Hallo,
Ik heb nog een Mosselman turbo liggen. Deze is 1 week gebruikt. Om te proberen. Ik heb de turbo er weer afgehaald omdat ik te veel moest gaan aanpassen om hem lekker lopend te krijgen.
Een belangrijk aspect van de Mosselman systemen is dat er verder geen modificaties van de motor nodig zijn en kan desgewenst weer worden terug gebouwd naar de standaard situatie. ..
COMPLEET MET SPRUITSTUK/INTERCOOLER ALLES ERBIJ ZO TE MONTEREN
€1024,-
Past op M50 + M51 + M52 blokken
Voor meer informatie bel:
0621933434
of stuur een mailtje
rjtd2@hotmail.com
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
[M50+M52] MOSSELMAN TURBO INTERCOOLER COMPLEET TE KOOP
Moderator: Moderator Team
[M50+M52] MOSSELMAN TURBO INTERCOOLER COMPLEET TE KOOP
Last edited by rjtd on 24 Aug 2008 10:36, edited 3 times in total.
-
- 1e Versnelling
-
- Neutraal
In Lelystad heb ik gepraat met de verkoper van compressorsets die daar stond. Volgens hem waren de reserves van de blokken zo groot, dat een compressor geen probleem was (meervermogen 30-40%).
Bij een turbo ligt het iets anders, de belasting is daar plotselinger, namelijk vanaf een bepaald toerental. De compressor doet vanaf het begin mee, omdat hij mechanisch aangedreven is. Maar is dit wel een turbo? Mosselman WAS altijd vooral bekend om de compressorsets, niet vanwege turbo's...
Bij een turbo ligt het iets anders, de belasting is daar plotselinger, namelijk vanaf een bepaald toerental. De compressor doet vanaf het begin mee, omdat hij mechanisch aangedreven is. Maar is dit wel een turbo? Mosselman WAS altijd vooral bekend om de compressorsets, niet vanwege turbo's...
Nou kijk wij hadden hem bij een auto er op gemonteerd maar die man had ook allerlei andere dingen vervangen dus er moest zoveel aan gepast worden. Dat het hem te duur werd.
Maar als je de turbo nu zo monteert hoeft het niet te zijn te zijn dat je
die andere onderdelen MOET vervangen maar omdat die man bijna alles had vervangen kregen we de auto niet zo lekker lopend. Tenzij hij de onderdelen ging vervangen maar hij had er geen zin in om al zijn geld er in te gaan steken dus dit heeft hij niet gedaan.
En wat betreft kompressor of Turbo. Kompressor is mechanisch maar de ze turbo is ook mechanisch. Je hebt ook elecktronische turbo's maar daar krijg je vaak veel storingen mee. Het verschil is wel dus wat er al gezegt werd. Een kompressor gaat geleidelijk en een turbo schiet er in eens in. Maar een turbo levert wel meer vermogen dan een kompressor.
En ik vind het naar mijn eigen mening mooier als een turbo er in eens in schiet. Dan word je echt plotseling gelancheert
Groet
Maar als je de turbo nu zo monteert hoeft het niet te zijn te zijn dat je
die andere onderdelen MOET vervangen maar omdat die man bijna alles had vervangen kregen we de auto niet zo lekker lopend. Tenzij hij de onderdelen ging vervangen maar hij had er geen zin in om al zijn geld er in te gaan steken dus dit heeft hij niet gedaan.
En wat betreft kompressor of Turbo. Kompressor is mechanisch maar de ze turbo is ook mechanisch. Je hebt ook elecktronische turbo's maar daar krijg je vaak veel storingen mee. Het verschil is wel dus wat er al gezegt werd. Een kompressor gaat geleidelijk en een turbo schiet er in eens in. Maar een turbo levert wel meer vermogen dan een kompressor.
En ik vind het naar mijn eigen mening mooier als een turbo er in eens in schiet. Dan word je echt plotseling gelancheert
Groet
-
- Neutraal
Sorry was vergeten foto's upteloaden. Dus bij deze.
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Groetjes
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]