BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Velgens borbet

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
Vellie
Neutraal

Velgens borbet

Post by Vellie »

Ik heb tijdje geleden velgen gekocht voor me auto (Borbet 9j's)
hoe ze exact heette weet ik niet , Maar nu hoor ik van verschillende mensen
dat als ik ze er onder zet dat me KMteller dan gigantisch gaat afwijken is dat zo ?
en is daar wat aan te doen ? Ik heb ook een foto gepost van hoe het er uit ziet,
Hij is nu nog hoog maar uiteraad komen er drukveren onder zodat die mooi op de weg ligt.

[ external image ]

ronald 2002
2e Versnelling

Re: Velgens borbet

Post by ronald 2002 »

het zijn niet alleen de velgen,maar ook wat voor band je er onder monteerd.
kleiner velgen,dan een hogere band zodat je dezelfde omtrek diameter heb als de orginele banden.

de velgen die op de foto staan zijn onveilig en je teller zal veel te veel geven.
je topsnelheid word lager,maar de acceleratie word beter.
2002 '75 +m3 '93+530D'02

sportfan27
1e Versnelling

Post by sportfan27 »

mwhahaha.. :shock: :shock: :shock: lijkt me nogal logisch dat je km-teller een afwijking geeft met zulke velgjes , met deze maat moet je meer omwentelingen maken . :D
Dit kun je opvangen door er hogere banden op te zetten zodat de diameter van het geheel gelijk blijft maar dat zal niet lekker rijden.

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

Borbet T heten die dingen alleen het hart is dan zwart gespoten bij jou ;)

[ external image ]

;)

En wat hier van die snelheid wordt gezegt klopt als een bus :ja:
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
Vellie
Neutraal

Post by Vellie »

de velgen die op de foto staan zijn onveilig en je teller zal veel te veel geven.
je topsnelheid word lager,maar de acceleratie word beter.

Wat bdoel je met onveilig ? en acceleratie word beter ?

iGora
1e Versnelling

Post by iGora »

Ik denk onveilig omdat er getrokken bandjes op zitten.
En omdat de omtrek van deze velg+bandje kleiner is als origineel zal je wiel meer omwentellingen maken over hetzelfde afstand in vergelijking met de originele maten.

Topic Author
Vellie
Neutraal

Post by Vellie »

iGora wrote:Ik denk onveilig omdat er getrokken bandjes op zitten.
En omdat de omtrek van deze velg+bandje kleiner is als origineel zal je wiel meer omwentellingen maken over hetzelfde afstand in vergelijking met de originele maten.

Oke ik ga ze denk tog weer verkopen maar wil wel weer 9j maar dan iets groter formaat .

sportfan27
1e Versnelling

Post by sportfan27 »

Vellie wrote:

Oke ik ga ze denk tog weer verkopen maar wil wel weer 9j maar dan iets groter formaat .
Koop dan ook bredere banden en niet zo smal als deze , zo getrokken op de velg kan nooit veilig zijn , vind het al heel knap dat je ze erop gekregen hebt zo.

Topic Author
Vellie
Neutraal

Post by Vellie »

sportfan27 wrote:
Vellie wrote:

Koop dan ook bredere banden en niet zo smal als deze , zo getrokken op de velg kan nooit veilig zijn , vind het al heel knap dat je ze erop gekregen hebt zo.
Oww, Ik heb niet zo veel verstand van velgen enzo. Moet maar f kijken hoe ik het verder ga doen.

Grt.

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

Wat een verschrikkelijke wielen in deze maat en met die getrokken banden.....Typisch Pools of oost duits :lol:
9J is naar mijn idee ook veel te veel. Koop gewoon een paar mooie passende velgen 17 of 18 inch, en dan ook een normale waarde als 7,5 of max 8J, en normale platte banden van 40 of 45 hoog.
Heel erg veel verlagen kan je ook niet met dit kleine maatje, anders hangt je bodemplaat op de grond, dus je blijft met gigantische ruimtes in je wielkasten zitten.
Vergelijk je eigen foto eens met die van " sportfan27" eronder, en trek je conclusie :roll:
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

sportfan27
1e Versnelling

Post by sportfan27 »

Oww, Ik heb niet zo veel verstand van velgen enzo. Moet maar f kijken hoe ik het verder ga doen.

Dat hadden we wel in de gaten en dat geeft ook niks , maar verdiep je eens in de maten van velgen en de banden die daar bij passen voor dat je iets koopt (of laat aansmeren) want dit is niet helemaal goed passend . Als je iets anders gevonden hebt meld het dan even hier , we kunnen je zo vertellen of het goed past enz.
Succes :!: :!: :zwaai: :zwaai:
Last edited by sportfan27 on 03 Dec 2008 16:15, edited 1 time in total.

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

Nou echt heel gevaarlijk is anders.
Je moet hier natuurlijk geen 240km/h mee rijden maar ik heb gekkere dingen gezien hier wat ook gewoon bleef rollen.
Voorbeeldje op 13j een 215er leggen dat is pas getrokken :mrgreen:
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
Vellie
Neutraal

Post by Vellie »

sportfan27 wrote:

Dat hadden we wel in de gaten en dat geeft ook niks , maar verdiep je eens in de maten van velgen en de banden die daar bij passen voor dat je iets koopt (of laat aansmeren) want dit is echt gevaarlijk . Als je iets anders gevonden hebt meld het dan even hier , we kunnen je zo vertellen of het goed past enz.
Succes :!: :!: :zwaai: :zwaai:
Oke bedankt voor de tip als ik nieuwe zie laat ik het ff weten :)

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

Als ik de foto trouwens vergroot, zit de draairichting ook nog eens verkeerd, linksachter hoort rechtsachter te zitten ;)
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Topic Author
Vellie
Neutraal

Post by Vellie »

D@NNY wrote:Als ik de foto trouwens vergroot, zit de draairichting ook nog eens verkeerd, linksachter hoort rechtsachter te zitten ;)
Whahaha Het moet niet gekker worden ofwel, MOet me maar is meer verdiepen in velgjes
Wat ik wel leuke velgjes vind zijn alpina's.. Daar ga ik maar is voor kijken.
Locked

Return to “Archief”