BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

remmen 530I

Alle How to's en DIY(Do It Yourself) vind je hier terug.
Gelieve alleen informatie te verstrekken, voor het oplossen van problemen gebruik dan de overige forums.

Moderators: Moderator Team, Service Team

Post Reply

Topic Author
johnny57
Neutraal

remmen 530I

Post by johnny57 »

de BMW 530I heeft een probleem als de auto loopt blijven de remlichten branden en lopen alle 4 de wielen niet vrij rond ( je kan ze wel ronddraaien ) lijkt net of er iemand heel licht op het rempedaal trapt auto is van 1994

328iHIOB
1e Versnelling

Re: remmen 530I

Post by 328iHIOB »

ik denk dat je moet beginnen met je remlicht schakelaar te controleren

remmen lopen altijd wel iets aan dus ik weet wat jij precies bedoeld met iemand heel licht op het rempedaal trapt

als je remmen zouden blijven hangen zou dat naar mij mening niks te maken hebben met je remschakelaar

die kijkt alleen maar of jou rempedaal in de ruststand is en zorgt dan dat de remlichten uit gaan

groetjes

Topic Author
johnny57
Neutraal

Post by johnny57 »

ALS de auto dus op de bokken staat kan ik als de remlichten branden de wielen met twee handen ronddraaien, laat ik de auto hele nacht staan draaien de wielen gewoon vrij rond, rij ik dan een klein stukje blijven de lichten weer branden en draaien de wielen weer zwaar, dacht zelf aan de hoofdrem cilinder maar dan zou het rempedaal toch in zijn uiterste ruststand komen ?? en zouden de remlichten niet branden

328iHIOB
1e Versnelling

Post by 328iHIOB »

goede dag

lijkt me wel

wat je kan proberen is je rempedaal schakelaar even opnieuw afstellen en hem met ingetrapt rempedaal helemaal uit te trekken en je rempedaal er zachtjes tegen aan laten komen en hem dan een paar keer testen

groetjes jeffrey

Topic Author
johnny57
Neutraal

Post by johnny57 »

vandaag weer een scakelaar gesloopt en nu gezien dat de l vormige beugel aan het rempedaal krom was recht gebogen !! dus nu morgen maar kijken wat er nu gebeurt???? begrijp trouwens niet waarom dat L beugeltje met een klinknagel vast zit ?? als het naar beneden zakt aan het einde dan loopt hij klem en werkt alles niet meer??

Compact
Neutraal

Post by Compact »

Als je remmen iets aanlopen moet je de remklauwen demonteren en een paar keer de remcilinder met behulp van bijv een lijmklem geheel in draaien en dan langzaam op je rempedaal trappen zodat de remcilinder weer geheel naar buiten komt, dat een paar keer bij alle klauwen die blijven klemmen en daarna moet het euvel verholpen zijn.

Er kan door vocht iets corrosie op je remcilinder komen en hierdoor klemt hij dan iets.

Ook alle punten waar de remblok de remklauw raakt, de glijvlakken goed schoonmaken, eventueel met een vijl.
[ external image ]

Bezoek ook de site

http://www.rotterdamstanktransport.nl
Een hele mooie site met meer dan 6000 trucker foto's in Europa en Rusland
en vele andere Tank Transport bedrijven.

Topic Author
johnny57
Neutraal

Post by johnny57 »

IS opgelost :D er zit op de remhevel bovn het rempedaal een L stukje dat zit met een soort klinknagel vast door maat 47 sceef op het pedaal e trappen komt het L stukje klem te zitten en raakt krom , dus L stukje recht geslagen achterste stukje vast gezet met t-rip het haakse stukje nog een paar klappen gegeven zodat hij ook in ruststand niet meer voorbij de bevestegings beugel van de pedalen komt remlichtschakelaar erin en klaar!!!!
( omdat de schakelaar aan gaf dat de remmen werkte werkte de abs volgens de comp ook dus liepen de wielen aan )

328iHIOB
1e Versnelling

Post by 328iHIOB »

goede dag

gelukkig dat het opgelost is

remmen lopen altijd ligt aan

je abs werkt niet via je remlicht schakelaar maar meet via een abs ring en een abs senosor bij je wiel de wielsnelheid en bij blokeren begin het proces van druk verminderen en druk verhogen verder werkt het abs niet via je remlicht schakelaar

het kan ook dat je remmen achter wat aanlopen of je handremvoering aanloopt maar dit staat los van het probleem wat jij vermelde over je remlichten die bleven branden

maar goed in iedergeval is je problem opgelost

groetjes 328ihiob
Post Reply

Return to “Kennisbank”