wie weet of golf 4 velgen 5 gaats op mijn bmw 320 coupe past?
gr wesley
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
golf 4 velgen 5 gaats op bmw e36?
Moderator: Moderator Team
-
- Neutraal
- Posts: 33
- Joined: 02 Jan 2008 23:00
- Location: Randstad
-
- 1e Versnelling
- Posts: 213
- Joined: 11 Aug 2008 15:59
- Location: zeg ik lekker niet
- Age: 46
Jongens, op google vind je van die achterlijke onzin, of plaatjes.
Deze jongen wil gewoon horen wat het echt is, en wat de voor en nadelen zijn. Da's toch niet te veel moeite?
Spacers zijn metalen schijven die je tussen je velg en het "ophangpunt van je velg" monteert. Hierdoor komen je velgen verder door naar buiten te staan. Meestal is dat alleen de bedoeling, en noemen ze het spacers.
Wat jij nodig hebt lijkt daar op, maar dat noemen ze adapters. Die zijn wat minder makkelijk verkrijgbaar, en vaak nog weer een tikkeltje duurder.
Adapters zijn ook metalen schijven. Deze schroef je op je "ophangpunt voor je velg", en vervolgens schroef je je velg weer op die adapter.
Het verschil?
Spacers:
Spacers hebben geen schroefgaten, maar gewone gaten, waar je bouten doorheen vallen. Deze zijn puur bedoeld om je wielbasis (van links naar rechts) op te rekken.
Adapters:
Adapters hebben wel schroefgaten. Heb je adapters die van 5 steeks 100 naar 5 steeks 120 gaan, dan heb je dus 5 schroefgaten in een cirkel met diameter 100mm, én 5 schroefgaten in een cirkel met diameter 120mm.
[ external image ]
Deze jongen wil gewoon horen wat het echt is, en wat de voor en nadelen zijn. Da's toch niet te veel moeite?
Spacers zijn metalen schijven die je tussen je velg en het "ophangpunt van je velg" monteert. Hierdoor komen je velgen verder door naar buiten te staan. Meestal is dat alleen de bedoeling, en noemen ze het spacers.
Wat jij nodig hebt lijkt daar op, maar dat noemen ze adapters. Die zijn wat minder makkelijk verkrijgbaar, en vaak nog weer een tikkeltje duurder.
Adapters zijn ook metalen schijven. Deze schroef je op je "ophangpunt voor je velg", en vervolgens schroef je je velg weer op die adapter.
Het verschil?
Spacers:
Spacers hebben geen schroefgaten, maar gewone gaten, waar je bouten doorheen vallen. Deze zijn puur bedoeld om je wielbasis (van links naar rechts) op te rekken.
Adapters:
Adapters hebben wel schroefgaten. Heb je adapters die van 5 steeks 100 naar 5 steeks 120 gaan, dan heb je dus 5 schroefgaten in een cirkel met diameter 100mm, én 5 schroefgaten in een cirkel met diameter 120mm.
[ external image ]