BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

tips voor de aankoop 5 serie e39

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
DEdenBoer
Neutraal
Type Auto: E39 523i A

tips voor de aankoop 5 serie e39

Post by DEdenBoer »

ik ben nieuw op dit forum, en heb mij aangemeld omdat ik eigenlijk op zoek ben naar een bmw 5...
rijd momenteel in een citroen xantia 2.0i die net zoveel zuipt als een 523i. dus ja, voor de kosten hoef ik het niet te laten (op het onderhoud na dan).

nou zit ik al een tijd tekijken op het i'net, maar er is nogal wat te krijgen. Zijn er nog bepaalde tips waar je op moet letten, als je een 5 serie koopt.

Mijn voorkeur gaat uit naar een e39 520i of 523i uit minimaal 1999 of nieuwer.
heb het liefste een automaat, want dat schakelen vind ik niks, leuk als je een sportauto hebt, maar anders is het maar irritant! Maar hoe voel ik nou of de bak goed zit, of dat hij van ellende uit elkaar valt?
veel 5'ers hebben hoge kilometerstanden, heb het liefst een model rond de 150dkm. maar wanneer komen meestal de dure reparaties?

Als er nog meer dingen zijn hoor ik dat graag!

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Re: tips voor de aankoop 5 serie e39

Post by 325i »

Hier op het forum kan je de algemene adviezen in diverse topic erover vinden.
E39 heeft volgens mij weinig specifieke kwalen voor dat model.

Onderhoud echter denk ik dat een E39 goedkoper is dan een Xantia ;)
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
DEdenBoer
Neutraal
Type Auto: E39 523i A

Re: tips voor de aankoop 5 serie e39

Post by DEdenBoer »

nou opzich valt dat wel mee. rij nu 2 jaar xantia, heb in die 2 jaar relatief weinig kosten aan onderhoud gehad. en het belangrijkste, heb nog nooit langs de weg gestaan! wat dat betreft dus wel betrouwbaar. minpunten zijn dat er 290 dkm op de teller staan, hij een liter olie op de 2000 kilometer rijd, en 1 op 8 in de stad rijd. 1 op 10 gecombineerd!
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”