BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Windruis
Moderator: Moderator Team
Windruis
Ik wil nu toch weten of meerdere last hebben van de ruis langs de deuren als je een bepaalde snelheid rijdt, of zodra je op de snelweg rijdt.
Is hier nog iets aan te doen? dus is al iemand gelukt de ruis weg te halen?.... of heeft iedereen hier last van en is dit niet op te lossen?
Dank alvast
Is hier nog iets aan te doen? dus is al iemand gelukt de ruis weg te halen?.... of heeft iedereen hier last van en is dit niet op te lossen?
Dank alvast
Super BMW 316i
Re: Windruis
Nee, sorry zal mijn BMW even vermelden.325i wrote:Auto van voor 06-1992 toevallig??
Ik heb een BMW 316i van 10-1992
Super BMW 316i
Kun je niet gewoon de rubbers van je deurkozijnen (ik weet niet hoe je dat moet noemen)
vervangen?
Een maat van me had er ook last van en die heeft gewoon nieuwe sluitrubbers opgehaald en gemonteerd..
Ik roep maar wat..
vervangen?
Een maat van me had er ook last van en die heeft gewoon nieuwe sluitrubbers opgehaald en gemonteerd..
Ik roep maar wat..
BMW E36 318i Sedan '92 M40
BMW e46 320d Touring '01 M47
daar dacht ik ook aan, maar voordat ik dat doe wilde ik even weten wat de mogelijkheden zijn..Heman wrote:Kun je niet gewoon de rubbers van je deurkozijnen (ik weet niet hoe je dat moet noemen)
vervangen?
Ik roep maar wat..
Super BMW 316i
-
325i
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
hmm.. 10-92 is niet altijd een nieuw type chassis of het moet een coupe zijn al ga ik daar nu maar even niet vanuit.
Oud type carroserieen hebben namelijk chassis problemen en stabiliteits problemen.
Het is ook makkelijk te controleren voor je of het een nieuw of oud type is.
Even je wiel draaien en kijken of de stabi verbindingsstang aan de draagarm vast zit of aan de veerpoot.
Als die aan de draagarm vast zit dan moet je idd aan rubbers denken of deuren die niet goed sluiten dankzei evt ooit gerepareerde schade.
Als de stabiverbindingsstang aan de veerpoot vast zit dan stop maar met zoeken dit is namelijk 1 van de kinderziektes.
Heb je een coupe dan heb ik bijna alles voor niks getypd hier maar dan heeft wellicht iemand anders er ooit wat aan
Oud type carroserieen hebben namelijk chassis problemen en stabiliteits problemen.
Het is ook makkelijk te controleren voor je of het een nieuw of oud type is.
Even je wiel draaien en kijken of de stabi verbindingsstang aan de draagarm vast zit of aan de veerpoot.
Als die aan de draagarm vast zit dan moet je idd aan rubbers denken of deuren die niet goed sluiten dankzei evt ooit gerepareerde schade.
Als de stabiverbindingsstang aan de veerpoot vast zit dan stop maar met zoeken dit is namelijk 1 van de kinderziektes.
Heb je een coupe dan heb ik bijna alles voor niks getypd hier maar dan heeft wellicht iemand anders er ooit wat aan
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
wat voor soort chassisproblemen bedoel je?
mijn 318 is ook van eind '92 namelijk. echt veel ruis hoor ik niet, maar ben wel benieuwd naar wat de toekomst nog eventueel kan brengen
overigens wel een 92-er uit duitsland. weet niet of dat er iets toe doet, maar heb wel het gevoel dat deze "luxer" is ofzo...
mijn 318 is ook van eind '92 namelijk. echt veel ruis hoor ik niet, maar ben wel benieuwd naar wat de toekomst nog eventueel kan brengen
overigens wel een 92-er uit duitsland. weet niet of dat er iets toe doet, maar heb wel het gevoel dat deze "luxer" is ofzo...
Last edited by Heman on 28 Oct 2008 22:39, edited 1 time in total.
Probeer eens de buitenkant van je raam af te plakken met een stuk tape waar het raamrubber zit.. Is het geluid dan weg dan weet je in ieder geval waar je moet zoeken.. Moet ik ook nog steeds uit proberen heb namelijk ook nog steeds hetzelfde probleem
Ben idd ook benieuwd als het is opgelost en hoe het is opgelost 
-
325i
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
De 4deurs gebouwd tot 06-1992 hadden stabiliteits problemen en overmatig wind geruis problemen die ze niet opgelost kregen.
Mijn 91er had dat dus ook en werdt vooral irritant boven de 180km/h.
De stabiliteitsproblemen en de windproblemen zijn met de komst van de coupe opgelost en vandaar dus dat alle coupes dus wel goed zijn.
Alleen daar heb je dan ook weer kleine verschillen in ben ik onlangs achter gekomen.
Dit wel met het nieuwe type kunnen vervangen waardoor mijn coupe volledig van na 06-92 is terwijl die eigenlijk van 02-92 is.
Het verschil zien tussen nieuw en oud type 4-deurs kan je dus zien zoals in mijn voorgaande bericht geschreven.
Vaak is het idd iets van een rubber maar wil alleen even aangeven dat als die van jou een oud type mocht zijn dat je net zo goed niet hoeft te zoeken want BMW heeft het destijds niet kunnen oplossen dus het zal 1 van ons ook echt niet lukken
Mijn 91er had dat dus ook en werdt vooral irritant boven de 180km/h.
De stabiliteitsproblemen en de windproblemen zijn met de komst van de coupe opgelost en vandaar dus dat alle coupes dus wel goed zijn.
Alleen daar heb je dan ook weer kleine verschillen in ben ik onlangs achter gekomen.
Dit wel met het nieuwe type kunnen vervangen waardoor mijn coupe volledig van na 06-92 is terwijl die eigenlijk van 02-92 is.
Het verschil zien tussen nieuw en oud type 4-deurs kan je dus zien zoals in mijn voorgaande bericht geschreven.
Vaak is het idd iets van een rubber maar wil alleen even aangeven dat als die van jou een oud type mocht zijn dat je net zo goed niet hoeft te zoeken want BMW heeft het destijds niet kunnen oplossen dus het zal 1 van ons ook echt niet lukken
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Heb ff gekeken en die stabi's zitten bij mij gelukkig vast aan de draagarm..
Scheelt weer
Scheelt weer