BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
remmen 530I
Moderators: Moderator Team, Service Team
remmen 530I
de BMW 530I heeft een probleem als de auto loopt blijven de remlichten branden en lopen alle 4 de wielen niet vrij rond ( je kan ze wel ronddraaien ) lijkt net of er iemand heel licht op het rempedaal trapt auto is van 1994
Re: remmen 530I
ik denk dat je moet beginnen met je remlicht schakelaar te controleren
remmen lopen altijd wel iets aan dus ik weet wat jij precies bedoeld met iemand heel licht op het rempedaal trapt
als je remmen zouden blijven hangen zou dat naar mij mening niks te maken hebben met je remschakelaar
die kijkt alleen maar of jou rempedaal in de ruststand is en zorgt dan dat de remlichten uit gaan
groetjes
remmen lopen altijd wel iets aan dus ik weet wat jij precies bedoeld met iemand heel licht op het rempedaal trapt
als je remmen zouden blijven hangen zou dat naar mij mening niks te maken hebben met je remschakelaar
die kijkt alleen maar of jou rempedaal in de ruststand is en zorgt dan dat de remlichten uit gaan
groetjes
Re: remmen 530I
ALS de auto dus op de bokken staat kan ik als de remlichten branden de wielen met twee handen ronddraaien, laat ik de auto hele nacht staan draaien de wielen gewoon vrij rond, rij ik dan een klein stukje blijven de lichten weer branden en draaien de wielen weer zwaar, dacht zelf aan de hoofdrem cilinder maar dan zou het rempedaal toch in zijn uiterste ruststand komen ?? en zouden de remlichten niet branden
Re: remmen 530I
goede dag
lijkt me wel
wat je kan proberen is je rempedaal schakelaar even opnieuw afstellen en hem met ingetrapt rempedaal helemaal uit te trekken en je rempedaal er zachtjes tegen aan laten komen en hem dan een paar keer testen
groetjes jeffrey
lijkt me wel
wat je kan proberen is je rempedaal schakelaar even opnieuw afstellen en hem met ingetrapt rempedaal helemaal uit te trekken en je rempedaal er zachtjes tegen aan laten komen en hem dan een paar keer testen
groetjes jeffrey
Re: remmen 530I
vandaag weer een scakelaar gesloopt en nu gezien dat de l vormige beugel aan het rempedaal krom was recht gebogen !! dus nu morgen maar kijken wat er nu gebeurt???? begrijp trouwens niet waarom dat L beugeltje met een klinknagel vast zit ?? als het naar beneden zakt aan het einde dan loopt hij klem en werkt alles niet meer??
Re: remmen 530I
Als je remmen iets aanlopen moet je de remklauwen demonteren en een paar keer de remcilinder met behulp van bijv een lijmklem geheel in draaien en dan langzaam op je rempedaal trappen zodat de remcilinder weer geheel naar buiten komt, dat een paar keer bij alle klauwen die blijven klemmen en daarna moet het euvel verholpen zijn.
Er kan door vocht iets corrosie op je remcilinder komen en hierdoor klemt hij dan iets.
Ook alle punten waar de remblok de remklauw raakt, de glijvlakken goed schoonmaken, eventueel met een vijl.
Er kan door vocht iets corrosie op je remcilinder komen en hierdoor klemt hij dan iets.
Ook alle punten waar de remblok de remklauw raakt, de glijvlakken goed schoonmaken, eventueel met een vijl.
[ external image ]
Bezoek ook de site
http://www.rotterdamstanktransport.nl
Een hele mooie site met meer dan 6000 trucker foto's in Europa en Rusland
en vele andere Tank Transport bedrijven.
Bezoek ook de site
http://www.rotterdamstanktransport.nl
Een hele mooie site met meer dan 6000 trucker foto's in Europa en Rusland
en vele andere Tank Transport bedrijven.
Re: remmen 530I
IS opgelost
er zit op de remhevel bovn het rempedaal een L stukje dat zit met een soort klinknagel vast door maat 47 sceef op het pedaal e trappen komt het L stukje klem te zitten en raakt krom , dus L stukje recht geslagen achterste stukje vast gezet met t-rip het haakse stukje nog een paar klappen gegeven zodat hij ook in ruststand niet meer voorbij de bevestegings beugel van de pedalen komt remlichtschakelaar erin en klaar!!!!
( omdat de schakelaar aan gaf dat de remmen werkte werkte de abs volgens de comp ook dus liepen de wielen aan )

( omdat de schakelaar aan gaf dat de remmen werkte werkte de abs volgens de comp ook dus liepen de wielen aan )
Re: remmen 530I
goede dag
gelukkig dat het opgelost is
remmen lopen altijd ligt aan
je abs werkt niet via je remlicht schakelaar maar meet via een abs ring en een abs senosor bij je wiel de wielsnelheid en bij blokeren begin het proces van druk verminderen en druk verhogen verder werkt het abs niet via je remlicht schakelaar
het kan ook dat je remmen achter wat aanlopen of je handremvoering aanloopt maar dit staat los van het probleem wat jij vermelde over je remlichten die bleven branden
maar goed in iedergeval is je problem opgelost
groetjes 328ihiob
gelukkig dat het opgelost is
remmen lopen altijd ligt aan
je abs werkt niet via je remlicht schakelaar maar meet via een abs ring en een abs senosor bij je wiel de wielsnelheid en bij blokeren begin het proces van druk verminderen en druk verhogen verder werkt het abs niet via je remlicht schakelaar
het kan ook dat je remmen achter wat aanlopen of je handremvoering aanloopt maar dit staat los van het probleem wat jij vermelde over je remlichten die bleven branden
maar goed in iedergeval is je problem opgelost
groetjes 328ihiob