter dan mijn DSP.
E39 540i6 Touring arktissilber

bimmer
4e Versnelling
Type Auto: 318i (E46)

Post by bimmer »

alsnog welkom.

Fijn om te zien dat mensen nog zo zuinig zijn op hun bolide. :D

-Ray-
Neutraal

Post by -Ray- »

zag die er ook zo netjes uit dat je m kocht? of ben je zelf zo tekeer gegaan? ziet er echt tiptop uit!
Freude am Fahren

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

-Ray- wrote:zag die er ook zo netjes uit dat je m kocht? of ben je zelf zo tekeer gegaan? ziet er echt tiptop uit!
Denk dat hij dezelfde "tik" heeft als ik aan zijn schone motorruimte te zien, en zelf zo tekeer gegaan is :wink:
Ziet er goed uit!!!!!
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

Mooie 5 nieuw type nieren zou hem ook niet slecht staan.
Toevallig heb ik gistere voor een vriend van me ook een touring gekocht alleen iets jonger en automaat

[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
elsteff1385
Neutraal

Post by elsteff1385 »

Thanx voor de relaxte reacties :)

Hertz audio is inderdaad lekker zuiver, en de prijs valt wel mee vind ik. Ik heb de HSK165 set (PDFje met specs) van €250, lekker makkelijk te installeren, en klinkt prima op de ingebouwde versterker van de Pioneer.

Nieuwe nieren ben ik nog naar op zoek, maar wordt een projectje op lange termijn. Eerst genoeg financiën voor nieren + kap + spuiten.

-Ray- wrote:zag die er ook zo netjes uit dat je m kocht? of ben je zelf zo tekeer gegaan? ziet er echt tiptop uit!

Hij is nooit 'slecht' geweest, alleen gewoon wat achterstallig onderhoud. dwz, kwa poetsen en alle puntjes op de i zetten. Ik heb toen ik hem kocht nog een dealer geschiedenis aan rekeningen van 3 jaar meegekregen.

Het enige wat ik aan het uiterlijk veranderd heb is de witte knipperlichten. Verder is het een kwestie van goed poetsen met meguiars, met name het 5 stappen systeem, en het oppoetsen van het kunststof rondom met Oké Wax. Beetje een rare naam voor een wax, maar absoluut de beste die er te krijgen is. 1 keer behandelen is 2 maanden lang geen omkijken meer naar je zwarte kunststoffen/ruitenwissers/stootrubbers enz...

-Ray-
Neutraal

Post by -Ray- »

die Schnitzers staan er goed onder hè, laat ik die nou te koop hebben in 18 inch ;)
Freude am Fahren
Post Reply

Return to “Stel je even voor”