BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Koplampen -> Helder, Zwart en CCFL

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
Mike
1e Versnelling
Type Auto: BMW e39 530i EXE [A] Oxfordgrün - BMW e36 320i Coupé Calypsorot

Koplampen -> Helder, Zwart en CCFL

Post by Mike »

Ik ben op zoek naar Heldere zwarte koplampunits en het liefste met CCFL ringen

nu zijn er heeeeeel wat verschillende op de markt, nu ben ik een beetje benieuwd of er hier mensen zijn die dit soort units hebben :) en wat fotootjes willen plaatsen....want het ziet er toch altijd anders uit dan als op een reclame fotootje :)

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Re: Koplampen -> Helder, Zwart en CCFL

Post by D@NNY »

Tja, om maar even af te trappen, ik heb de goedkoopste variant. Voor 200 euro ben je klaar. Vele hier vinden dit de lelijkste ooit gemaakt, ik vindt ze wel mooi. Qua kwaliteit vind ik ze ook niet slecht voor die centen. Heb ze zelf nog een keer extra afgekit voor ze erin gingen, ze lekken niet, en werken al 3 jaar probleemloos. De ringen zelf zijn ietwat zwak bij daglicht, maar in het donker goed te zien. Ben er wel tevreden mee. ook te verkrijgen met zwart binnenwerk.

[ external image ]

[ external image ]
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Steppie_Coupe
Neutraal

Post by Steppie_Coupe »

Om als 2e te reageren:

Eigen inbouw CCFL 3400k ringen in een Bosch H1 unit met shrouds.

Units heb je wss al, shroud plaatje is ook zo te maken en de ringen kostte me ongeveer 45 euro incl verzenden.

Let niet op de wazigheid van de ringen, het glas was nog vies toen ik de foto's maakte. Zijn nu superhelder na het schoonmaken.

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]
It's not just a BMW, it's a BMW Convertible!

bmw-009
Neutraal

Post by bmw-009 »

Wie kan mij wat meer vertellen over die shrouds? Hoe werken ze en waar/hoe plaats je ze?

Misschien foto's??

Groeten
Super BMW 316i

Steppie_Coupe
Neutraal

Post by Steppie_Coupe »

Hier 2 tal foto's van een shroud ingebouwd:

Ik heb nog wel ergens een overtrek liggen van de shroud zodat je m zelf kan maken. Werkt overigens alleen in een H1 unit van Bosch!

[ external image ]

[ external image ]

Topic Author
Mike
1e Versnelling
Type Auto: BMW e39 530i EXE [A] Oxfordgrün - BMW e36 320i Coupé Calypsorot

Post by Mike »

thnx voor de reacties :)

@Danny, ik vind deze niet lelijk hoor...deze heb ik er nu inzitten :P vind ze op zicht wel heel mooi staan maar die ringen zie je niet overdag dus das wel jammer

@Steppie Coupe, dat lijkt er idd al meer op :D zijn dat gewoon de originele units? die ringen vind ik ook wel mooi alleen zelf wil ik ze nog feller... die zijn volgens mij gewoon echt wit -> 7000k? (kan dat?)

als je op google zoekt zie je overal van die hele felle witte ringen, en ook in de mistlampen....dat wil ik ook :D

Steppie_Coupe
Neutraal

Post by Steppie_Coupe »

Het ligt aan de smaak wat je wilt, 7000k ringen zijn er in overvloed, kijk maar rond op MP. Ik wou specifiek OEM look ringen (zoals de face lift X5 zeg maar) en die van mij komen helemaal uit letland, via ebay gekocht, was de enige die ze kon leveren in deze kleur.

De units zijn gewoon originele H1 bosch units, weliswaar met vervangend glas ervoor omdat de originele helemaal dof waren door de steenslag, zijn nog van mijn vorige auto, want op deze auto (volgens bouwjaar) horen er H7 units in te zitten. Ik heb toen de koplampen overgezet omdat ik toen al een Xenon systeem had voor de H1 units. Later zijn de ringen en shrouds er in gekomen.

MikeE36T
2e Versnelling

Post by MikeE36T »

Shrouds FTW!!!
[ external image ]
1999 E36 318i Turbo Touring [ external image ] Sport Edition
Locked

Return to “Archief”